>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
לכל אהבה יש מקום. נינט בצילומים לסרטון לקראת המסיבה
זה התחיל בקטן. קהילה מצומצמת, סגורה, שעושה את צעדיה הראשוניים אל עבר עצמאות והגדרה. בימים אלו קהילת הנשים הגאה חוגגת הישגים שצמחו משנים של אקטיביזם נשי ויזמות חברתית שהובילו לייצוג הולך וגדל של נשים בכל מוסדות הקהילה וכמובן שבמסיבות, מסיבות, מסיבות.

עשור חלף מאז הפיקו דנה זיו וענת ניר את מסיבת הגאווה הראשונה שלהן, ובזמן שעבר הקהילה הפכה לחזקה ומובילה. גם בחו"ל כבר לוטשות עיניים אל עבר חיי הקהילה כאן בארץ.

"הפכנו לקהילה תוססת, עם נשים מדהימות ומגוונות שמייצרות הרבה יותר נראות, פעילות ושותפות לעשייה חברתית, וזה בולט גם כשמגיעים למסיבה", מספרת זיו. "הקהילה הנשית היום הרבה יותר נוכחת ונראית במרחב הציבורי. כשמסתכלים על בסיס יומיומי לפעמים יש תחושה שאין לנו הישגים משמעותיים אבל אם מסתכלים שנים אחורה רואים שינוי גדול שמייצר אצלנו אופטימיות לגבי העתיד וגם שמחה על ההווה. כשאנחנו מאוחדות יש לנו את האפשרות לעשות שינוי".

אין תמונה
די.ג'י איפק

נשות הליין המבוסס משתפות פעולה זו השנה השנייה עם L-BEACH, פסטיבל הנשים הגדול באירופה אליו מגיעות יותר מ-4,000 נשים מכל העולם כל שנה. בכל שנה נוסעת משלחת של אמניות ישראליות להופיע בפסטיבל וגם קהל הישראליות מגיע לאל ביץ' בכמויות הולכות וגדלות. "השנה אנחנו משתפות פעולה עם אל-ביץ' בפעם השנייה, מדובר בפסטיבל גדול ומרשים שאנחנו ממליצות לנשים לנסוע אליו, מספרת ענת ניר. "משלחת של אל ביץ' תגיע מגרמניה למסיבת הגאווה ואיתה שתי אמניות בינלאומיות שהשתתפו באל ביץ' השנה ובחרנו במשותף. הגאווה הנשית הבינלאומית היא חלק מהעניין".

כולנו QUEENS

אירועי הגאווה הנשית בתל אביב יחלו כבר ביום רביעי 5.6 בבר ה"שפגאט", הבר הגאה ברחוב נחלת בנימין 43. כמדי יום רביעי הראשון של החודש, דנה וענת יגיעו לשם לערב תוכן וכיף, והפעם יפתחו את סופ"ש הגאווה בהרמת כוסית בנוכחותו של המועמד לראשות העיר ויקיר הקהילה ניצן הורוביץ, שיחלוק את התכניות שלו לעתיד כראש עיר לגבי נשים בכלל ונשים לט"ביות בפרט.

ביום המצעד עצמו נוקטות השנה הנשים בקונספט מרענן: במקום המשאית הקלאסית שנוסעת כחלק מהמצעד, "בעקבות בקשות הקהל השנה אנחנו מקימות מתחם נשים ומסיבת רחוב בשם "Women's Point", הן מספרות. למה הכוונה? ובכן, בבר עם דק מוצל ומוקף שמשיות בבוגרשוב 18 ינגנו עדי שבת ונרקיס טפלר במעין מסיבת רחוב נשית כיפית שתאפשר דרינק לפני המצעד, אחרי המצעד, ובעיקר, תוך כדי המצעד. מאחר והבר ממוקם על מסלול הצעידה, המתחם יאפשר נפנוף והתמנגלות עם העוברות והשבות, גם מבלי לצעוד את כל המסלול. בנוסף זו תהיה ההזדמנות האחרונה לקנות כרטיס למסיבת הגאווה המרכזית לנשים במכירה מוקדמת.

