מחזור חדש של לוחמות ולוחמים עומד לעלות על מדים בגיוס הקרבי הבא החל מחודש מרץ 2020. רגע לפני העלייה על מדים ועדיין בתור מלש"בים שאלו החיילים הבאים את הוותיקים את השאלות שמעסיקות אותם בפורום "אח שיודע".

מלש"ב בשם יואל שאל: מה הסיכויים שאהיה נהג טנק למרות שאיני יודע לנהוג ב"ידני"?

"שריונר שיודע" הגיב לשאלה וכתב: "אם אין לך רשיון ידני באזרחות זה לא אומר שלא תוכל להיות נהג טנק, כי הנהיגה בטנק היא שונה מנהיגה ברכב, והמפקדים יעזרו לך ללמוד בצורה הטובה ביותר על מנת שתהיה הנהג הטוב ביותר".

מלש"ב בשם חיים שאל: מה ההבדל בין סיירת גולני לסיירת גבעתי?

חי"רניק שיודע הגיב לשאלה וכתב: "באופן כללי, גם בגולני וגם בגבעתי יש גדס"ר - גדוד סיור, שמטרתו הובלת החטיבה וביצוע משימות מיוחדות ומורכבות יותר המוטלות על החטיבה. בתוך גדוד הסיור, יש את הפלס"ר - פלוגת הסיור, האחראית על ניווט והובלה של הגדס"ר והחטיבה כולה. לרוב פלוגה זו מכונה סיירת. באופן כללי, מבחינת הייעוד, לפלס"רים יעוד דומה - הובלת החטיבה בשדה הקרב, הכוח הקדמי האיכותי ביותר (ביחד עם יתר פלוגות הגדס"ר). כמובן שמבחינת מורשת והיסטוריה לכל פלוגה יש עולם שלם מאחוריה, שרק מי שמצטרף למשפחה מתחיל להבין".

מלש"ב בשם שוהם שאל: אם אין לי ממש "חשיבה מחוץ לקופסה" ואין לי ידע בכל מה שקשור לחבלה והנדסה וכל זה יש לי מה לחפש בהנדסה קרבית? והאם בהנדסה יש יותר סבלות מבחי"ר? מה המשקל המרבי שמרימים בהנדסה קרבית?

מוהנדס שיודע הגיב לשאלה וכתב: "במהלך ההכשרה מקבלים הלוחמים את כל הכלים להם נדרשים לצורך ביצוע תפקידם. גם בהיבט החשיבתי והלימודי וגם בהיבט הפיזי. המפקדים והחברים שם כדי לתמוך ולעזור בנקודות החלשות יותר. מן הסתם לכל אחד מאיתנו יש דברים שהוא טוב יותר וטוב פחות, כך שבאמת אין מה לדאוג. בסופו של דבר כולם עוברים זאת יחד ומסיימים לוחמי הנדסה המוכשרים לביצוע משימותיהם.

לגבי סחיבת משקלים - אין בהנדסה סחיבה ששונה באופן מהותי מחי"ר לטובה או לרעה. סה"כ די זהה. לגבי מה המשקל המרבי - מדובר בנתון שמשתנה מאוד מלוחם ללוחם וקשה לומר. ישנם לוחמים הנדרשים לסחוב יותר וישנם כאלה שפחות (בהתאם לאחוז ממשקל גוף ולפק"ל שמקבלים). מה שניתן לומר זה שסחיבת משקלים לא מתחילה מההתחלה, ונבנית לאט-לאט באופן הדרגתי ע"י גורמי המקצוע המוסמכים לכך, מה שמונע פציעות ומאפשר לגוף להסתגל לעומס. אין מה לחשוש".