מטוסי החמקן 35-F שנקראים בחיל האוויר הישראלי "אדיר" נחשבים לחדשניים והמתקדמים שבמטוסי הקרב בעולם אבל מתברר שיש מי שעושה שימוש בציוד ותיק, יש יאמרו אפילו זקן, כדי לטפל במטוסים.

מסתבר שבטייסת 36 של חיל האוויר האמריקאי נעשה שימוש בציוד משנות ה-50 של המאה הקודמת לטובת תדלוק מהיר של מטוסים מסוג זה.

הטייסת הזו היא הראשונה ב-USAF להפיק תועלת מהמערכת הוותיקה הכוללת גם עגלה משנות ה-70 שביכולתה להתחבר לכ-500,000 גלוני דלק של מטוסי ה-F-35. בטייסת מגדירים את המערכת המשולבת ככזו המאפשרת "תדלוק אינסופי".

אחד המפקדים האחראיים מסביר ש"הציוד הישן מוכיח את עצמו ומשלים תדלוק של המטוס תוך 13 דקות בלבד. אנחנו מוכיחים שאפשר גם להפיק את המירב מהציוד הישן וגם לחסוך בזמן".


שיטת התדלוק הזו עובדת כך שהמטוס מתודלק וממריא מחדש כשהמנוע ממשיך לפעול בזמן התדלוק, אותו הוא משלים כאמור תוך רבע שעה לכל היותר, כשלשם השוואה תדלוק של המטוס לוקח בדרך כלל כשעתיים.

לדברי המפקד, לפני כן ניסו שם לתדלק את המטוס בעזרת משאיות דלק עם תכולה של כששת אלפים גלונים אך מצאו שהשיטה הזו לא יעילה מבחינת הזמן והעלות-תועלת.

"צברנו ניסיון ולמדנו איך לשפר ביצועים תוך שמירה על בטיחות הצוותים, לא משנה באיזה ציוד משתמשים", סיכם מפקד הצוות.