לפני כחודש וחצי רחל, בת 67 מנס ציונה, ערכה קניות כהרגלה ברשת "רמי לוי שיווק השקמה" ברחובות. ס' (השם שמור במערכת) המוכר בדוכן הסלולר של "רמי לוי תקשורת", הכיר אותה וידע שהיא רוצה לקנות לעצמה מכשיר סלולר חדש. "הוא פנה אליה והציע לה לקנות מכשיר גלקסי תשע פלוס שנשאר לו אחרון במלאי, והבטיח שאם תקנה היא תקבל ממנו גם סים במתנה", מספרת בתה, שירן, "אמא שלי תמיד מדברת עם כל המוכרים, והיא מכירה את כולם וכמובן גם אותו. היא היססה ואמרה לו שזה כבד עליה כלכלית, ושהיא לא רוצה להיכנס לחובות מיותרים".

"הוא המשיך לשכנע אותי ואמר לי שאני בכלל לא ארגיש בחשבון בנק 260 ש"ח בחודש, ושזה פלאפון מיוחד בשבילי", מספרת רחל, "הוא החזיק את כרטיס האשראי שלי ביד שלו, ואני הדגשתי בפניו שאני לא רוצה להיכנס להוצאה כזו. ביקשתי ממנו שיחזיר לי את הכרטיס והוא המשיך להתעקש ואמר 'זה טוב שאת קונה ממני, ככה יש לך אבא ואמא ותמיד יהיה לך למי לפנות'".

לאחר מסע שכנועים ממושך, רחל רכשה את המכשיר בעלות של כ-3,200 ש"ח. מיד אחרי הרכישה, היא התחרטה, אמרה לו שהיא לא רוצה את המכשיר וביקשה לבטל את העסקה. היא ביקשה מהנציג שיטעין את המכשיר שלה, שנגמרה לו הסוללה, ובינתיים ערכה קניות בסופר. "כשחזרתי מהקניות, גיליתי שלא רק שהוא לא ביטל את העסקה, הוא כבר התחיל בתהליך העברת נתונים והעביר את הסים שלי מהפלאפון הישן לחדש".

"היא שאלה אותו למה הוא לא ביטל את העסקה, והוא אמר שאחרי שהיא פתחה את המכשיר הוא כבר לא יכול לזכות אותה. וזה אפילו שהיא לא החזיקה בו פעם אחת ולא ביקשה להשתמש בו", מספרת בתה. אחרי בערך שעתיים וחצי היא התייאשה, השאירה את המכשיר ואת הקבלה בסניף והחליטה לחזור הביתה. "אין לי את הכוחות הנפשיים להתמודד עם דברים כאלה. חשבתי שהוא חבר שלי אבל הוא ניצל אותי, כמו שעושים פה לאנשים מבוגרים", מודה רחל.

למחרת שירן התקשרה אל הנציג, שטען שאמה התעקשה שהיא רוצה לפנק את עצמה, והוא דווקא ניסה לשכנע אותה שלא תקנה. "לא האמנתי למילה ממה שהוא סיפר", מעידה שירן. היא הגישה תלונה באתר הרשות להגנת הצרכן והתקשרה למוקד הטלפוני של רמי לוי. בשיחה נאמר לה שוב שאם המכשיר נפתח "אין מה לעשות", ושהיא יכולה לנסות ולפנות למנהל ברחובות. כעבור שבועיים, רחל אגרה כוחות וחזרה לסניף. היא ביקשה מס' להביא לה את הקבלה, אך הוא לא הסכים. "הוא אמר שאני חייבת לקחת את המכשיר כדי לקבל את הקבלה, ואני סירבתי", טוענת רחל. חלף פחות משבוע, וס' התקשר לרחל, וניסה לשכנע אותה למכור את המכשיר במחיר זול יותר ממחיר הקנייה ללקוחה אחרת בסניף. רחל לא הסכימה לעסקה המפוקפקת.

