הודו החלה לבנות בגואה מתקן ניסויים שם יבצעו התאמה ושילוב בין טיל אוויר-קרקע מתוצרת ישראל, ה-"Rampage" למטוסי הקרב המתקדמים של חיל האוויר ההודי, מסוג סוחוי SU-30.

בהודו מפרסמים שהטיל כבר נרכש מישראל וכמה יחידות אף סופקו. עוד מציינים שם כי מדובר בחלק מתהליך ההתעצמות של צבא הודו אל מול הסינים. במשרד ההגנה ההודי לא אישרו את הפרטים באופן רשמי.

"הטיל יעניק יתרון להודו"

הדיווחים על הצטיידות חיל האוויר ההודי בטיל ה-"Rampage" תוצרת "אלביט מערכות" והתעשייה האווירית לישראל, מגיעים אחרי ההחלטה לשדרוג משמעותי למטוסי הסוחוי-30 של חיל האוויר ההודי. בין השאר החלפת המכ"ם, מערכות אוויוניקה ועוד. בכוונת ההודים גם להתאים טילים אמריקאים מסוג AGM-88 "הארם" לאותם מטוסי קרב.

הטיל הישראלי יאפשר למטוסי הקרב ההודים לפגוע במטרות מגוונות כמו מרכזי פיקוד ושליטה, מתחמים לוגיסטיים, סוללות ארטילריה, בסיסי חיל אוויר של האויב ועוד, מטווח ארוך. "הטיל יעניק יתרון להודו", ציינו שם כשהם מדגישים כי מדובר בטיל אוויר-קרקע שמערכות ההגנה האווירית של האויב לא יכולות ליירט.

בנוסף ציינו שם כי מטוסי הסוחוי 30 שיהיו חמושים בטילים הישראליים, יוכלו לפגוע במטרות בעומק פקיסטן מבלי שיחצו בכלל את הגבול, ובמטרות סיניות מחוץ לטווח ההגנה שלהם. "טיל שיכול לגרום הרס לאויב בכל מזג אוויר", תיארו אותו.

טיל "שגר ושכח" מדויק

באתר חברת אלביט נכתב כי "Rampage" הוא טיל אוויר-קרקע על קולי מדויק לטווחים ארוכים ונגד מטרות איכות, שאורכו כ-4.7 מטרים, בקוטר 306 מ"מ ומשקלו 580 ק"ג. מדובר בטיל "שגר ושכח" כשכל מטוס קרב יכול לשאת ארבעה כאלו, אותם הוא יכול לשגר אחד אחרי השני לעבר ארבע מטרות שונות.

המהירות העל -קולית יחד עם מערכות הנחייה משולבות, מערכת ניווט אינרציאלית וכן GPS ומערכות ניווט נוספות, הופכות את הטיל הישראלי חסין לשיבוש ויירוט. בנוסף לזה המערכות מאפשרות לטיל לתקן את מסלול המעוף ולפגוע במטרה בדיוק גבוה.

הטיל נמצא בשירות חיל האוויר הישראלי, המפעיל אותו ממטוסי F-15,‏ F-16I סופה וככל הנראה שגם ממטוסי ה-F-35I "אדיר".