הישג משמעותי למטוס החמקן, ה-F-35, שנרכש גם על ידי ישראל. חברת לוקהיד מרטין, מדווחת ש"צי מטוסי ה-F-35 לייטנינג II השלים לאחרונה ציון דרך משמעותי נוסף בהגיעו ל-100,000 שעות טיסה ברחבי העולם, בעת שצוותי הניסויים של ה-F-35 משלימים את הדרישות הנותרות בשלבי הפיתוח של המערכת". על רקע ביקורות שיש נגד המטוס, לוקהיד מציגה נתונים שמראים שהתוכנית מתקדמת בקצב טוב. מאה אלף שעות טיסה בלי אף התרסקות הוא הישג הנחשב למרשים בתחום התעופה.

מטוס ה-F-35 המריא לראשונה בדצמבר 2006, התאונה הראשונה (ונכון להיום, היחידה) שאגב לא הסתיימה בהתרסקות, התרחשה רק בשנת 2014. אם נבחן מטוסים אגדיים כמו את ה-F-16 וה-F-15, אז הראשון המריא לראשונה בינואר 1974, ב-75 התרסק המטוס הראשון, נוסף לשניים נוספים שהתרסקו ב-79. אלה לא היו ההתרסקויות האחרונות. מאז, שניים נוספים התרסקו השנה. אגדה נוספת, ה-F-15, המריא לראשונה ב-1972, המטוס הראשון התרסק ב-1975, שניים נוספים ב-1977 ועוד ארבעה ב-1978. בשני המקרים הרבה לפני השלמת מאה אלף שעות טיסה. הנתונים נכונים גם לאגדה של צי ארה"ב, ה-F-18, שטס לראשונה ב-1978 והתרסק לראשונה ב-1983 ופעמיים נוספות ב-1984.

גורם בחיל האוויר ציין שהנתונים מראים באופן חד משמעי את אמינות המערכת, כאשר לכל "מערכת טכנולוגית יש מחלות ילדות, זה משהו טבעי". בין הניסויים המעניינים שהשלים המטוס במאה אלף שעות הטיסה ברחבי העולם היה למשל ניסויי הטיסה הדרושים להשלמת הפיתוח כוללים השלמת גרסת התוכנה 3F ושחרורה הסופי, ניסויי המראת ה-F-35B מרמפה, הפעלת ה-F-35B מאתרים תובעניים, בחינת העומסים על ה-F-35B וה-F-35C במספרי מאך גבוהים והשלמת הניסויים הנותרים לדיוק בהטלת חימוש. אחד שהביא לנו תמונה מרשימה היה ירי של טיל כשמטוס הפוך על הגב.

בין ציוני הדרך העיקריים שהושגו בחודשים באחרונים בתוכנית פיתוח המערכת וההדגמה ניתן למנות את השלמת הניסויים במעטפת הטיסה הסופית של ה-F-35A, שכללו תמרונים מסוכנים בקצה המעטפת, הפעלת מאמצים עד מגבלות חוזק המבנה של המטוס, ביצועי מערכות המטוס ובחינת התכונות האווירודינמיות תוך הוכחת איכויות ניהוג מצוינות.

כמו כן, הושלמו כל ניסויי שיגור אמצעי החימוש הבריטיים שכללו טיליAIM-132 ASRAAM והפצצות המונחות Paveway IV, ובוצעו 45 מתוך 50 ניסויי שחרור החימוש שכללו תקיפת של מספר מטרות ומספר יעפי ירי, וכן ירי מהתותח הפנימי וממארז תותח חיצוני בגחון בקוטר 25 מ"מ. בנוסף, בוצעו ניסויי יעילות ביצוע משימות על-ידי קבוצת מטוסים, דוגמת תקיפת איומים אוויריים וימיים, תוך הדגמת ביצועי מערכת ה-F-35.

בעניין המקומי אנחנו יכולים לספר שחיל האוויר עובד כבר על הקמה של טייסת חמקן שנייה. ספוטרים חשפו בתמונות מרשימות מטקסס שהאדיר השמיני (AS-8) המריא לטיסת בכורה שלו, ומספר הזנב שלו בחיל יהיה 911. חוץ מזה הוא יהיה כהה הרבה יותר מהחמישה שכבר הגיעו, וזאת משום שלוקהיד החלו לעבוד ששיטת צביעה וציפוי בטכנולוגיה חדשה וחסכונית, או כמו שאמר לנו טייס בחיל האוויר "המטוס נראה הרבה יותר יפה, ויש כאלה שזה חשוב להם".