כמות התיירים שמילאה השבוע את העיר לא הותירה מקום לספק: שבוע הגאווה בתל אביב הוא אחד מארועי התיירות החמים לקהילה הגאה, ותל אביב הולכת ומבססת את מעמדה כיעד תיירות גאה מוביל. מרבית התיירים שממלאים את העיר תל אביב מבטיחים כי זו בהחלט לא הפעם האחרונה שלהם בישראל. במיוחד עבורם הקים נדב פרץ את Outstanding Travel -  חברת בוטיק המתמחה בתיירות נכנסת של הקהילה הגאה לישראל.

Outstanding Travel, נדב פרץ
נדב פרץ
מטרתו של פרץ, העוסק שנים בהסברה ישראלית ויחסי ציבור, היא להציג לתייר הגאה את הצד הפחות מוכר בעולם. "חשוב לי להכיר לאנשים את ישראל האחרת ולהראות להם צדדים ליברליים ופתוחים של החברה הישראלית", הוא אומר, "ואני חושב שהדרך הטובה ביותר להציג את ישראל זה דרך תיירות. תייר שמגיע לישראל הופך לשגריר הכי טוב שלנו. בניגוד לדרך בה ישראל מוצגת בדיווחים בערוצי החדשות ברחבי העולם, שלא עושים חשק להגיע לישראל, ביקור בארץ בו רואים את כל מה שיש לישראל להציע הופך אותם אוטומטית לשגרירים אוהדים. לי אישית זה עושה טוב לראות אנשים מגיעים ונהנים מהעיר, ממזג האוויר, מחוף הים ומהבחורים הישראלים. זה מחמם את הלב לראות אנשים מתאהבים בארץ שלי כמו שאני מאוהב בה".

Outstanding Travel

הסיורים שמארגן פרץ לא סובבים רק סביב ההווי הלהט"בי, אלא מכוונים להכיר לתייר גם צדדים נוספים של ישראל. התיירים שמגיעים פעם ראשונה לישראל נתקלים באופן טבעי בדברים שהם אינם רגילים להם, כמו למשל סידורי הבטחון, ופרץ מנצל זאת על מנת להסביר להם קצת על ההיסטוריה של ישראל ועל מצבה הבטחוני. "חשוב להסביר להם את המציאות בה אנו חיים. זה רק מעצים את העובדה שהגענו לכל מה שהגענו. אחרי הביקור הם מבינים למה אנחנו קצת שונים משאר המדינות"

מרחבת הריקודים ועד רחבת הכותל

למרות שבחודש יוני מגיע מספר התיירים גאים בישראל לשיא,  Outstanding Travel מציעה טיולים לתיירים הגאים לאורך כל השנה, כאשר בשאר חודשי השנה הטיולים הם אישיים יותר מותאמים בהתאם לדרישות של כל תייר, וכוללים את כל השירותים, החל מרגע הנחיתה בארץ, איסוף משדה התעופה, לינה במלונות בוטיק, מדריך צמוד, סדנאות יוגה ותזונה, סיורים במוקדי תיירות ראשיים וכמובן, בילויים במגוון מסעדות, ברים ומועדונים מהמובילים בישראל.

Outstanding Travel

במהלך שבוע הגאווה מארגנת החברה באופן קבוע טיולי קבוצות, כאשר בכל יום במהלך השבוע יוצאים שלושה טיולים שונים. טיול לים המלח הכולל ביקור בכפר בדואי, טיול לירושלים הכולל ביקור במוזיאון יד ושם, וטיול לחיפה וקיסריה. "בזכות העובדה שישראל היא מדינה כל כך קטנה, גם התיירים שהגיעו רק לתל אביב יכולים בקלות לצאת מהעיר ולבקר בחלקים נוספים בארץ" אומר פרץ, "בנסיעה של שעה אפשר להגיע למקומות אחרים, השונים לחלוטין מתל אביב מכל הבחינות".

בין החופים והמסיבות התיירים נהנים מיום יוצא דופן במהלכו הם מבקרים במקום חדש,  והכל באווירה הממשיכה את האווירה הגאה של תל אביב, וכוללת קהל גאה באוטובוס ומדריך גאה שמעניק נקודות מבט גאות על הטיולים ועל המקומות בהם מבקרים.

Outstanding Travel

פוטנציאל לתיירות גאה לאורך כל השנה

התיירות הגאה בעולם היא תחום מתפתח במיוחד. רק בשנת 2013 הכניסה התיירות הגאה לענף התיירות ברחבי העולם מעל ל-181 מיליארד דולר, לפי מחקר של ה-World Travel Market. התייר הגאה מגיע מרמה סוציו-אקונומית גבוהה, מטייל במטרה לחוות מגוון רחב של בילויים ויודע להעריך ולדרוש אירוח ואיכות ברמה בינלאומית. רוב קהילת הלהט"ב עדיין אינם הורים לילדים, מה שמאפשר להם להוציא סכומים גדולים יותר עבור חופשות איכותיות ונופשים ברמה גבוהה.

Outstanding Travel

לדעת פרץ, ישראל עונה על כל הדרישות של התייר הגאה, ולכן יש לנו אפשרות להפוך ליעד מועדף לתיירות גאה במשך כל השנה. "שבוע הגאווה חשוב ומגניב אבל הוא לא חייב להיות העוגן היחידי. התייר הגאה נופש ממוצע של שלוש חופשות בשנה, ולא רק בקיץ. מזג האוויר בישראל מאפשר לנו להיות יעד תיירותי נחשק לאורך כל השנה".

פרץ ממשיך לפעול על מנת להביא תיירים לישראל, ולפני שבוע נבחר על ידי מגזין התיירות הבינ"ל Men about world, להיות הנציג הרשמי של המגזין בישראל. במסגרת תפקידו יסקר פרץ את התיירות הגאה בארץ ואת הארועים הגדולים עבור קוראי המגזין. "מדובר בהתקדמות גדולה עבור התיירות הגאה בישראל. מעכשיו המגזין יסקר גם אירועי תיירות גאה המתקיימים בישראל בכלל ובתל אביב בפרט, יחשוף את ישראל לתייר הגאה מהעולם ויחזק את מעמדנו כיעד תיירות מוביל".

Outstanding Travel
Outstanding Travel

עוד ב-mako גאווה: