ד"ר אלעד דוקוב, רב בית הכנסת של הטכניון, האוניברסיטה הוותיקה בישראל, מכנה את תפקידו "רב הטכניון", זאת למרות שהמוסד כבר ביקש ממנו פומבית מספר פעמים להפסיק לכנות עצמו כך. מזה תקופה ארוכה הוא פועל ומתבטא נגד להט"ב במקום, ולאחרונה עורר סערה נוספת כשיצא נגד קיום מסיבה של התא הגאה בטכניון ורמז כי דרכם של להט"ב היא דיכוי היהדות.

הרב דוקוב צירף ניתוח "פוליטי" על המתרחש במוסד וטען כי הלהט"ב בקמפוס נוהגים באלימות והשתקה. דבריו החמורים הצטרפו לקריאה לפעולה, בה עודד תלמידים להצטרף לקבוצות פעילות אנטי להט"ביות, שתפקידן להילחם "בלהט"ביזציה של הקמפוס", לדבריהם, ולהוות תנועת נגד ליוזמות קהילתיות של התא הגאה. 

"ההתכתבויות בנושא קדושה וצניעות בקבוצה מתאימים לימים הללו ערב פרשת קדושים ויום השואה", כתב הרב דוקוב בקבוצת בית הכנסת של הטכניון. "יום השואה, בו אנחנו זוכרים את השואה הנוראה, בה עם ישראל מסר את חייו ונלחם מול המנסים להשמידו ולמחוק את צלם אלוקים שבאדם. הגסות והבוטות של המסיבה שאורגנה ביום שלישי היא בדיוק הרוח ההפוכה לכך". 

הרב דוקוב והטעה את הסטודנטים כי המסיבה של התא הגאה נערכה בערב יום השואה, למרות שנערכה יממה לפני כן, טען כי להט"ב נוקטים באלימות להשתקת ביקורת כלפיהם ועודד כל מי שייקח חלק בפעילות נגדם. "העמידה האיתנה על הרוח היהודית בנושאים אלו לא קלה וב"ה לאורך השנים זכינו לשמור על הקמפוס עד כמה שניתן. לצערי הם נוקטים באלימות רבה, מה שגרם להשתקת כל ביקורת עניינית, אבל אני בטוח שלרוב הקמפוס הלא דתי לא נח עם מסיבה בוטה של 50-80 האנשים הללו ובפרט בערב יום השואה. כל מי שייקח חלק בלקדם ולקחת אחריות על הקמפוס תבוא עליו ברכת ה'". 

לידיעת הציבור הביא את ההודעה סטודנט שנמצא בקבוצה והצטער להיחשף אליה. "אני אפילו קצת מקורב לרב דוקוב", אמר הסטודנט, "אני מגיע לכל התפילות, לכל השיעורים ואוהב את הפעילות הדתית בבית הכנסת, אבל יש לי חברים להט"ב וכואב לי שהרב דוקוב לא מפסיק להעליב אותם ולהסית נגדם. שלושה חברים להט"ב כבר עזבו את התפילה בגללו". 

את הדברים הללו כתב הרב כתגובה למסיבה ופתיחת קבוצת וואטסאפ העונה לשם "שומרים על המשפחה", שמטרתה לקדם "ערכי משפחה יהודית, כנגד הניסיון של התא הגאה ללהט"ביזציה של הטכניון". בימים שלאחר הודעתו של הרב, החלו לקבל פעילי להט"ב וחברי וחברות התא הגאה בטכניון הודעות בעלות אופי להט"בופובי מאיים. "להיות גיי זו סטייה מלימודי התורה. תתביישו לכם", הייתה אחת מהן שהתקבלו בעמוד הפייסבוק של התא הגאה. "בשבוע הבא אנו אוספים את חתימתם של מאות סטודנטים לאסור כל פעילות שקשורה לאחווה הגאה בקמפוס". 

בעקבות הדברים, שלח חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) מכתב לנשיא הטכניון, בו דרש להעביר את הרב דוקוב מתפקידו. "בלתי מתקבל על הדעת כי התבטאויות של גורם רשמי מהטכניון יצרו סביבה עוינת ולא בטוחה עבור סטודנטים רק בשל נטיית ליבם", כתב חבר הכנסת. "לא ידוע לי על צעדים משמעתיים שננקטו כנגד הרב, ד"ר אלעד דוקוב". 

גם "חברותא - הומואים דתיים", פנו לנשיא הטכניון בקריאה לצעדים משמעתיים נגד דוקוב. "בהמשך לפרסומים החמורים על מעשיו של אלעד דוקוב, מרצה ומתחזק בית הכנסת בטכניון, אנו מצפים לשמוע על צעדים משמעותיים של המוסד. כארגון של להט"ב דתיים, שרבים מחניכיו לומדים בטכניון, נשמח לתת יד ולעזור בכל דרך כדי לטפל במקרה". 

