את חודש הגאווה נחגוג השנה בדרך קצת אחרת. התקופה האחרונה שעברה ועדיין עוברת על העולם כולו נתנה לנו פרספקטיבה להבין מהם הדברים החשובים באמת: לאהוב, לדאוג זה לזה ולהיות ביחד. ביוני הזה אנחנו חוגגים את הייחודיות, את הצבעוניות ואת המגוון מתוך הערכה מחודשת לכל מה שיש לנו, ולכל מה שעדיין נבנה. דווקא בזמן שכאינדיבידואלים אנחנו נאלצים להמציא את עצמנו מחדש, לאמץ כישורים ולרכוש כלים שיעזרו לנו לנהל את החיים שאחרי - זו ההזדמנות של הקולקטיבים להתחבר ולשתף פעולה בדרכים חדשות.

זו הסיבה שוודקה ABSOLUT חברה למרכז הגאה בתל אביב כדי להוביל מהלך ראשון מסוגו בישראל, שיעודד את חברי הקהילה לשתף זה את זה בידע ובחוויות כדי ללמוד ולרכוש כישורים חדשים.

הפרויקט נועד לתמוך במרכז התעסוקה הטרנסי, שמקדם העסקה של א.נשים על הקשת הטרנסית כדי לדאוג לרווחה כלכלית, פיתוח אישי, תחושת שייכות, משמעות ומיצוי שאיפות ורצונות.

״מציאת עבודה יכולה להיות תהליך קשה לכולם, אבל היא מאתגרת במיוחד לטרנסים ולטרנסיות״, אומרת נופר שדה, רכזת התעסוקה לטרנס במרכז הגאה.

מרכז התעסוקה הטרנסי (צילום: GaudiLab, shutterstock)
אילוסטרציה | צילום: GaudiLab, shutterstock

״המטרה שלנו היא להעניק להם כלים כדי להתמודד עם זה, מבניית קורות חיים, דרך חיפוש מקום עבודה והתכוננות לראיון, ועד לליווי אישי במהלך העבודה עצמה״. לפי דו״ח של משרד הכלכלה ונציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה, חברי וחברות הקהילה הטרנסג׳נדרית חוו אפליה בשיעורים גבוהים הרבה יותר מכל אוכלוסייה אחרת, בין מחצית לשני שלישים (!), בתהליך חיפוש וקבלה לעבודה, פיטורים או איום בפיטורים ובנושאי קידום בעבודה. פעילותו של המרכז נועדה לעזור לטרנסים ולטרנסיות לקבל יחס הוגן במקום העבודה, ללמוד ולהתפתח.

זכותו של אדם להיות מי שהוא ולאהוב את מי שיבחר

וודקה ABSOLUT תומכת בקהילה הגאה כבר עשרות שנים, כחלק מערכי המותג הדוגלים ברבגוניות, שוויון וכבוד לזכותו של אדם להיות מי שהוא ולאהוב את מי שיבחר. כמיטב המסורת, גם השנה היא מציגה את המהדורה המוגבלת ABSOLUT Rainbow, בקבוק המעוטר בקשת צבעי הגאווה כאות תמיכה בקהילת הלהט״ב. השנה הושק גם שיתוף פעולה בין אבסולוט למרכז הגאה, שזכה לשם ABSOLUT Rainbow Community, ובמסגרתו יוענקו מלגות לימודים לא.נשים המזדהים כעל הקשת הטרנסית.

המלגות יממנו קורסים מקצועיים במגוון תחומים, שיועברו על ידי חברי הקהילה הלהט״בית בכלל, וחברי הקהילה הטרנסית בפרט. כך יקודמו הן אנשי המקצוע מעבירי הקורסים, והן צעירים וצעירות הרוצים להשתלב במעגל התעסוקה - לקבל הכשרה בתחום הקרוב ללבם, שתסלול דרך ישירה למציאת עבודה ולבניית חיי עצמאות ורווחה.

הקורסים מיועדים לטרנסים ולטרנסיות, אבל גם מי שמעבירים אותם הם אנשים מהקהילה - הרעיון הוא לעשות הכול בתוך הקהילה״, מסבירה נופר שדה. ״הקורסים מעניקים הכשרה מקצועית, ייעוץ וידע חשוב על העבודה בפועל, כלהט״בים וכאנשי מקצוע״. תהליך ההרשמה לקבלת המלגות יתבצע על ידי מרכז התעסוקה הטרנסי במרכז הגאה בגן מאיר. מקבלי המלגה ייבחרו על סמך קריטריונים שיקבעו מראש ובהתאם לדרישות לכל תחום.

מאחורי הפרויקט ABSOLUT Rainbow Community עומדים המותג ABSOLUT ומשרד הפרסום לירלור. יריית הפתיחה בפרויקט היא מענק המלגות לקהילה הטרנסית בשיתוף המרכז הגאה.