מטוס כפיר (צילום: אתר חיל האוויר)
הארגנטינאים משלמים עליו לא מעט. מטוס הכפיר | צילום: אתר חיל האוויר

ביטול החוזה לרכישת מיראז' F-1M של חיל האוויר הספרדי, הביא את חיל האוויר הארגנטינאי ישירות לישראל לצורך רכישה של מטוסי כפיר - כך לפי דיווח באתר הארגנטינאי sur1810. לפי ההשערות בשוק, מדובר בגרסת C10 הקלאסית או הבלוק 60 החדש, כך מפרסם אנדריי סרבין פונט (Andrei Serbin Pont).

על פי הפרסום, שלא אומת, במסגרת החוזה יירכשו על ידי ארגנטינה 18 מטוסי כפיר, מתוכם שישה יימסרו במהלך השנה הקרובה ו-12 יחידות נוספות יסופקו בארגנטינה על ידי התעשייה האווירית הארגנטינית (FADEA), בשיתוף פעולה עם ישראל כדי להקל על העברת הטכנולוגיה.

>> נושמים צבא? לסיפורים הכי מעניינים, הצטרפו לפייסבוק של פז"ם

בארגנטינה שמאופיינת בשטחים נרחבים ומשתמשת במיראז'ים מיושנים מימי מלחמת ששת הימים, כיסוי חלקי של המכ"מים, יכול להסב נזק גדול. לכן, קיימת חשיבות גדולה לאיתור מוקדם באמצעות פלטפורמות מוטסות.

חשוב לזכור שעל אף שמדובר במטוס קרב דור 3, הוא מצויד במערכות אלקטרוניות ואמצעי לחימה מודרניים, כך על פי פונט. הכפיר נולד כקרוב משפחה של המיראז' והוא צויד במערכת הנעה אמריקאית ועם הזמן שופץ והוכנסו בו מערכות חדשות. בגרסאות שככל הנראה יועברו לארגנטינה, מגיע הכפיר עם מכ"מים של אלתא, כאלו המסובבים את האלומה באופן אלקטרוני ולא מכני על ידי סיבוב האנטנה, בדומה לאלה הפועלים בכמה מטוסי קרב מודרניים יותר.

כמו כן, מגיע המטוס עם מערכות לוחמה אלקטרונית מודרניות מבית אלביט. באשר לכלי נשק, לישראל יש מגוון רחב של וקטורים שאושרו לכפיר, במיוחד טיל הפיתון 5, דרבי ופופאי תוצרת רפאל וטיל הדלילה מתוצרת תעשייה צבאית. לכפיר אושרו גם מגוון פצצות לא מונחות.

ישראל דיפנס

>> מאות הרוגים, אפס הישגים: הנשקים הכי כושלים בשדה הקרב