מה אתם הייתם עושים עם 11 מיליון שקלים? כפי שדיווחנו, משרד התיירות החליט להקצות סכום זה לעידוד התיירות הגאה בישראל. המשרד, שכבר נעזר בשירותיו של אריה עושרי, דראג קווין ישראלי שחי בברלין, החליט לערוך תחרות לקהילה הגאה בעולם והפרס: טיסה לשבוע הגאווה בתל אביב במטוס שייצבע צבעי גאווה, צעד היסטורי במדינה היהודית.

חברת התעופה "ישראייר", ככל הנראה, תטיס את המטוס הגאה הראשון שבין מושביו יהיו כ-200 מובילי דעה מקרב הקהילה הגאה בעולם וכמובן, הזוכים המאושרים בתחרות. המהלך עשוי להכניס כסף רב על חשבון הקהילה הגאה בישראל לתקציב הממשלה, שרק בחודשים האחרונים הפילה הצעות חוק לקידום הקהילה, בהן הצעות חוק להקלה על זוגות חד-מיניים לאימוץ ילדים, הכרה בפשעים על רקע להט"בפובי כפשעי שנאה ואיסור על טיפולי המרה. ושום מילה על נישואים גאים שעדיין אסורים בישראל, אך מוכרים בחוק כבר ב-34 מדינות בעולם, ומסוף השבוע האחרון גם בקולומביה - המדינה הרביעית בדרום אמריקה שמאפשרת נישואים גאים.

התגובות ברשתות החברתיות לא איחרו להגיע. חברי הקהילה הביעו מורת רוח ותסכול עז וקראו לקהילה להתאחד ולהשתמש בכוח האדיר שבידה. הם טענו, בין השאר, שהממשלה משקיעה מאמץ וכסף רבים במיתוג המדינה כמדינה גאה ובהבאת תיירים גאים, אך אינה עושה דבר ליצירת שוויון. לדעתם, במקום לצעוד השנה בתל אביב, עדיף לקיים הפגנות ומחאות בערים אחרות ברחבי הארץ, לרבות בירושלים ומול משכן הכנסת. "מצעד שומם וריק שיסוקר בכלי התקשורת יפגע במטרות הממשלה בצורה האפקטיבית ביותר," נכתב, למשל, בדף הפייסבוק של ליין המסיבות הלסבי "זותי", תחת הכותרת "זותי לא צועדת". "עברו שבועיים מאז מכתב ארגוני הקהילה לראש הממשלה עם הדרישה להגדיל את תקציבי הקהילה, וטרם קיבלנו תשובה, אבל קיבלנו מטוס צבוע. מספק אתכם?" מתוך דף הפייסבוק של האגודה למען הלהט"ב בישראל.

גיף המטוס הגאה (עיצוב: אלירן הרוש)
עזבו שוויון זכויות - הנה מטוס | עיצוב: אלירן הרוש

אחרים טענו שביטול המצעד דווקא עלול לפגוע בקהילה, ושניתן להעביר את המסר באמצעים אחרים. הם הציעו חלוקת פלאיירים וסטיקרים לתיירים הרבים שצפויים להגיע, ותליית שלטים שיספרו את הסיפור האמיתי של הלהט"בים בישראל ולא את זה שמציירת להם הממשלה. "יש להפוך את מצעד הגאווה למפגן זכויות עם שלטים שיקראו לשוויון. המצעד השנה יכול להיות נקודת מפנה," כתבו גולשים שונים, והציעו לקיים "מצעד אלטרנטיבי". היו מי שיזמו לסגור את המועדונים השנה ולשלב במאבק את עשרות אלפי התיירים שצפויים לפקוד את ישראל במהלך חודש הגאווה. בנוסף, רבים שאינם משתייכים לקהילה הביעו פליאה על כך ש-11 מיליון שקלים אינם מועברים למשרד הרווחה או לניצולי שואה ולנזקקים ימים ספורים לפני חג הפסח.

נראה כי למשרד התיירות עוד קלפים רבים בשרוול, אך רק בעוד חודש וחצי נדע האם הקמפיין המתוקצב היטב אכן יצליח למשוך תיירות גאה לישראל, וכיצד פעלה בנידון הקהילה הגאה.

מיחסי הציבור לאירועי הגאווה של עיריית תל אביב נמסר: "אין תגובה".

15:35: מח"כ ציפי לבני (מחנה ציוני) נמסר: "אין מוצדק ונכון יותר מהמאבק הנוכחי של הקהילה הגאה נגד צביעת המטוס וצביעות הממשלה. האם המטוס הצבעוני להגברת התיירות הגאה הוא אותו המטוס שבו יטוסו זוגות גאים להנשא בחו״ל? [...] שיוויון מלא יוצרים בזכות חינוך וחקיקה. אי אפשר להתגאות בגאים במיתוג תיירות או בנאומים באו״ם, בלי להראות טיפת נכונות לקידום שיוויון מלא בישראל. הקהילה הגאה הם השותפים הטבעיים שלנו, לא רק כשצריך אותם, אלא כל השנה".

מם נוסף שנוצר כחלק מהמחאה על המטוס הגאה:

מם אמיר אוחנה