>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

גווידו ברילה (צילום: Vittorio Zunino Celotto, GettyImages IL)
עושה שמיניות באוויר כדי לזכות בקול הגאה מחדש. גווידו ברילה | צילום: Vittorio Zunino Celotto, GettyImages IL
אחרי שהצהיר בתכנית רדיו באיטליה כי בפרסומות של החברה שלו לעולם לא יהיו הומואים, וחזר בו זמן קצר אחר-כך בסרטון מיוחד, נפגש השבוע גווידו ברילה, הבעלים של חברת הפסטה האיטלקית, עם נציגי עמותות הלהט"ב האיטלקיות והבטיח לאמץ מדיניות פרו להט"בית.

הפגישה נערכה לבקשתו של ברילה, לאחר שההערה שלו כי פרסומי החברה שלו לעולם לא יכללו הומואים הובילה לחרם אשר פוגע באופן קשה בחברה, במיוחד בארצות הברית שם  ברילה היא מותג מוביל.

האיש שעלה לכותרות בעקבות דבריו נגד ההומואים התנצל שוב בפני קהילת הלהט"ב, והציע לקיים "מדיניות  פרו להט"בית בעתיד".  "דיברנו על המדיניות של החברה ועל ההשפעה שיש לה על קהילת הלהט"ב ברחבי העולם", אמר פרנקו גריליני, פעיל בולט מהקהילה באיטליה. "מר ברילה התנצל פעם נוספת ואמר לנו שהם באמת מודאגים מהחרמת המוצרים בצפון אמריקה. לחדשות הייתה השפעה גדולה בארצות הברית והם נסעו לשם בשבוע שעבר כדי לחזק את נוכחותם במדינה זו".

סרטון ההתנצלות של ברילה לפני מספר שבועות

לדברי גריליני, ברילה מתכננת לעשות קמפיין בעד הקהילה הלהט"בית בעתיד, אבל ברגע זה שום דבר לא בטוח.

"אנחנו חייבים להיפגש שוב ולדון בפרסומות החדשות שלהם. סביר להניח שיהיו פרסומות שיפנו לקהילה שלנו, אחרי שהם הבינו כמה חזק הכוח של קהילת הלהט"ב. עכשיו קהילת הלהט"ב יכולה להתערב גם במדיניות של מותגים"

גריליני סיכם: "אנו שמחים מאוד על מה שברילה אמר היום. אבל אנחנו לא יכולים לומר שהשלום הגיע. אנחנו עדיין מחכים למדיניות פרו להט"בית אמיתית. למרות שהמשא ומתן הרציני שנערך היום הוא נקודת התחלה טובה מאוד".

גווידו ברילה עורר חרם עולמי כאשר התראיין בתכנית רדיו ואמר "אף פעם לא יהיו הומואים בפרסומות שלנו. אנחנו עומדים מאחורי המשפחה המסורתית, ואם הומואים לא אוהבים את זה, הם תמיד יכולים ללכת לאכול פסטה של מישהו אחר."

>> צפו: פסטות שישמחו שתאכלו אותן