כניסה מרשימה לתערוכה האווירית בפריז הנערכת בימים אלו בבירת צרפת. מדובר באחת מהתערוכות הגדולות והמרכזיות שיש וחברת "בואינג" שלחה לשם בין השאר את מטוס התדלוק החדש שלה מסוג KC-46 פגסוס, שככל הנראה יכנס לשרות גם בחיל האוויר הישראלי.

כפי שניתן לראות בתיעוד, המטוס ביצע גישה מרשימה שהפתיעה רבים ועוררה לא מעד התפעלות מצד ה"ספוטרים" (חובבי צילום המטוסים) שהגיעו לשדה ותיעדו את האירוע.

המטוס הגיע ב"לג" שמאלי חזק ומהיר למסלול 03/21 מה שלבדו משך את תשומת ליבם של הצופים. במה שנראה כמו תמרון שנעשה בשנייה האחרונה, הטייס ביצע פעולת התיישרות עם המסלול. אולם מטרים בודדים באוויר הוא עדיין לא היה מיושר עם מסלול הנחיתה ורק שנייה לפני ביצע את היישור הסופי שהביא אותו לנחיתה נחמדה למדי אבל מאוד חזקה, לקול קריאות ההתפעלות של באי המקום והצלמים הרבים.

מתדלק ה- KC-46 מבוסס על מטוס נוסעים B767 של בואינג והוא יחליף את המתדלקים הישנים KC-135 בחיל האוויר של ארה"ב. הוא גם הוצע על ידי החברה לחיל האוויר הישראלי, שככל הנראה ירכוש 6-7 מטוסי תדלוק מסוג זה.


מדובר בפרויקט ענק של חברת בואינג, בהיקף של כ-44 מיליארד דולרים. כל מטוס כזה יכול לשאת 94.1 טון דלק. ב- KC-46 החדש המתדלק לא חייב לראות בעין את המטוסים המתדלקים, הוא מבצע את פעולת התדלוק האווירי בעזרת מערכת של מצלמות וטכנולוגיה חדישה ל"ראייה מרחוק" (REMOTE VISION).

בנוסף יש למטוס יכולת לשהות 11-12 שעות ב"ארגז מתדלקים" באוויר. לא פחות חשוב, אותו מטוס יכול לשאת דלק, טונות של ציוד ואנשים באותה משימה. על פי בואינג, זמן האספקה שלו נע בין 36 ל-42 חודשים מרגע חתימת ההסכם.