לאחר 22 שנות מצעדים, בשל משבר הקורונה, לא התקיים השנה במועדו מצעד הגאווה המסורתי בתל אביב-יפו, כמו גם בשאר הערים הגדולות בארץ. בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע התקיימו אמש (א') עצרות גאווה בכפוף להנחיות משרד הבריאות ומשטרת ישראל ותחת מגבלות קהל, הקפדה על מרחק וחבישת מסכה.

כאלף בני אדם נכחו בכיכר רבין בעצרת הגאווה המרכזית תחת הכותרת "המהפכה לא הושלמה". שנתיים לאחר שקהילת הלהט״ב הובילה מחאה כלל ארצית ושיאה בשביתת הקהילה והפגנת רבבות בכיכר רבין, היא שבה ומעלה את דרישותיה לשוויון מלא ומעוגן בחוק, מניעת אפליה ואלימות, הכרה מלאה בזוגיות, במשפחות ובזכות להורות.

"הדרך לשוויון מלא עוד ארוכה", הסביר בנאומו ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, "מאבק הלהט"ב הוא לא מאבקה של קהילה - הוא מאבק של כולנו לחברה שוויונית, סולידרית וסובלנית. כולי תקווה שגם הממשלה תצעד לעבר המאה ה-21, ותקדם בחוק את זכויות הקהילה - כולל הזכות לנישואים, הזכות להורות שווה, הזכות להגנה מפני פשעי שנאה, ועוד. אנחנו בעיריית תל אביב-יפו, נמשיך לפעול בנחישות למען שוויון זכויות מלא לכל תושביה, ויצירת בית לכל מיעוט - באשר הוא".

"אף אחד לא דמיין שכך יראו אירועי הגאווה, ומי היה מאמין שהדאגה שלנו תהיה לכך שלא יגיעו הרבה אנשים, ואיך מצמצמים את הגעת האנשים לעצרת. ההשפעה שלנו הולכת וגוברת. יש לנו שישה חברי כנסת מכהנים, שניים מהם שרים, ויש לנו ניצחון ענק בבג"ץ", הכריז בגאווה חבר מועצת עיריית תל אביב יפו ומחזיק תיק הלהט״ב איתי פנקס, "אנחנו בכנסת ובממשלה, אנחנו בטלוויזיה, אנחנו על הבמות, אנחנו קהילה חזקה! אבל אנחנו גם מביטים כל הזמן קדימה. לא שוכחים לרגע שהמאבקים שלנו, שהמהפכות שלנו, רחוקות מסיום. הצעירה הטרנסית שחשופה לאלימות, הנער הערבי או החרדי שנזרק מהבית, הזוגות שמתרוצצים בין בתי משפט כדי שיכירו בהורות – הם הבעיה של כולנו".

במהלך נאומו של פנקס החל ריב אלים בקהל, כשקבוצת פעילים צעקו "צדק לאיאד אל-חלאק" והניפו דגלי פלסטין.

בחלק האמנותי של העצרת, בניהולו של שמעון שירזי, השתתפו אמנים בולטים מהקהילה הלהט"בית ומחוצה לה. דנה אינטרנשיונל פתחה את העצרת בביצוע מיוחד של "ילדים זה שמחה" בליווי ילדות וילדים ממשפחות הקהילה, ובסיומו קראה על הבמה: "שחורים ולבנים רוקדים יחד! חיי שחורים חשובים! חיי לבנים חשובים! וחיי להט״בים חשובים!".

קורין אלאל, האמנית הישראלית הראשונה שיצאה מהארון כבר לפני יותר משני עשורים הופיעה יחד עם המוזיקאי טל רמון, מארינה מקסימיליאן ביצעה את הלהיט "בוער בי השינוי", סטטיק ובן אל ונסרין קדרי ביצעו בבכורה עולמית את "חביב אלבי", שיר הגאווה 2020, ואת העצרת חתמו הראל סקעת ואושר בחתה עם ההמנון "כולם אותו דבר".

בין הנואמים הנוספים בעצרת: אוראל נויוירט מ״מ מנהל המרכז הגאה, תמר יהל מנכ״לית חוש״ן, אסי לוי, אוריאל יקותיאל, סתיו סטרשקו, חאדר אבו סייף ודוריאן ון-אלן חניך איגי.

בירושלים נערכה העצרת בגן העצמאות בסימן 50 שנים למצעד הגאווה הראשון, ולציון חמש שנים למותה של שירה בנקי שנרצחה במצעד בבירה. את האירוע הנחו השחקנים עמית רהב וג'וי ריגר, ובמהלכו הופיעו הזמרים ריקי בן ארי, חן אהרוני, איזי, וה-DJ דלית רצ'שטר.

שר התקשורת יועז הנדל ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי לקחו חלק באירוע. שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיע למקום מלווה בשרה לשוויון חברתי, מירב כהן וח"כ תהילה פרידמן.

צפו בשידור המלא של העצרת בירושלים:

כ-250 בני אדם הגיעו לרחבת הסינמטק בחיפה לעצרת הגאווה שהתקיימה תחת הכותרת: "המאבק לא נגמר". סגן ראש העיר חיפה, דוד עציוני: "כולם שווים בפני החוק, וגם לחברי הקהילה הלהט"בית מגיע לחיות באופן שוויוני בעיר. על העירייה לדאוג שאף אחד לא ירגיש שהוא חי בפחד".
 
מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה, תבור להט: "נמשיך להראות שאנחנו פה ולהיאבק על השוויון. העצרת הזו היא חלק משמעותי מהנוכחות הגאה בעיר, ולא נוותר על הנוכחות הזו. גם לא בזמן הקורונה".
 
 
עצרת הגאווה בבאר שבע נפתחה בדקת דומייה לזכרם של שירה בנקי וקורבנות הרצח בברנוער. חבר הכנסת הגאה מיש עתיד, יוראי להב הרצנו, היה בין הנואמים בבירת הנגב: "בצער גדול אני מבין שכדי להיות אבא אני צריך לזכות בלוטו. אני נמצא בצומת דרכים כמו רבים בישראל שהולכים לצבא ותורמים למדינה. מה הם עושים כשהמדינה אומרת להם שהם אזרחים פגומים. אסור שזה יקרה במדינת ישראל. נעמוד ונאבק לשיווין זכויות לקהילה הגאה".