"אל תגידי שאתן באמת בנות זוג"

אחרי שלא קיבלה תשובה מהרשות להגנת הצרכן, חזרה לסניף והתעמתה עם הנציג ביום שני שעבר. "הצגתי את עצמי כבת של רחל, וביקשתי לדבר עם מנהל", משחזרת שירן, "פעם אחת הוא אמר לי שהוא המנהל ופעם אחרת אמר שהמנהל לא מגיע אף פעם לסניף. זה היה מאוד מתסכל שבמוקד הפנו אותי למנהל בסניף, ושם לא היה עם מי לדבר. אחרי אינספור שכנועים מצדי, הוא הסכים לצלם בשבילי את הקבלה, אבל שמר את הקבלה המקורית אצלו".

שירן, שהגיעה עם בת זוגתה לדוכן, מספרת שמהרגע הראשון ס' הטריד אותה מינית, ושזה הלך ונהיה גרוע יותר, כשהוא הבין שהיא בזוגיות עם אישה. "בהתחלה הוא ניסה להתחיל איתי", היא נזכרת, "הוא שאל אם אני רווקה, נשואה או גרושה ואם אפשר לצאת איתי לדייט. אמרתי לו שאני לסבית ושזו בת הזוג שלי, והוא וצחקק, 'אל תגידי שאתן באמת בנות זוג'. הוא פשוט לא האמין שאנחנו ביחד".

סיקור מיוחד: סערת רמי לוי  (צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת)
רמי לוי. "אם יש בדברים ממש, הוא לא יישאר ברשת" | צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת

"אמרנו לו שזה לא לעניין לדבר ככה ושזה מטריד אותנו מאוד", היא ממשיכה, "הוא התעלם וחזר על הדברים כמה וכמה פעמים. כשהבנתי שאין עם מי לדבר, יצאתי החוצה לדבר עם אמא שלי, ואז הוא תהה 'אם אנחנו מסכימות לצרף כשמתחילים איתנו גברים אחרים', והציע לבת הזוג שלי שיצטרף אלינו לשלישייה. הוא גם שאל אותה מתי נצא כולנו לארוחת ערב. בדיעבד, התברר לי שהוא גם הציע לאמא שלי להוריד עבורה ערוץ פורנו לנייד".

"הוא הרשה לעצמו להתנהג איך שהוא רוצה, שיקר לאמא שלי במצח נחושה והתייחס אליי ואל בת הזוג שלי בצורה מבזה", טוענת שירן, "הרגשנו מוטרדות ומתוסכלות שיש מישהו כמוהו, שעובד במקום ציבורי ומרשה לעצמו לפגוע בקהילה שלמה. באותו יום פניתי לרמי לוי, וגם כתבתי על זה בפייסבוק וקיוויתי שיחזרו אליי. זה עוד לא קרה".

>> "ממש לא ציפיתי שחיים יציע לי נישואין ככה"

>> את הדברים המוזרים האלו רק סטרייטים עושים

>> 16 טעויות שהומואים חייבים להפסיק לעשות בסקס

מרשת "רמי לוי תקשורת" נמסר בתגובה: "לגבי המכשיר - זה המכשיר שהלקוחה רצתה, אף אחד לא שכנע אותה לקנות משהו מעבר ליכולות שלה. בדיקה שנעשתה על ידי לקוחות סמויים העלתה, שהרשת שלנו היחידה שלא מציעה ללקוחות מבוגרים מכשירים מעבר ליכולות ולצרכים שלהם. הלקוחה, לאחר שפתחה בעצמה את המכשיר, השאירה את המכשיר בסניף וביקשה מהנציג שיעביר לה את אנשי הקשר. מאוחר יותר הלקוחה התחרטה וביקשה לבטל את העסקה, ואכן הנציג סירב לפי ההנחיות ומדיניות החזרת המוצרים שלנו לגבי מכשיר שנפתח על ידי הלקוח ונעשה בו שימוש. את כל הסיפור עם בת הזוג וההצעות המיניות הנציג מכחיש. הוא הוזמן לבירור, ואם יש בדברים ממש, הוא לא יישאר ברשת. אנחנו כרשת מתנערים מכל אמירה מהסוג הזה אם חלילה נאמרה. החברה מכבדת את כל לקוחותיה ללא הבדל דת, גזע או העדפה מינית. לאחר בחינת המקרה שנית, ולפנים משורת הדין כיוון שמדובר בלקוחה מבוגרת, החלטנו לזכות את הלקוחה ולבטל את הקנייה. הדברים יבוצעו מחר מול הלקוחה".