רוסיה ממשיכה עם מלחמתה בקהילה הגאה ובכל רמז קטן ללהט"ביות. שלא לומר קטנטן, כמו דמויות האימוג'י המשמשות בכתיבת הודעות טקסט באפליקציות הסלולריות השונות.

אימוג'ים של חברת אפל, דוגמת זה בו שני גברים מחזיקים ידיים, או מגוון האימוג'ים החדשים של הורים מאותו המין, נמצאים על הכוונת של השלטונות ברוסיה ועשויים להיות מוחרמים.

הממשלה החלה להתעסק בנושא לאחר שהסנטור מיכאיל מרצ'נקו התלונן כי האמוג'ים אינם כה תמימים כמו שכולם חושבים, וכי הם "מכחישים את ערכי המשפחה ומפגינים חוסר כבוד להורים ולבני משפחה אחרים". בתלונה כלל מרצ'נקו גם את האימוג'י המציג שני גברים מחזיקים ידיים, למרות שהוא קיים בסביבה כבר שנים.

בעקבות התלונה של מרצ'נקו, גויס למשימה 'המשמר הצעיר', כוח הנוער של מפלגתו של פוטין, והוטל עליו לחקור את האימוג'ים השונים ולבדוק אם הם אכן מפרים את האיסור הדרקוני של רוסיה על תעמולה הומוסקסואלית.

אפל היא אינה התאגיד העולמי היחיד בו נלחמת רוסיה. מלחמה נוספת שנפתחה על ידי המחוקקים הרוסים, היא מלחמה נגד חברת הספורט נייקי, ונגד קולקציית הביגוד שלה הנושאת את השם #betrue, שהוצאה בשנת 2012 על מנת לתמוך בקהילה הגאה וכוללת הדפסים בצבעי הקשת.

קולקציית הגאווה של נייקי
גם היא מוחרמת. הקולקציה הגאה של נייקי

"זה מהלך נוסף שנועד  להטיל את ערכיהם המעוותים על האזרחים שלנו", אמר ויטלי מילונוב, חבר הפרלמנט הרוסי שיזם את "חוק התעמולה" הידוע לשמצה האוסר אזכורים של להט"בים במרחב הציבורי, "לקולקציה של נייקי עלולה להיות השפעה משחיתה על קטינים. הקולקציה תורמת לקידום ההומוסקסואליות, המוחרמת על ידי החוק הרוסי. אם הערכים הליברליים שלה חשובים יותר עבור נייקי מאשר המסורות התרבותיות של העם ברוסיה, אז למדינה שלנו לא אכפת לראות את יציאתה של החברה מהשוק. החברה חייבת לשנות את מדיניות הסחר שלה או לשאת עונשים סטטוטוריים על אי חוקיות מעשיה".

הקולקציה אינה נמכרת בחנויות ברוסיה, אלא רק באתר האמריקאי של החברה. למרות זאת ראתה חברת נייקי לנכון להבהיר כי ההחלטה אילו קולקציות ימכרו בחנויות החברה ברוסיה היא החלטה של המשווקים ולא של החברה עצמה.

"חברת נייקי שומרת על עיקרון השוויון ואינה מפלה על בסיס של נטייה, מין, לאום או גיל. נייקי תומכת בגיוון חברתי ותרבותי ושואפת לספק השראה וחדשנות לכל ספורטאי בעולם. ברוסיה, נייקי אינה דורשת משותפיה לשווק טווח מסוים של מוצרים וקולקציות. באמצעות אסטרטגיה זו, סוחרי המותג יכולים להחליט אילו מוצרים ימכרו בחנויות שלהם ברוסיה".