הבוקר (רביעי) חשפה חברת "רפאל" הישראלית טיל ארוך טווח חדש - Sea Breaker - שמיוחסת לו יכולת לטוס נמוך לעבר המטרה, לחמוק ממערכות הגילוי וההגנה של האויב ולזהות עצמאית את המטרה, גם כשהיא מוקפת במבנים אזרחיים.

ניתן לשגר אותו ממשגרים על הקרקע וגם מספינות טילים כמו "סער 6" החדשות של חיל הים הישראלי. מיוחסת לו יכולת לפגוע בספינה אחת מתוך רבות שעוגנות בנמל אויב או במטרות אחרות שהוגדרו כמו מכ"ם או משגר טילי אויב. 

מבחינת ספינות הסער של חיל הים, בתרחיש של מלחמה בצפון הן יוכלו לשגר ממנו מספר רב של טילים על פי תוכנית תקיפה שהוגדרה על בסיס מודיעיני. לטיל עצמו גם מיוחסת יכולת לשתף מידע עם מערכות מכ"ם תוך כדי "הטיסה" שלו לעבר המטרה.

כדוגמה ניתן להביא תרחיש שבו צה"ל מעוניין לתקוף ספינה נשק סורית מבלי שיתגלה ומבלי שיפגעו ספינות רבות שעוגנות בנמל. הטיל מגיע בגובה נמוך, הראש שלו סוקר את כלל הספינות בנמל שיכולות להיות אזרחיות ואף ספינות של הצי הרוסי, שאיש לא רוצה לפגוע בהן. אז הוא מזהה את הספינה שהוגדרה לו כמטרה ומתפוצץ עליה. כל זה מטווח של 300 ק"מ ומבלי לחשוף את הכוח שמפעיל את הטיל.

במקרה של תקיפות המב"מ (המערכה שבין המלחמות) המיוחסות לישראל, הטיל הזה אמור לדעת לזהות את המקום בו הסתירו את האמצעים המיוחדים שרוצים להבריח לחיזבאללה ולא את המחסנים של חברות התעופה האזרחיות.

מרגע השיגור הטילים פועלים באופן עצמאי כשהם טסים בגובה של 10 מטרים מגובה הים ואף פחות. זה לבדו מקשה על הגילוי שלהם בדרכם למטרות. הטיל טס במהירות של מאות קילומטרים בשעה ואם יש ספינות בדרך, הוא יודע לתמרן ולעקוף אותן ממש כמו מטוס קרב מהיר. גם מעל שטח יבשתי, הטיל יודע לתמרן בין צמרות עצים ובתוך נקיקים וואדיות.

ברפאל מציינים שהטיל הזה יודע לפעול בכל מזג אוויר, יום ולילה כשהוא שומר על דיוק גבוה בזכות מערכות ניווט מתקדמות. נקודה מעניינת היא שניתן לבנות בהגדרת המשימה גם את המסלול המדויק של הטיל, כלומר ניתן לשגר אותו מהים התיכון לעבר מטרות בסוריה, אבל למטרה הוא יגיע מצפון ואפילו מעומק המדינה, מה שמטעה את מערכות ההגנה וגם שומר על עמימות מסוימת שהכרחית במבצעים כאלו.

הדמיית הטיל (צילום: הדמיה , רפאל)
לפגוע בספינת אויב בלי לסכן את כל הנמל | צילום: הדמיה , רפאל