>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

מצעד הגאווה באמסטרדם (צילום: Michel Porro, GettyImages IL)
גאווה באמסטרדם. אחלה עיר למשפחות גאות | צילום: Michel Porro, GettyImages IL
תקופות האביב והקיץ מסמלת עבור רבים מאיתנו תקופה של פריחה, התחדשות, אופטימיות ושמחה. עבור רבים מאיתנו היא מסמלת גם את תחילת תקופת הפסטיבלים ואת החגיגה הגדולה ביותר- חגיגת החופש, הגאווה והקבלה שלנו.

לקראת האביב מתחילים, בזה אחר זה, להתקיים מצעדי גאווה בעולם כולו: מתל אביב ועד ברצלונה, מאמסטרדם ועד ברלין. מצעדי גאווה בארצות הברית, בדרום אמריקה, במזרח ולמעשה- איפה שתרצו.

בשנים האחרונות, לצד התוכן המוכר והעליז של פסטיבלי הגאווה, הכולל הופעות ומסיבות, ניתן לראות מגמה מסקרנת של אירועים ופעילויות הפונים למשפחות הגאות. נושא המשפחה החדשה, הגאה, שמורכבת מכל קומבינציה אפשרית בין אם זה שני אבות, שתי אמהות, אם חד הורית, סטרייטית והומו ועוד מבחר אופציות מעניינות, הפך בשנים האחרונות לאחד הנושאים המדוברים וכזה שהולך, מתעצב ומתפתח עם השנים.

ואין זה פלא: כאשר מספר המשפחות הגאות הולך וגדל ואיתן מספר הילדים שאינם חוששים כבר לספר בגן על המשפחה האחרת שלהם, גם במצעדי הגאווה הצבעוניים והתוססים ביותר החלו להזין תוכן מעט מיושב וערכי, כזה שיתאים למשפחות ויוכל לשלב בין חגיגות הגאווה חסרות הרסן לפעילות רגועה יותר, נינוחה, המתאימה למשפחות. 

אז לאן באמת כדאי לנסוע עם הילדים? כיום באמת אפשר כבר להסתדר עם הילדים ברוב הערים והמצעדים, אך ישנם כמה יעדים שמצטיינים בתחום, שם תוכלו להיות בטוחים שכל המשפחה תמצא את מבוקשה.

 

מצעד גאווה אמסטרדם

 

גם אמסטרדם היא עיר נוחה ומהנה במיוחד למשפחות, במשך כל ימי השנה וכמובן שגם בעת שבוע הגאווה. ה-Amsterdam Gay Pride עצמו הוא מצעד מיוחד ומקסים, שבו במקום לצעוד על משאיות, חוגגים המשתתפים על סירות השטות בנהר העיר ומספקות מחזה מרהיב ועליז במיוחד, שירתק קטנים וגדולים כאחד.

 

העיר עצמה נוחה להתמצאות, קטנה יחסית ומסבירת פנים, כשבמרחק נסיעה קצרצר אפשר לנוח מעט מההמולה של הפסטיבל ולטייל בטבע, לראות תחנות רוח וליהנות עם כל המשפחה בכפרי דייגים רגועים ושלווים. בשבוע הגאווה עצמו נערכות גם פעילויות המתאימות למשפחה כמו תערוכות מעניינות במוזיאונים ובגלריות, תחרויות ספורט וסיורים מאורגנים בגן החיות שם המדריך יראה גם להורים וגם לידים חיות גאות ועליזות.

מצעד הגאווה בברצלונה

 

בעוד שמצעד הגאווה הגדול באירופה מתקיים בבירה מדריר, הרי שדווקא ברצלונה יכולה להיות מתאימה יותר לחופשת גאווה משפחתית.

ברצלונה הולכת ומבססת את מעמדה כעיר עם אחד המצעדים הכיפיים באירופה, המשלב מזג אוויר נעים, חגיגות על שפת הים (מה שמזכיר קצת את מצעד גאווה תל אביב- Tel Aviv Gay Pride), אווירה שמחה ומשוחררת ואנשים חמים.

כל אלה הופכים את החופשה עם הילדים לנוחה במיוחד, עם הרבה אפשרויות לבילוי משפחתי ורגוע. בנוסף לזה, בשבוע הגאווה שיתקיים השנה מה-21 עד ה-30 ביוני, יפתחו את מתחם ילדי הגאווה כבר ב-28 ליוני עד ה-1 ביולי. במתחם ייהנו הילדים ומלוויהם ממגוון פעילויות ומשחקים כמו טרמפולינות מתנפחות, משחקים, תחרויות ספורט ויצירה ועוד. הכניסה למתחם אינה עולה כסף ופתוחה לכל סוגי המשפחות.

ברלין

לאלה מכם שלא יכולים (או לא רוצים) לוותר על גאווה בברלין יש שתי אפשרויות: השטאדפסט- Stadfest, שיתקיים השנה ב-15-16 ביוני או מצעד גאווה ברלין- CSD Berlin Gay Pride שיתקיים ב-22 ביוני. השטאדפסט הוא פסטיבל גאווה גדול שסיסמתו היא "זכויות שוות לבלתי שווים".

מדובר על אירוע גאווה עירוני, ממוסחר פחות ממצעד הגאווה הרשמי של העיר. בעוד שלמצעד הגאווה עצמו מגיעים מאות אלפי אנשים מכל רחבי אירופה והעולם, לחגוג סוף שבוע של גאווה באינספור מסיבות בעלות גוון מיני כזה או אחר או אירועים עם אופי יותר קשוח שאינו מותיר מקום לילדים, הרי שאולי דווקא בחופשה משפחתית כדאי לבחור את האופציה הנינוחה יותר וליהנות מפסטיבל גאווה שבו יש גם פעילויות שיכולות להתאים לכל המשפחה כמו הופעות רחוב, דוכני אוכל, משחקי רחוב ומסיבות רחוב שמחות, תערוכות, במות ועוד.

מצעד הגאווה בברלין (צילום: Sean Gallup, GettyImages IL)
גם בברלין אפשר ליהנות באירועי הגאווה כמשפחה | צילום: Sean Gallup, GettyImages IL

כל הפעילויות מתחילות ב-11 בבוקר ומתאימות לבילוי משפחתי מהנה. כמובן, ששני הפסטיבלים סמוכים אחד לשני, כך שאפשר גם לטוס לחופשה ארוכה ולהספיק את שניהם, כשבמהלך השבוע בין אירוע לאירוע אפשר ליהנות מכל השפע שיש לברלין להציע לכל המשפחה, כמו טיול בגן החיות, בפארקים הגדולים, ברחובות ההיסטוריים, במוזיאונים וכו'.

אלה כמובן רק מספר דוגמאות הממחישות את השינוי שעוברת הקהילה הלהט"בית ואת ההכרה והמשקל שמקבלת המשפחה הגאה. ברחבי העולם ניתן למצוא עוד אפשרויות רבות לבילוי משפחתי, גאה, מגבש ושמח, כזה שנותן מענה לצרכי ההורים והילדים, כשהמגמה נמצאת בעלייה מתמדת וכשבכל שנה ניתן למצוא עוד ועוד יעדים מרתקים. כך שכעת, כל מה שנתור לעשות הוא להחליט לאן טסים, לארוז את המשפחה ולצאת לחופשה בלתי נשכחת.

Gayway.co.il- החופשות הגאות בעולם – מלונות בחו"ל לגייז  ולסביות וחופשות גאות בעולם