צפו בסרטון החדש בסדרת "שותפים לגורל - שותפים לממשל": 

"האם ראית את האופק לאחרונה?", הארגון שעומד מאחורי הסרטון, הוקם ב-2018 ופועל בשנים האחרונות לקדם שותפות פוליטית יהודית-ערבית בישראל. את סדרת סרטוני "שותפים לגורל - שותפים לממשל" החל הארגון לפרסם בשיא תקופת הקורונה, כשאנשי צוותי הרפואה הערבים היו חלק מרכזי מחזית המאבק הלאומי במגפה – אך הלגיטימיות של נציגיהם הפוליטיים הוטלה בספק. בעקבות זאת פרסם הארגון סרטון שבחזית שלו עמדו רופאים ורופאות ערבים, שהפך לסרטון הנצפה ביותר בפייסבוק ישראל עם למעלה מ-2 מיליון צפיות ושודר במשך חודש שלם כתשדיר למען הציבור בערוץ 12. בהמשך, פרסם הארגון סרטונים נוספים בסדרה שזכו למאות אלפי צפיות וקיבלו הד משמעותי הם סרטונים בהם רואים פוליטיקאים בכירים בטכנולוגיית דיפ-פייק שיצרו סערה תקשורתית. 

סרטון בהשתתפות אזרחים ערבים עובדי צוותי הרפואה שזכה ללמעלה מ-2 מיליון צפיות 

נראה שהמאמצים של "האם ראית את האופק לאחרונה?" עובדים. המסר כי האזרחים והאזרחיות הערבים, המהווים 20% מהציבור הישראל, הם חלק בלתי ניתן להפרדה מהחברה הישראלית כולה ושותפים לגיטימיים לעיצוב עתידה, היווה גורם משמעותי בהקמת הקואליציה היהודית-ערבית הראשונה לאחר הבחירות האחרונות. הסיסמה שקידם הארגון מיום הקמתו "שותפים לגורל - שותפים לממשל" חלחלה באופן עמוק לדיון הציבורי הישראלי והיא חלק מרכזי גם ממערכת הבחירות הנוכחית. כך גם הרעיון כי לחברה הערבית יש זכות לשבת בשולחן קבלת ההחלטות, ולהיות שותפים פוליטיים מרכזיים. כך, למשל, בשבועות האחרונים נתלו על גשרים ברחבי הארץ שלטים שקראו "גורל משותף, ממשל משותף".

שלט של עמותת האם ראית את האופק לאחרונה  (צילום: האם ראית את האופק לאחרונה)
שלט באיילון שפורסם בעקבות הקמת הקואליציה היהודית-ערבית הראשונה | צילום: האם ראית את האופק לאחרונה

שיר נוסצקי, מנכ"לית "האם ראית את האופק לאחרונה?" מסרה: "בשנים שבהם הארגון פועל ראינו שינוי משמעותי ביחס לשותפות יהודית ערבית בישראל. מתן הלגיטימציה מהציבור למהלכי שותפות הם הדבר החשוב ביותר שהארגון שלנו מתעסק בו. את השינוי ניתן לראות ביחס של החברה הישראלית לרעיון הזה, בהקמת הקואליציה האחרונה שכללה מפלגה ערבית לראשונה בהיסטוריה של ישראל, לצד שרים וראשי ועדות ערבים, ובהבנה של כלל המפלגות את הכוח הפוליטי של המפלגות הערביות. החזון שלנו שבעוד כמה שנים האזרחים הערבים יהיו חלק ברור, אינהרנטי ומובן מאליו בדמוקרטיה הישראלית ובמשחק הפוליטי"

רגב קונטס, מנהל הקריאייטיב של הקמפיין: "המטרה הייתה לפצח לפחות את השלב הראשוני של הכרות בסיסית עם האזרחים הערבים. רוב הציבור, גם מי שתומכים בשיתוף פעולה פוליטי עם החברה הערבית, לא מכיר באמת ערבים ולא מבין מה זה אומר להיות ערבי אזרח המדינה. באמצעות גוגל סטריט וויו, אנחנו לוקחים אותם לטיול ראשוני בחברה הערבית, כזה שלא מצריך אפילו לקום מהספה. וכפי שרואים בסרטון אפילו מהצצה לרגע אפשר לראות הרבה. ולראות אותם: זאת התחלה של שותפות אמיתית."

ד"ר מחמד ח'לאילה, ממובילי הקואליציה לעידוד הצבעה בחברה האזרחית: ״אחד הגורמים שיצרו את הירידה בשיעורי ההצבעה בחברה הערבית הוא התחושה שאין פרטנר. לציבור הערבי יש כמיהה להיות חלק ממנגנוני קבלת ההחלטות עם קווי יסוד פוליטיים ואזרחיים והסרטון מבטא את הרצון הזה. הסרטון האחרון ש"האם ראית את האופק לאחרונה?" פרסמו מעורר הדים רבים ומצטרף למאמצים האחרונים לעידוד הצבעה. ניתן להגיד שפרסומו ותוכנו גורמים לתזוזה במגמת העלייה המסתמנת בשיעורי ההצבעה בימים האחרונים בתוך החברה הערבית.