"אמר שלהט"ב צריכים טיפול או לחיות לבד"

זו לא הפעם הראשונה שהרב דוקוב עולה לכותרות בהקשר דומה. ב-2018 הוא ננזף על ידי הטכניון לאחר שפרסם מכתב נגד להט"ב עליו חתם בשם הטכניון, לא רק על עצם השימוש בשם הטכניון כשהוא לא נושא תפקיד רשמי, אלא גם על תוכן המכתב הלהט"בופובי. באותה שנה ארגן הרב במתחם בית המדרש אשר שייך לאגודת הסטודנטים הדתיים בטכניון, הרצאה עם "מטפל" ההמרה אהרל'ה הראל, בה ביקש לשכנע את הסטודנטים שטיפולים אלו עובדים. באותה שיחה אף הורה לסטודנטים להוציא באלימות לסבית דתייה שנכחה במקום, ולדבריו באה "לעשות פרובוקציות".  עדות אחרת שהגיע לידינו מספרת על שיחות בבית הכנסת בערבי שבת, בהן הוא מנצל את הבמה להסתה כנגד להט"ב. 

"פעם אחת הוא השפיל אותי מול כולם בשיחה בבית מדרש על להט"ב", סיפר לנו סטודנט שלמד בעבר בטכניון . "הוא דיבר על כך שלהט"ב צריכים ללכת לטיפולים או לחיות לבד כל החיים, וציטט בחור הומו, שהוא לא ידע שהוא חבר שלי, שאמר שהוא מצליח בכך. כשתיקנתי אותו והסברתי לו שאותו אדם נמצא בזוגיות מאושרת הוא צעק עלי מול כולם ואמר שאני נכנע לתשוקות שלי". 

סטודנט אחר, שלמד בטכניון בשנים האחרונות, שיתף גם הוא בחוויה שלו. "כסטודנט דתי בארון, כל אמירה של הרב דוקוב בזמן דבר תורה או בשיעור היו כמו עוד מסמר בתוך הארון שלי", אמר. "סיימתי כל תפילה בכעס עצור - עליו ועליי. למה אני לא יכול להיות 'נורמלי' כמו שהוא מגדיר?". 

על פי העדויות, כמעט כל דרשה של הרב בבית הכנסת בקבלת שבת הוקדשה לפוליטיקה ולדעות האישיות שלו. לא פעם התבטא הרב כי בטכניון יש גורמים המאיימים על מוסד המשפחה, במקרה אחר השווה בין נתניהו למשה רבנו וגנץ ומפלגתו לקרח ועדתו, ואף היה מתפאר במאבק שלו נגד מעונות מעורבים בין יהודים וערבים, כשהוא מציין "שלא יקום הערבי בלילה ויקח סכין". 

"דבר תורה, שנועד להנגיש את פרשת השבוע למאתיים סטודנטים מתפללים, הפך לאיזה מופע אימים שגרם ללא מעט סטודנטים לנוע באי נוחות, להסתגר, או כמוני בסופו של דבר - לנטוש את בית הכנסת ולחפש דבר תורה שמתייחס, ובכן, לתורה", אמר הסטודנט. 

כעת, בוחנים באגודה למען הלהט"ב ובאחווה הסטודנטיאלית הגאה צעדיים משפטיים ומסרו כי "התשובה היחידה לאותה להט"בופוביה היא להרחיק את ד"ר דוקוב מכל תפקיד באוניברסיטה, ומוטב לפני מקרה האלימות הבא. הנהלת הטכניון, גינוי אינו מספיק - הבטיחו את בטחונם של חברי הקהילה הגאה באוניברסיטה עכשיו".

גם אגודת הסטודנטים בטכניון גינתה את אמירותיו של הרב דוקוב ואת הפעולות שנעשו כנגד הקהילה הגאה במוסד. "אנו שמים בראש סדר העדיפויות את תחושת הביטחון של הסטודנטים והסטודנטיות שלנו, באשר הם", מסרו ל-mako. "העברנו את המקרה לידי גורמים בכירים בטכניון, ואנחנו נפעל שינקטו צעדים משמעותיים בהקדם". 

מ"חברותא - הומואים דתיים", נמסר: "חברותא מגנה בחריפות את אמירתו של גבאי בית הכנסת של הטכניון, אלעד דוקוב. ההנגדה בין מסיבה של הקהילה הגאה לבין גבורתם של היהודים בשואה, בתוספת העלילה כי הלהט"בים אלימים, היא תקרה חדשה של חוצפה. אנו מעודדים את דוקוב לחזור לעסוק במה שהוא טוב בו, גבאות, ולא לנצל את הבמה שניתנה לו שלא כדין כדי להסית ולפלג. אנו קוראים לטכניון לשים סוף לבדיחה העצובה הזו ולעצור את 'צבא הנגד' שמגבש דוקוב, לטובת חיי ורווחת הלהט"בים בטכניון.

מהטכניון נמסר בתגובה: "דבריו של ד"ר דוקוב עומדים בסתירה מוחלטת לרוח הטכניון, הדוגלת בשוויון וקבלה של כל אדם ללא קשר לזהותו החברתית, הלאומית, הדתית והמגדרית. התבטאותו היא על דעתו האישית בלבד ואנו דוחים אותה באופן מוחלט. נדגיש כי הטכניון רואה בכל התארגנות של קבוצה כנגד סטודנטים אחרים פעולה אלימה ופסולה ומגנה זאת מכל וכל. העניין המדובר מצוי בבדיקה. בטכניון לומדים ועובדים סטודנטים, עובדים וחברי סגל מכל הקהילות ובהן הקהילה הלהט"בית ואנו גאים בכך. אנו נחושים להמשיך ולשמש דוגמה ומופת לסובלנות והכללה בחברה הישראלית".