אחרי יומיים שבהם לב אדום ומסתורי הציף את הרשתות החברתיות ואת ערוצי המדיה, נחשף כי מדובר במהלך שיזמה ההסתדרות, כדי לקרוא לציבור הצרכנים בארץ לשים לב למוצרים שמיוצרים בישראל. מטרת המהלך, שעבר כעת לשלב הגלוי, היא להעניק רוח גבית לעובדים ולתעשייה המקומית.

המהלך שהופק על ידי אגף ההסברה בהסתדרות ומשרד הפרסום באומן בר-ריבנאי, כולל סדרה של תשדירים שיציגו תעשיות שונות בארץ, ביניהן: חקלאות, מזון, תעופה, בנייה ודפוס.

ארנון בר-דוד (צילום: אילן בשור)
"ערבות הדדית היא היכולת שלנו לסייע לצמיחתה של הכלכלה הישראלית". ארנון בר-דוד | צילום: אילן בשור

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, התייחס היום לקמפיין ואמר כי: "ערבות הדדית היא היכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לסייע לצמיחתה של הכלכלה הישראלית, בין היתר באמצעות חיזוק המפעלים והחברות אשר פועלים בארץ ומספקים פרנסה למאות אלפי עובדים ועובדות, מדרום ועד צפון. זוהי שרשרת של סיוע הדדי וכולנו חלק ממנה".

לצד הקריאה לשים לב למוצרים ישראליים, יו"ר ההסתדרות הדגיש כי "גם על התעשיינים ועל בעלי העסקים מוטלת האחריות לשים לב שהמוצרים שהם מייצרים יהיו באיכות גבוהה ובמחירים משתלמים, על מנת שהצרכן הישראלי יעדיף אותם".   

במקביל לתשדירים בטלוויזיה וברדיו, המהלך "שמים לב למוצרים ישראלים" ממשיך לכבוש את הזירה הדיגיטלית ולצבור תומכים ברשתות החברתיות. גולשים רבים מעלים תמונות של עצמם עם ציור של לב תחת ההאשטג "שמים_לב".

יניב לוי (צילום: יח"צ, אגף ההסברה בהסתדרות )
"להגביר את המודעות למכלול השיקולים שנלווים לכל החלטה ". יניב לוי | צילום: יח"צ, אגף ההסברה בהסתדרות

יו"ר אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, יניב לוי, ציין כי: "הקריאה לשים לב למוצרים שמיוצרים בארץ או לשירותים שמעניקות החברות הישראליות, נועדה להגביר את המודעות למכלול השיקולים שנלווים לכל החלטה צרכנית. בכל פעם שאנחנו עומדים מול העגלה בסופר או מזמינים את החופשה המשפחתית הבאה, אנחנו לא בודקים רק עלות, אלא מתייחסים גם לרכיבים נוספים: איכות, אחריות, שירות, בטיחות ויותר מהכל, הערך שמשרתת הרכישה. קמפיין הלב של ההסתדרות מתמקד בדיוק בנקודה הזו".

"בניגוד למהלכים פרסומיים אחרים שניסו לתת גון חיובי או שלילי להחלטה האישית של מה אני קונה, בקמפיין של ההסתדרות אין כוונה לשפוט את הצרכן הישראלי או להיכנס לו לכיס", מסביר לוי. "יש לנו עם חכם וכל מה שאנחנו רוצים, זה להביא למודעות את הערך שנותנת לנו הבחירה במוצר ישראלי. בכל פעם שמישהו בוחר במוצר שמיוצר בארץ, אנחנו עוזרים לחזק את הכלכלה המקומית, נותנים דחיפה למפעלים בפריפריה ודואגים למטה לחמן של אלפי משפחות. זה לא אומר לתת עדיפות אוטומטית, אלא פשוט לשים לב, שזה יהיה עוד שיקול".

_OBJ