אין תמונה
תמי ביברינג. רזידנטית הבית

השיא יגיע כמובן במסיבת הגאווה המרכזית לנשים שתיערך בשבת, 8.6 במועדון הקומפורט 13 החל מהשעה שמונה בערב. "השנה בחרנו לקרוא למסיבה - QUEENS" הן מספרות, "אנחנו רוצות לשדר החוצה מסר מעצים אז החלטנו להעניק לעצמנו, הנשים, את התואר מלכות שחשבנו שהוא מאחד ומחזק, שהוא בעצם בוסט של אנרגיה".

במסיבת ינגנו כמובן תקליטניות לוהטות שכבר הוכיחו את עצמן במסיבות בארץ ובעולם:

את הערב תפתח שקד דודוביץ', בוגרת מכללת BPM, תקליטנית צעירה שהחלה כבר לקיים את ההבטחה סביבה. דודוביץ' תנגן גם באירוע בירושלים זה ובכלל תהיה עסוקה סביב החודש הזה.

אחריה תעלה לעמדה איפק, תקליטנית גרמניה ממוצא טורקי. השילוב המעניין הזה בא לידי ביטוי במוזיקה שלה ולאחר שניגנה סט בלתי נשכח בשנה שעברה אי אפשר היה לאור התגובות שלא להביא אותה פעם נוספת לנגן מוסיקה אוריינטלית על ביט אלקטרוני, סוג של מזרח תיכון פוגש את ברלין, סאונד שלדברי המארגנות היתה לו השפעה מדהימה על כולן במסיבת הגאווה בשנה שעברה.

נינט מדג'ה

בשלב הזה תעלה לעמדה האטרקציה המרכזית של הערב: נינט טייב, האייקון המלכותי מספר אחת, שתעלה לסט וומן פאואר איכותי כמו שהיא כבר הוכיחה שהיא יודעת לתת כשניגנה במסיבת העשור של דנה וענת. בעקבות ההצלחה והחיבור עם הקהל באותו הערב נינט החליטה לחזור ולהביע את תמיכתה בקהילה במסיבת הגאווה.

תעלה לסגור את הערב הרזידנט די ג'יי שמלווה את דנה וענת כבר שנים, והמלכה הבלתי מעורערת של הליין - תמי ביברינג. ביברינג נחשבת לאחת התקליטניות העסוקות בארץ ואחת היחידות שהצליחו לפתח גם קריירה בינלאומית.

דנה וענת (צילום: זיו שדה)
10 שנים של מסיבות נשים מוצלחות. דנה וענת | צילום: זיו שדה

את הנבחרת הנפלאה הזו תחזק אמנית וידאו מעולה בשם קאראג'ן, מאיסטנבול, שתקרין על המסכים הרבים במועדון דימויים ססגוניים, עם ויזואליה לוהטת ממקומות שמעבר לים.

עם ליין אפ כזה, בהחלט נראה שיש לדנה זיו, ענת ניר, וכל הנשים שמאחורי הליין במה להיות גאות. "המשמעות של גאווה היא לצאת החוצה ולייצר נראות:  אנחנו לסביות, אנחנו ביסקסואליות, אנחנו טראנסיות, אנחנו במועדון, אנחנו ברחוב, אנחנו בכל מקום ואנחנו לא הולכות לשום מקום. מה שהיינו רוצות להגיד לנשים שמבלות איתנו הוא שאתן מלכות."

מסיבת הגאווה המרכזית לנשים , שבת 8.6, בקומפורט 13 החל מ- 20:00. צ'ייסר או קאווה חינם למגיעות עד 21:00, מחיר במכירה המוקדמת: 40 שקלים, בערב עצמו 50­-60 שקלים.
לרכישת כרטיסים

מכירה מוקדמת:
קפה שלג גאולה 44 ת"א
שפגאט נחלת בנימין 43 ת"א
טוני ואסתר לוינסקי 39 ת"א
ליין פנדה ימי שישי בבר ה"ספיק", נחלת בנימין 36 ת"א
תל אביב: דנה זיו 050-8591737
ירושלים: אצל שרה וויל 052-3970013
באר שבע: אצל אבישג טביב 057-2298280