שר האוצר יאיר לפיד, שהגיע לנאום במצעד הגאווה בתל אביב - ירד מהבמה בטרם הספיק לשאת את דבריו המלאים. הסיבה: רבים מבאי ההפנינג בגן מאיר קראו לעברו קריאות בנוסח "איפה הכסף?" ו"רד מהבמה". זמן קצר לאחר מכן, הגיב לפיד על הדברים בעמוד הפייסבוק שלו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"חזרתי עכשיו ממצעד הגאווה בתל אביב", כתב שר האוצר, "נסעתי לנאום שם מפני שחשוב בעיני ששרים בכירים בממשלה יעמדו על במת המצעד ויביעו הזדהות ותמיכה. כשעליתי לבמה התייצבו בשורות הראשונות כמה עשרות פעילי מרצ והעבודה והחלו לצרוח סיסמאות נגד התוכנית הכלכלית".

לפיד ציין העדיף שלא להתווכח עם המפריעים בקהל. "בעיני (ונדמה לי שגם בעיני רוב מוחלט של הקהל), הם ניצלו לרעה את האירוע המרכזי של הקהילה הגאה וניסו לתפוס עליו טרמפ פוליטי", הסביר, "החלטתי שאני לא מוכן להתנהג כמוהם". לדבריו, במקום בחר לומר רק כמה משפטים על המחויבות  שלו ושל יש עתיד לזכויות הקהילה. "אני מאמין שלכל זוג בעולם - חד מיני או לא - צריכה להיות הזכות להתחתן ולהוליד ילדים", הדגיש.

"אני רוצה למשוך את המדינה והממשלה לעגן את הנישואים החד-מיניים בחוק", אמר לפיד מעל הבימה, "מותר להתחבק ולהחזיק ידיים ברחוב. לכל זוג מותר לו להתחתן ולהיות הורים. אני מחויב להתגייס ולתרום בנושא ושום צעקה לא תפר את מחויבותי לקהילה". את הנאום המלא פרסם לפיד בעמודו האישי בדף הפייסבוק.