1. למה פנית לעולם הצילום וכמה זמן אתה בתחום? התחלתי לצלם כבר בתיכון ואני עובד בתחום למעלה משמונה שנים. אני מתחבר במיוחד לצילום מפני שלמראה עיניים יש הרבה כוח ויש לו יכולת להעביר תחושות, רגשות ומסרים.

אלעד איבס, תיק עבודות (1) (צילום: אלעד איבס)
תיק עבודות (1) | צילום: אלעד איבס

2. מהי התמונה הכי מפורסמת שלך? תמונה אחת מתוך סדרת תמונות, שעוקבת אחרי אדפטציה מקומית שעשיתי לסיפור אמיתי על שני בחורים מארה"ב, שמשפחתו של אחד מהם התנגדה לזוגיות שלהם. לתמונה קראתי "זיקית הסוואה" והמצולם, כרם דדו, מאופר בצבעי הסוואה בדומה לחייל במארב. התמונה מעבירה את ההרגשה של חיילים קרביים בארון.

אלעד איבס, תיק עבודות (2) (צילום: אלעד איבס)
תיק עבודות (2) | צילום: אלעד איבס

3. מהי התמונה האהובה עליך? התמונה של אמיר גוטרמן שצילמתי בסערת רגשות ונקראת "Me and Myself". התמונה היא חלק מגלריית תמונות אינטראקטיבית ומי שמוריד את האפליקציה לפלאפון, מגלה שהתמונה מתעוררת לחיים.

אלעד איבס, תיק עבודות (2) (צילום: אלעד איבס)
תיק עבודות (3) | צילום: אלעד איבס

4. איזו תמונה שלך הכי פופולרית? התמונה "Gender at Lunch" שהיא מחווה לתמונה "Men at lunch" שצולמה בשיקגו בשנת 1932. התמונה המקורית מראה גברים אוכלים ארוחת צהריים בהפסקה בעבודה. בתמונה שאני צילמתי קיים היפוך מגדרי: הנשים לובשות בגדי עבודה ואוכלות פיצות והמבורגרים בעוד שהגברים לובשים בגדים לבנים ואוכלים פירות. האמירה מאחורי התמונה היא שנשים לא צריכות עוד לחכות בבית ל"גבר שלהן" שיחזור הביתה מהעבודה, אלא הן אלו שעובדות ולא צריכות להתנצל על זה.

הפקת קיץ​ (צילום: אלעד איבס)
תיק עבודות (4) | צילום: אלעד איבס

(מצולמים מימין לשמאל: אדרת סלמן, דנה הרשקו, נירית נתנאל, יעל הוד, יפית לוי, שגיא ביידרמן, רון הלוי, אור גופר, מולי דואק, סטיב ספיבק)

5.  אתה מאמין שכל בן-אדם יכול להיות מודל וכיצד אתה בוחר את המודלים לפרויקטים שלך? כל בן-אדם יכול להיות מודל, אף אחד לא אמר שחייבים להיות לו ריבועים בבטן. מה שהכי חשוב לי זו המודעות לגוף. כלומר, לראות איך המודל עובד מול העדשה ואיך הוא מזיז את הגוף שלו.

אלעד איבס, תיק עבודות (5) (צילום: אלעד איבס)
תיק עבודות (5) | צילום: אלעד איבס

6. מיהו המודל הכי סקסי בעיניך? שגיא ביידרמן. בצילומים שלי יש המון התייחסות לצבע בדגש על צבע עיניים והעיניים של שגיא ניחנו בצבע יפהפה והן מעבירות המון רגש.

אלעד איבס, תיק עבודות (6) (צילום: אלעד איבס)
תיק עבודות (6) | צילום: אלעד איבס

7. מהי התמונה הכי חושפנית שצילמת? גבר עירום מטייל במדבר עם אייפד. בתמונה מועברת אמירה חזקה על הטכנולוגיה: פעם כשיצאנו לטייל לקחנו תיק עם אוכל, מפה ומצפן. היום, במכשירים הניידים אפשר למצוא גם מפות וגם מצפן ולטעמי, הדבר פוגע בחוויה של הטיול. כדי להדגיש את החוויה החסרה של הטיול, הסרתי חלק מהצבעים בתמונה.

אלעד איבס, תיק עבודות (7) (צילום: אלעד איבס)
תיק עבודות (7) | צילום: אלעד איבס

(מצולם: כרם דדו)

8. מהי התמונה הכי בועטת שלך? בתמונה רואים גבר לובש הינומה שיושב במקום מבודד וחשוך וצופה בערוץ הכנסת. בתמונה האינטראקטיבית רואים את ראש הממשלה נואם באו"ם ומתגאה שבישראל חברי הקהילה הלהט"בית מקבלים זכויות, וכך מועבר מסר על צביעות הממשלה.

אלעד איבס, תיק עבודות (8) (צילום: אלעד איבס)
תיק עבודות (8) | צילום: אלעד איבס

(מצולם: אבישי מינג׳רסקי)

9. רבים רואים בצילום עבודה כיפית ומהנה בחברת דוגמנים ודוגמניות, אבל מה אנשים לא יודעים על צילום? הלוואי שזה היה ככה. כל צילום אצלי נולד מרעיון וחייב להיות בו מסר. אני מחפש לוקיישנים בכל רחבי הארץ ולפעמים מצלם גם באמצע הלילה. לדוגמה, התמונה Gender at Lunch, צולמה על רקע של מסך ירוק. כדי ליצור את האפקט שהרגליים שלהם באוויר, המודלים ישבו על ספסל גבוה. לאחר מכן, הוספתי ברקע תמונה שצילמתי בנקודה גבוהה ברמת אביב. באפליקציה הנוף מתחתיהם מתעורר לחיים ורואים מכוניות נוסעות ומנופים זזים.