מייג'ור אנדריי פדורצ'וקוב, טייס קרב שכיר חרב בחברה הפרטית "וגנר", נתפס על ידי צבא אוקראינה אחרי שמטוס ה-SU-25 אותו הטיס הופל מאש נ"מ. סרטון שלו בשבי הופץ על ידי שרות המודיעין האוקראיני, שם טען  פדורצ'וקוב שהספיק לטוס רק שלושה ימים בטרם נפגע וגם חשף את השכר של טייסים שכירי חרב בשירות הרוסים באוקראינה.

לפחות שני מטוסי קרב מסוג SU-25 של חיל האוויר הרוסי הופלו בימים האחרונים; את אחד מהם הטיס פדורצ'וקוב, שלטענתו יצא לגיחת התקיפה הראשונה שלו ב-14 ביוני ורק שלושה ימים לאחר מכן, ב-17 ליוני הוא הופל. הוא סיפר לשובים האוקראינים שלו שבזמן הקצר הספיק לטוס כשתי גיחות בכל יום, ובנוסף טען שהפציץ רק מטרות צבאיות.

עוד סיפר כי ישנם עוד טייסים שכירי חרב, רובם שייכים לוגנר. לדבריו, השכר החודשי של טייס שכיר חרב עומד על כ-3,500 דולר בחודש. אולם ישנם בונוסים על מספר גיחות גבוה ובנוסף על תוצאות טובות במיוחד במסגרת אותן תקיפות. הטייס הרוסי שנפל בשבי הוסיף שהוא טס עם מערכות ניווט אזרחיות בגלל האיכות הירודה של המערכות הצבאיות שהיו במטוס הקרב שלו.

העובדה שכוח וגנר מפעיל גם מטוסי קרב באוקראינה נחשפה לפני מספר שבועות, כשאחד מטייסי החברה העלה סרטון מאחת הטיסות לרשתות החברתיות. יתכן שהשימוש בטייסים שכירי חרב של וגנר ומתנדבים מעיד על מחסור שיש לרוסים במלחמה באוקראינה גם בתחום הזה. בנוסף לזה, יש דיווחים על טייס שכיר חרב שנהרג והוא לא היחיד.

בחודש שעבר נהרג גנרל קאנאמת בוטאשב אחרי שמטוס הסוחוי 25-SU שאותו הטיס הופל בטיל כתף, ככל הנראה מסוג "סטינגר". גילו ודרגתו נחשבו חריגים עבור טייס קרב, ונראה שלא במקרה. בוטאשוב היה בן 63 במותו ופרש מחיל האוויר הרוסי שנים קודם לכן הערכה היא שהוא טס כשכיר חרב במסגרת של וגנר.

הערכה היא שהרוסים איבדו במלחמה כמאה מטוסי קרב, מהם לפחות 17 מטוסי SU-25 הנחשבים לפגיעים בשל אופי המשימה העיקרית שלהם הדורשת טיסה בגובה נמוך ובטיסה איטית. אוקראינה, שמפעילה גם היא מטוסי קרב מתוצרת רוסית, איבדה מצדה כ-30 מטוסי קרב מהם כ-9 מטוסי SU-25.