משבר הקורונה תפס את כולנו בבלבול מהול בחרדה אל מול מציאות החדשה. ומה הפלא? ההגבלות, הריחוק החברתי והחשש לצאת מהבית מחייבים שינוי, כשפעולות בסיסיות שהיינו רגילים במשך שנים לעשות בדרך אחת, צריכות כעת להתבצע אחרת. זה לא רק הקניות בסופר שמתבצעות היום אל מול המחשב אלא בכלל, ימי הקורונה האיצו באחת תהליכי דיגיטליזציה כשקמעונאים, נותני שירותים וגם צרכנים נדרשים להסתגל מיידית למצב החדש.

גם תחומים שמרניים מאוד כמו עולם הרכב והמוסכים עוברים שינוי מואץ. עוד טרם תקופת הקורונה, הרי מדובר בתחום שרבים ראו בו "מוקש צרכני" - אם זה בגלל דעות קדומות על מוסכים ואם זה בגלל חוסר ידע צרכני בתחום. בעולם בו התרגלנו להשוות מחירים ולהנות מחוכמת המונים, תחום המוסכים נשאר מאחור.

"גלגלים" החברה הוותיקה בענף הרכב, החלה כבר לפני מספר שנים להוביל מהפכה של שקיפות ודיגיטליזציה של ענף המוסכים, באמצעות הקמת פלטפורמת צרכנות דיגיטלית הכוללת השוואת מחירים, דירוג נותני שירותים ומתן הידע הנדרש עבור קבלת החלטה מושכלת. "גלגלים" עשתה זאת בשיתוף המוסכים עצמם, שהבינו שהם חייבים לשדרג את אפיקי השיווק שלהם ולהיות שקופים וברורים יותר אל מול הצרכן הדיגיטלי החדש. התוצאה היא זירת הטיפולים של "גלגלים". בזירה הדיגיטלית (אתר ואפליקציה) ניתן לקבל הצעות מחיר מפורטות ממוסכים לטיפולים לרכב, להשוות מחירים, לקרוא חוות דעת של צרכנים ולקבל החלטה מושכלת מתוך ידע.

כפלטפורמה דיגיטלית, "גלגלים" גם מיהרה להתאים את עצמה למצב החדש שכפתה הקורונה – לטובת הצרכנים. "מצד אחד, רבים חוששים להגיע פיזית כעת למוסכים. מצד שני, כל אחד יודע שטיפולים לרכב, בין אם זה טיפול תקופתי או טיפול הכנה לטסט צריך לבצע בזמן וללא דיחוי – על מנת לשמור על ערך הרכב ובעיקר לשמור על בטיחותו ותקינותו" מסבירה סיגל עוז, מנכ"לית גלגלים. "הבנו שנדרש כאן פתרון כולל מן הקצה אל הקצה. יחד עם המוסכים, שעובדים עפ"י הנחיות משרד הבריאות, הוספנו לתהליך הדיגיטלי שירותי שינוע, הכוללים איסוף והשבת הרכב על מנת לפתור את בעיית החשש מההגעה הפיזית למוסך".

סיגל עוז (צילום: אתר גלגלים)
סיגל עוז, מנכלית "גלגלים" | צילום: אתר גלגלים

אז איך זה עובד? נכנסים 24/7 ל-galgalim.co.il או מורידים את אפליקציית "גלגלים", בוחרים את הטיפול המבוקש, מכניסים את פרטי הרכב (באפליקציה אף ניתן לצלם את לוחית הרישוי) ובוחרים את האזור בארץ בו אתם מעוניינים לקבל את השירות.

הבקשה נשלחת אונליין למאות מוסכים מורשים ומורשי ייבואן שישמחו לאסוף את הרכב ולהחזירו אליכם מטופל ונקי – על פי הוראות משרד הבריאות. בתוך פרק זמן קצר, אותם מוסכים שולחים אליכם את הצעות המחיר שלהם. כל הצעת מחיר מלווה במפרט טיפול ותיקון ברור כמו אילו חלפים יוחלפו, מאיזה סוג, ואפילו עד איזה סוג שמן יוכנס למנוע. בנוסף תקבלו פירוט של שירותים נלווים כמו שטיפת הרכב וכמובן, המחיר - הכל בלחיצת כפתור.

כל מה שנותר הוא להשוות מחירים ומפרטי טיפול ולצפות בחוות דעת קודמות של צרכנים על המוסכים מהם הגיעו ההצעות. בדרך זו מקבל בעל הרכב את כל המידע שנחוץ לו על מנת שיוכל לבחור במוסך הנכון ביותר עבורו ולהזמין אותו אליו - בקליק. דווקא עכשיו ויותר מתמיד, זה הזמן להתקדם ל-"גלגלים" ולטפל ברכב עם הצעת מחיר ומפרט טיפול ידוע מראש, בלי הפתעות מיותרות, והכל דרך הסמארטפון האישי, בלחיצת כפתור והכי חשוב, מבלי לצאת מהבית.