ערוץ yes3 עוטה את שלל צבעי הקשת וחוגג את יום חגם של ההומואים, הלסביות, הבי, הטראנס וכל מה שביניהם בחמשוש עליז וצבעוני, מלא בסרטים משובחים. במהלך ימי חמישי עד שבת, 12-14 ביוני, במקביל לפסטיבל הקולנוע הגאה הבינלאומי בסינמטק תל אביב ישודרו מעל 20 סרטים גאים, וביניהם שלוש בכורות.

הראשונה שבהן היא גם המדוברת ביותר - "הלב הרגיל", סרט טלוויזיה של רשת HBO ששבר את שיאי הצפייה כשהוקרן בארצות הברית. לאחר שצפה בחברו הטוב מת ממחלה חדשה שפרצה בקרב קהילת הגייז, מחליט נד (מארק רופאלו) לצאת למאבק ציבורי לצבור הכרה ולהילחם במגפה חסרת השם.

הלב הרגיל, The normal heart
מאט בומר ומארק רופאלו ב"הלב הרגיל"

למרות התמיכה שלה הוא זוכה בדרך, בין השאר מרופאה במרפאה שמטפלת בכל אותם חולים חדשים (ג'וליה רוברטס), מאבקו נתקל במכשולים רבים – לא רק מצד הממסד השמרני שלא שש לטפל במחלה שנתפסה אז כ"סרטן של ההומואים", אלא גם מצד האנשים הקרובים אליו ביותר, בהם אחיו (אלפרד מלינה), בן זוגו (מאט בומר) וידידיו. הסרט מבוסס על מחזה זוכה פרסים, שהועלה לבמה לראשונה ב-1985. למרות ששמות הדמויות שונו, המחזה והסרט מבוססים על אירועים ואנשים אמיתיים

המוח מאחורי הסרט הוא יוצר "glee" ו"אימה אמריקאית" ובמאי "לאכול להתפלל לאהוב", ריאן מרפי. בין השאר משתתפים בו גם טיילור קיטש ("אורות ליל שישי"), ג'ונתן גרוף ("Looking"), ג'ים פרסונס ("המפץ הגדול") וג'ואל גריי ("קברט").

שישי, 13/6, 22:00 ב-yes3


בנוסף יוקרן הסרט "שלום למלכה" - מרי אנטואנט הייתה דמות שנויה במחלוקת, שמספקת עד היום מקור השראה לשלל יצירות אומנות וביניהן גם לא מעט סרטים. הפעם נבחן הקשר שנרקם בין המלכה הידועה לשמצה (בגילומה של דיאן קרוגר) לבין אחת מנערות הקריאה שלה. בזמן שבחוץ העם מתחיל למרוד ומשפחת המלוכה נשארת כמעט לבדה בוורסאי ללא כל האצולה, הופכים היחסים בין המלכה לאחת ממשרתותיה לטעונים, על גבול הרומנטיקה והאירוטיות. במאי: בנואה ז'אק ("המקריז דה סאד"), שחקנים: ליה סיידו ("כחול הוא הצבע החם ביותר"), דיאן קרוגר ("ממזרים חסרי כבוד"), וירז'ני לדוויין ("שמונה נשים").

חמישי, 12/6, 22:00 ב-yes3



בכורה נוספת היא הסרט "לעוף מהתרגשות" - במטוס העושה את דרכו למקסיקו מתרחשת תקלה חמורה בגלגלי הנחיתה. כדי למנוע פאניקה מורדמים נוסעי מחלקת התיירים, ואילו נוסעי מחלקת העסקים וצוות הטייסים והדיילים מעבירים את הזמן עד לנחיתת האונס בשתייה מרובה, ווידויים, חרטה, סקס ובביצוע נאמבר מוזיקלי מבדר במיוחד. במאי: פדרו אלמודובר, שחקנים: ססיליה רות ("הכל אודות אמא"), לולה דואנאס ("לחזור"), חוויאר קאמארה ("דבר אליה"), פאז וגה ("סקס ולוסיה"), אנטוניו דה לה טורה ("הקרקס האחרון") ובתפקידי אורח אנטוניו בנדרס ופנלופה קרוז.

שבת, 14/6, 22:00 ב-yes3

וחוץ מכל אלה יוקרנו גם הסרטים הבאים:

כחול הוא הצבע החם ביותר: זוכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן 2013. סיפור התבגרותה היפהפה של אדל, צעירה צרפתייה ואהבתה לסטודנטית לאמנות בעלת שיער כחול בשם אמה. הסרט מוביל את הצופים ברגישות דרך נקודות הציון במערכת היחסים של השתיים, העליות והמורדות שבה, הרגעים האינטימיים הקרובים וגם הרגעים הכואבים ביותר.

מועדון הלקוחות של דאלאס: זוכה 3 פרסי אוסקר. מבוסס על סיפור חייו האמיתי של רון וודרוף (זוכה האוסקר מתיו מקונוהיי), שבבדיקה שגרתית בבית החולים מתגלה כנשא נגיף ה-HIV ונודע לו שנותרו לו 30 יום לחיות. באותה שנה אישר הממשל האמריקני רק תרופה אחת לטיפול במחלה ורון מחליט לחצות את הגבול למקסיקו שם קיים טיפול אלטרנטיבי מציל חיים. לאחר שחייו ניצלים הודות לטיפול זה, מחליט רון להבריח את התרופה לארה"ב . רון מקים "מועדון לקוחות", שבו נשאי HIV משלמים דמי מנוי תמורת גישה לאספקה חדשה. חוג החברים והלקוחות של רון הולך וגדל והוא מוצא עצמו נלחם כדי להציל חיים ולשפר את כבוד החולים.

אין תמונה
מתוך "מועדון הלקוחות של דאלאס"

הר ברוקבק: דרמה רומנטית זוכת 3 פרסי אוסקר וגלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר. על הר ברוקבק נפגשים שני גברים צעירים וקשוחים. בין השניים מתפתחת מערכת יחסים סוערת, ממושכת וחשאית.

שקרים בארון: סיפורו המטלטל של בחור שמחליט להגשים חלום בכל מחיר: הוא מספר להוריו שהתקבל ללימודים באוקספורד, אך את הכסף שהם נותנים לו הוא מנצל למטרה שונה לגמרי.

ועוד מגוון סרטי גאווה נוספים כמו "זרים על שפת האגם", "הרוג את יקיריך", "טראנס אמריקה", "אני אוהב אותך פיליפ מוריס", "חיי עם ליברצ'ה", "עיניים פקוחות", "סיפורי אהבה בניו-יורק", "מלהולנד דרייב", "הרחק מגן עדן", "סינגל מן", "יחידה במינה", "ברונו", "פאקינג אמאל", "יום יבוא", "לנשק את ג'סיקה סטיין", "הילדים בסדר" ועוד.

yes3 ו-yesVOD, לכל אורך חמישי-שבת

עוד ב-mako גאווה: