כ-100 אלף איש צועדים מדי שנה במצעד הגאווה בתל אביב, שהפך לחגיגה עירונית עצומת מימדים ולמוקד עליה לרגל לכ-30 אלף תיירים המגיעים לעיר בשבוע הגאווה. אחרי שנים בהן היה המצעד הארוע המרכזי של חגיגות הגאווה בעיר, השנה מתווסף לחגיגות ארוע חדש וחדשני שנועד לשדרג את חווית שבוע הגאווה לכל החוגגים - "אקספו גאווה", פסטיבל שלם של תרבות להט"בית, יריד מסחרי ופעילויות חווייתיות, שנועד להעמיק את חגיגות שבוע הגאווה וליצור דיאלוג מתמשך בין כל קבוצות הקהילה לבין כלל תושבי העיר.

האירוע יתקיים תחת הסלוגן "החופש להיות מי שאני" ויסמל רב גוניות ושונות בקהילה, ערכים של חופש, אורבניות ולייפסטייל. "האקספו נועד לתת במה לשונות ולרב גוניות בתוך הקהילה", מסבירים יוזמי היריד, "לאפשר לקבוצות שונות בקהילה לבוא לידי ביטוי ונראות ולקיים דיאלוג פנים קהילתי, ומול הציבור הרחב, לאפשר לכל אחד/ת להיות מי שהיא ומי שהוא ולחגוג את הרב גוניות והתרבות העשירה של הקהילה".

דיזינגוף סנטר מואר בצבעי הגאווה (צילום: רפי דלויה)
ימותג בהתאם. דיזינגוף סנטר | צילום: רפי דלויה

למעלה מ-2,000 מ"ר של עשייה גאה

היריד יתקיים בימים ראשון עד חמישי, ה-8-12 ביוני, החל משעות הבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות ברחבי מתחם דיזינגוף סנטר, ויציע מגוון רחב של חוויות במספר מתחמים - מתחם תיירות, הורות ומשפחה, אופנה, עיצוב, ועידת כלכלה ורודה, מתחם תרבות ובריאות. בין המציגים ביריד חברות עסקיות מובילות, ארגונים וגופים פוליטים, מעצבי אופנה, מוזיקאים, סופרים ואורחים מרחבי העולם. במקביל יתקיימו מגוון רחב של אירועים ברחבי דיזנגוף סנטר - הופעות, הרצאות, מפגשי ייעוץ, הקרנת סרטים, הצגת אמנות ותכנים נוספים.

קיום היריד ברחבי מתחם הדיזינגוף סנטר, המארח מדי יום כ-40 אלף מבקרים, אליהם יצטרפו התיירים שממלאים את העיר באותו השבוע ולהט"בים מכל רחבי הארץ שיגיעו לאירוע הייחודי, הופך את היריד לאחד האירועים הגדולים והמרכזיים של שבוע הגאווה, כבר בשנתו הראשונה. לכבוד היריד ימותג הסנטר כולו והדוכנים ומתחמי הקונספט יפוזרו ברחבי הקניון. לרשות המבקרים יועמדו מפות מיוחדות לניווט קל ונוח.

ארוע הפתיחה של היריד יתקיים בהשתתפות נציגים מרחבי העולם, ידוענים ופוליטיקאים, ויכלול הקרנת בכורה של סרטו החדש של איב סאן לורן בקולנוע לב. בסיום היריד יערך טקס הענקת תעודות הוקרה למתנדבים מתוך הקהילה, הפועלים במסגרת ארגוני הקהילה או באופן עצמאי, ותורמים תרומה חשובה להתפתחות הקהילה וחבריה. אל היריד אף הוזמנו 30 עיתונאים מרחבי העולם, שיסקרו את היריד הייחודי ויעבירו את המראות, התחושות וההתרחשויות אל חברי הקהילה ברחבי העולם.

שפגאט סטור (צילום: איתן ברנט,  יחסי ציבור )
"התרבות הלהט"בית היא הרבה יותר מרק מצעד" | צילום: איתן ברנט, יחסי ציבור

פסטיבל המציג את כל גווני התרבות הלהט"בית

היריד הוא יזמה של פעילים חברתיים בולטים בקהילה הלהט"בית - גיא טצה, 43, נשוי ללוצ'י ואב לאלה, איתן ודויד, בעל משרד ליחסי ציבור ותקשורת שיווקית וסוכנות פונדקאות בינלאומית; ענת ניר, 34, אשת תרבות ותוכן מובילה בקהילה, בעלים של המותג "דנה וענת" שהפיקה בין השאר את מצעד הגאווה ואת קמפיין לקידום תיירות גאה של עיריית תל אביב ומשרד התיירות; אימרי קלמן, 27, בעלים של ליין המסיבות לגייז "דרעק" וליין הנשים הותיק "סבן אילבן", שותף בברים "שפגאט" ו"כולי עלמא", מנהל ומעצב קמפיין מצעד הגאווה העירוני בשנים 2011-2012; וניר לבלוביץ', 28, בעלים של חברת D STATION העוסקת בייזום והפקה בתחומי הלייפסטייל, יזם ה"שפגאט סטור" - חנות פופ-אפ לגברים, ו"פאבליק ספייס" - זירת העיצוב של תל אביב.

הארבעה נענו להצעת דיזינגוף סנטר למסד את פעילויות הקהילה הגאה בעיר במתחם הסנטר הידוע כמקום אורבני, מאפשר ופלורליסטי. כמו כן שותפים בארוע עיריית תל אביב-יפו ומגוון רחב של נותני חסות. "מדובר בהתרגשות אדירה ליצור לראשונה פסטיבל תרבות להט"בי שמביא לידי ביטוי קשת רחבה של תכנים - חברתיים, עסקיים, אומנותיים, אינטלקטואלים ופוליטים, מהארץ והעולם, אומרים היזמים, "עשרות אלפי להט"בים מהארץ והעולם נוהרים לתל אביב לשבוע הגאווה, ונהנים ממצעד מקסים, מסיבות וחוף ים. אבל התרבות הלהט"בית היא הרבה יותר מזה, ונוצר ואקום שאותו נועד האקספו למלא".

אקספו גאווה (צילום: זיו שדה,  יחסי ציבור )
לחגוג את הרב גוניות והתרבות העשירה של הקהילה. כל יזמי הפרויקט | צילום: זיו שדה, יחסי ציבור

בשבועות הקרובים ילווה mako גאווה את ההכנות ליריד, יעדכן אתכם בכל הארועים, הפעילויות והמסיבות וירכז עבורכם את ההטבות הכי שוות. עמוד הפייסבוק של היריד יעדכן אתכם לאורך כל ימי היריד במה שקורה במתחמים השונים וישאיר אתכם עם היד על הדופק.

יזמים ובעלי עסקים גאים המעוניינים להשתתף או להציג ביריד, מוזמנים לפנות אל לילך - Tlv.lgbt.expo@gmail.com, או בטלפון 052-2234268

עוד ב-mako גאווה: