מצעד הגאווה של תל אביב-יפו עדיין לא התחיל, וכבר הוא המצעד הגדול ביותר שנערך בישראל: השנה ישתתפו במצעד הגאווה בתל אביב 10 משאיות - מספר המשאיות הגדול ביותר בכל המצעדים שהיו עד כה בישראל.

את הצועדים במצעד הגאווה ילוו 7 משאיות של ליינים גאים הפועלים בעיר – דרעק, אריסה, WTF, BE PROUD, זותי, שירזי והפאג. בנוסף, תצטרף לראשונה למשאיות התל אביביות משאית של ליין חיפאי.

משאית יוצאת דופן נוספת שתצעד לראשונה היא המשאית של המרכז הגאה, האחראי על שלל אירועי התרבות בעיר במהלך אירועי הגאווה, כולל שיתופים יוצאי דופן עם תאטראות הבימה והקאמרי, וכן על הפנינג הגאווה שייערך לפני המצעד בגן מאיר.

מצעד הגאווה 2016 (צילום: עופר חן)
ככה זה נראה שנה שעברה. עוד לא ראינו כלום כנראה | צילום: עופר חן
משאית אחרונה ומעניינת במיוחד היא זו של השגרירות הבריטית שתשיק לראשונה בעולם משאית גאה, אליה צפויים להצטרף שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי, ובן זוגו אלדו הנריקז, שאף ארחו בשנה שעברה בני נוער מארגון הנוער הגאה במעונם. המשאית שתיקח חלק במצעד הגאווה תהיה מותאמת באופייה לילדים כתמיכה במשפחות להט"ב. המשאית תכלול משפחות מכל הסוגים שיעלו וישתתפו בהפעלות לצועדים מאחוריה.

דיוויד קוורי, שגריר בריטניה בישראל: "בן זוגי אלדו ואני נרגשים לקחת חלק במצעד הגאווה של העיר תל אביב-יפו השנה. המצעד השנה יהיה מרגש במיוחד מבחינתנו היות ושגרירות בריטניה מארגנת משאית ידידותית למשפחות ומשתפת פעולה עם עיריית תל אביב יפו במגוון רחב של פעילויות במהלך שבוע הגאווה. בריטניה גאה לתמוך בפלורליזם ואנו מאמינים שכולם זכאים לחוש שוויון, ביטחון וגאווה".

>> "הומואים חושבים שאנחנו בארון"

>> "הוא אמר 'בקטנה', וחדר אליי בלי קונדום"

>> "בזכותה הפרכתי את השמועות שאני הומו"

>> למה אתה עדיין רווק? אנחנו יכולים להגיד לך