למרות שהעולם צועד לכיוון מטוסים ללא טייס, סוסי העבודה האמתיים הם עדיין מטוסי הקרב שיכולים לשאת טונות רבות של פצצות וחימוש. בדיון שנערך בסנאט, נחשף שלחיל האוויר האמריקני חסרים לא פחות מ-2,000 טייסים. כדי להתגבר על הבעיה, ציינה הת'ר ווילסון, מזכירת חיל האוויר, שבכוונת החיל להגדיל באופן משמעותי את מספר החניכים שמתקבלים ומסיימים קורס טיס.

מדובר במשבר שנמשך כבר כמה שנים, כשעיקר הבעיה היא שטייסים רבים מסרבים לחתום על שרות קבע מעבר להתחייבות הראשונה שלהם. כבר ב-2016 נחשף שלחיל האוויר האמריקני חסרים למעלה מ-700 טייסים. אגב, גם 400 מפעילי כטב"מ ו-4,000 אנשי תחזוקה. באישור הקונגרס אישרו לטייסים האמריקאים בונוס שנתי של 35,000 דולר מעבר לשכר שלהם, עד לגובה של 455 אלף דולר. למרות זאת, בתוך שנה החוסר עלה ל-1,500 טייסים ומשם ל-2,000.

טייסים בחיל האוויר האמריקאי (צילום: חיל האוויר האמריקאי)
גם הבינוניים לטיס? | צילום: חיל האוויר האמריקאי

חיל האוויר האמריקני מפעיל לא פחות מ-5,600 כלי טיס, וכבר לפני שנה אמר גנרל סטפן ווילסון, סגן מפקד חיל האוויר האמריקני, כי החיל נמצא במצב המיושן ביותר והעלוב ביותר מבחינת תחזוקה. "אנחנו במוכנות הכי ירודה שהיינו בה אי פעם בהיסטוריה וחיל האוויר צריך את תמיכת הקונגרס, עלינו לפעול לפני שיהיה מאוחר מדי", טען ווילסון.

כדי להתגבר על הבעיה כאמור, הוחלט להעלות את השכר החודשי בכמה אלפי דולרים, כמו גם את הבונוס השנתי לטייסים. בנוסף לזה, הוחלט לייעל את שיטות ההכשרה של הטייסים ולהגדיל משמעותית את מספר הבוגרים המשלימים את ההכשרה. בדיווח לסנאט, דיווחה מזכירת חיל האוויר שהחיל יגדיל את מספר הבוגרים השנתי של קורס טיס מ-1,160 כיום ל-1,311 בשנת 2019, ו-"משנת 2022 יעמוד מספר המסיימים על 1,500 בכל שנה".