אל מאות אלפי האנשים הצועדים החודש ברחבי הארץ מצטרפת השנה בפעם הראשונה חגיגה נוספת - מפגן ימי במשט גאווה מיוחד, שבא לחגוג ולהצדיע להישגים ולקידום זכויות קהילת הלהט"ב בישראל. במשט ישתתפו עשרות כלי שיט מקושטים וצבעוניים עם מוזיקה מקפיצה ומופעי דראג שטים (ובהצלחה למלכות על העקבים).  

המשט ההיסטורי יוזנק ביום שישי הקרוב, ה-18 ביוני, בשעה 10 בבוקר ויהיה אירוע השיא בחודש הגאווה של עיריית הרצליה, ששיתפה פעולה עם החברה לפיתוח תיירות. הוא יצא לדרך ממרינה הרצליה בהוראת ראש העיר משה פדלון ובנוכחות בכירי עירייה נוספים. 

גם הציבור מוזמן להצטרף למשט, אבל כדאי לו למהר, משום שאל החוויה הזו יוכלו להצטרף השנה רק 200 מאושרים, ללא כל עלות. מי שלא יספיק או מעדיף לצפות בקרנבל מכיוון החוף, יוכל לעשות זאת בחופי הרצליה ותל אביב בשעות הבאות: 

10:00 אכדיה דרום, אכדיה מרכז
10:15 אכדיה צפון
10:30 חוף זבולון, חוף השרון
10:40 סידנא עלי
לקראת השעה 11:15 יחלוף המשט מול חוף הכוכבים והחוף הנפרד בהרצליה ויגיע עד לחוף הצוק, תל אביב. 

מסלול משט הגאווה בהרצליה
מסלול משט הגאווה בהרצליה

"הרצליה גאה בכל תושביה ומתייחסת לכולם באופן שוויוני ומכבד", אמר ראש העיר פדלון. "נמשיך לעמוד על זכויותיהם של כל תושבינו באשר הם, ולחנך גם את הדורות הבאים על פי ערכי יסוד אלו. פעילותה של הקהילה הלהט"בית למען קבלת שוויון זכויות, כמו כל אזרח במדינה, היא פעילות חשובה וצודקת מאין כמוה". 

"מרינה הרצליה מארחת בקיץ הקרוב עשרות אירועים ופסטיבלים ונרגשת להצטרף לחגיגות חודש הגאווה במפגן ימי גאה ראשון מסוגו", אמרה עפרה בל, סגנית ראש העיר הרצליה ויו"ר החברה לפיתוח התיירות בעיר. "הקהילה הגאה מהווה חלק בלתי נפרד מפניה המיוחדות של הרצליה אשר פועלת כל העת להעלאת המודעות למגוון, לחינוך סובלני ולקבלת השונה כאזרח שווה בין שווים".

להרשמה למשט הגאווה