צוות משולב של חיל האוויר האמריקאי וטייסי ניסוי של חברת בואינג, סיימו חמש שנים של ניסויים וטיסות מבחן במטוס הקרב החדש והמתקדם ביותר של בואינג, ה F-15 Advanced. על פי ההודעה של בואינג מטוס הקרב "מוכן לקרב לאחר השלמת טיסות המבחן".

נזכיר שבתקופה הקרובה אמורה להתקבל ההחלטה האם גם חיל האוויר הישראלי יצטייד במטוס הקרב החדש של בואינג וידחה את רכש הטייסת השלישית של מטוסי ה F-35. הערכה היא שישראל תבקש 25 מטוסי F-15 Advanced שיצטרפו למערך מטוסי הרעם שישודרגו לרמת מטוס זה.

"תסמכו עליי, זה לא ה-F-15 שאבא שלכם טס עליו" אמר מאט גייס, טייס הניסוי הראשי של מטוס ה-F15 בבואינג. עוד הוסיף גייס כי: "למטוס הזה יש יכולות שלא נראו מעולם". טיסות המבחן בוצעו מבסיס חיל האוויר האמריקאי בפאלמדייל קליפורניה, ובמהלכן נבדקו מערכות השליטה והבקרה של המטוס, כ-15,000 פרמטרים נבדקו במשך טיסות הניסוי על מנת להבטיח את הבטיחות, האיכות וביצועיו של המטוס החדיש, כפי שציינו בחברה.



מערכות שליטה "טוס על חוט" הוטמעו במטוס על מנת להעניק לו מסוגלות גבוהה יותר לביצוע תמרוני אוויר מורכבים ושיפור זוויות תקיפה. תא הטייס אובזר במחשב המשימה המהיר ביותר שקיים היום, המסוגל לעבד 87 מיליארד פקודות בשנייה. מכ"ם חדש ועוצמתי, המשולב בסנסורים מעניק לו יכולת לבצע משימות אוויר-אוויר וקרקע-קרקע בו זמנית. לטייס יש תצוגת מצב טקטית שמראה כל מה שקורה בשטח, באוויר וביבשה, יחד עם פוד מטרות בעל רזולוציה גבוהה המאפשרת לצוות לראות את המטרה שלו עד לרמת חלון קטן של בית.

המטוס המתקדם מתאפיין גם ביכולות משופרת של נשיאת חימוש מגוונת של עד 12 נקודות תלייה לטילים ופצצות על גבי מטוס אחד. בסה"כ ניתן לשים עליהן 13.4 טון חימוש. הבדל משמעותי ביחס לדגם הקודם, שנושא "רק" 10 טון חימוש. ולא פחות חשוב, המחיר של הפעלת המטוס הופחת באופן משמעותי, שעת טיסה עולה 30,000 דולר במקום 50,000 דולר בדגמים ומטוסים אחרים. בואינג הורידו את עלות הפעלת ה F-15 Advanced ב-25 אחוז ביחס לדגם E (עליו מבוסס גם הרעם הישראלי).

"הטמעה של טכנולוגיות מתקדמות אפשרה לנו להציע מוצר בלתי מנוצח הערוך לקראת פני העתיד" אמר פראט קומאר, סגן נשיא ומנהל תכנית הF-15 בבואינג. קומאר הוסיף "דגם הF-15A משאיר מנטרל ומשאיר מאחוריו איומים רבים מהעבר וגם איומים עתידיים, הוא הופך את פרויקט ה-Eagle לחוד החנית של תקיפה אווירית".