חודש הגאווה שנפתח היום הוא חודש הנראות של קהילת הלהט"ב. בנוסף לאירועים, הכנסים, הפסטיבלים, המסיבות והמצעדים, בשנים האחרונות הצטרפו גם הקליפים לחגיגת הנראות הגדולה.

מלבד הקליפ הרשמי של ארועי הגאווה מטעם עיריית תל אביב, מסורת שהחלה בשנה שעברה עם הקליפ של עומר אדם, רוב הקליפים נועדו לקדם מסיבות או ארועים. אך השנה הצטרפו לחגיגה גם קליפים שכל מטרתם היא ליצור נראות לחברי הקהילה ולשכנע את חבריה להמשיך ולהראות.

אחד מהם הוא הקליפ של פרויקט Trans4Trans, שהופץ בסוף השבוע ברשתות החברתיות. הקליפ, פרויקט עצמאי שהופק כולו על ידי טרנסקסואלים, קורא לחברי הקהילה לבוא ולצעוד על מנת ליצור נראות טרנסית אותנטית.

דניאל ברוש ולורן הרץ, ההוגים של פרויקט Trans4Trans, סיפרו ל-mako גאווה: "החלטנו שאין לנו מספיק ניראות כטרנסקסואלים בקמפיינים להטב"ים. הרגשנו שגם כשמנסים לשלב ניראות טרנסית, הרבה פעמים אנו מוצגים כדראג וזה לא המצב. חשוב לנו שיראו במגדר שלנו כמוחלט. רצינו להנגיש את הניראות הטרנסקסואלית בצורה קלילה שמציגה אותנו כאחד האדם, לכן לא פנינו עם איזשהו מסר ספציפי, כי המסר הכללי הוא שאנחנו כאחד האדם ולכן אנו יכולים להיות הבן של השכן, הבת של השכנה וכו'".

את הכסף להפקת הקליפ גייסו ברוש והרץ באמצעות מסיבת התרמה שהפיקו במועדון השפגאט, שכל הכנסותיה הופנו להפקת הקליפ. בין הנרתמים לטובת מסיבת ההתרמה היו דיג'יי מוטי סעדיה ומלכות הדראג בלאדי מארי, דייזי ביץ', קסנדרה סילנסיו, ליידי שוקולד, קלריסה סנואווייט וסיון עטיה שהופיעו במסיבה בהתנדבות.  גם ארגון "אדם לאדם - הזדמנות לתת" תרמו להפקת הקליפ.

בקליפ משתתפים טומי סימן טוב, דילן סהר, יונתן מרטון, מייקי אלרוי, סנטיאגו בנימין, טל שנצר ודניאל ברוש, המציגים פירוש חדש לשיר Counting Stars של OneRepublic. הקליפ בוים והופק על ידי דניאל ברוש וצולם ונערך על ידי זוהר מוטעין.

גאווה 2014 קליפ טרנסג'נדרים (וידאו WMV: זוהר מוטעין)
"חשוב לנו שיראו במגדר שלנו כמוחלט" | וידאו WMV: זוהר מוטעין

"הקמפיין הזה יצא מיוזמתנו ולא ממקימי המצעד. במקום לבקש מאחרים לייצג אותנו, החלטנו שאת הייצוג הכי טוב אנחנו יכולים לעשות בעצמנו כשמדובר בנו", הסביר ברוש. לדבריו, הקליפ הוא צעד נוסף בדרך לנראות טרנסית, ואת הצעד הבא צריכים לעשות כל אחד ואחד בעצמו: "המטרה היא לא רק ניראות, אלא קריאה לכל הטרנסים והטרנסיות לבוא, לצעוד ולהיראות".

מצעד הגאווה יתקיים ביום שישי, ה-13.6. המצעד יצא בשעה 13:00 מגן מאיר, בסיומו של הפנינג הגאווה המסורתי, יצעד דרך הרחובות בוגרשוב, בן יהודה והטיילת ויסתיים במסיבת ענק במתחם צ'רלס קלור והחוף הסמוך לו, בו תתקיים בין היתר הופעה היסטורית של דנה אינטרנשיונל, הענקת פרס הסובלנות לשנת 2014 ולראשונה במצעד הגאווה - במת ילדים, אשר תכלול הופעות של אמני בידור לילדים מהשורה הראשונה.

גאווה 2014 קליפ טרנסג'נדרים (וידאו WMV: זוהר מוטעין)
לבוא, לצעוד ולהיראות | וידאו WMV: זוהר מוטעין

עוד ב-mako גאווה: