אפליקציית גריינדר שוב פעם נמצאה במרכז מחדל, שבועות מספר לאחר שהמועצה לצרכנות בנורווגיה האשימו אותה בשימוש בפרטים אישיים של המשתמשים. הפעם, וזה דווקא לא תוצאה ישירה של התנהלות החברה, אם כי זו עלולה להיות אפשרות, הונאת פרסומות נמצאה באפליקציה. חברת פיקסלייט טוענת כי גילתה בגריינדר את אחת ההונאות היותר מתוחכמות בתחומן.

התרמית נקראה "דיקפריו", בעקבות הימצאות השם בשורות הקוד של ההונאה. וכך היא עובדת: האקרים רוכשים מודעת פרסומת פשוטה בגריינדר, ומשנים את הקוד כך שהמודעה שבדיוק קנו, תיראה כמו מודעת ערוץ פנויה למשתמשי Roku, אפליקציית תוכן וטלוויזיה.

גריינדר (צילום: Faizal Ramli, ShutterStock)
"גריינדר מחויבת ליצירת סביבה בטוחה כדי לעזור לקהילה שלנו להתחבר ולשגשג" | צילום: Faizal Ramli, ShutterStock

אם לפשט יותר, ההונאה עובדת בקנייה של מודעות פרסומת בזול, ומכירתן כמודעות פרסומת אטרקטיביות יותר במחיר שעשוי להיות פי 20 מהמחיר המקורי.

>> 12 סוגים של שיימינג נפוצים בקהילה הגאה

>> כשסיפרתי במילואים שעשיתי ניתוח שינוי מין

>> 5 טיפים חשובים להתמודדות עם פרידה ושברון לב

החוקרים בחברת פקיסלייט בטוחים שחוץ מהונאת הפרסום, ייתכן וההונאה פגעה גם במשתמשים, שנוצר עומס מוגבר וניצול הסוללה שלהם טיפס לשחקים.

בחברת גריינדר טוענים שנודע להם על המזימה רק עם הפנייה שקיבלו מחברת פיקסלט והמדיה. "גריינדר מחויבת ליצירת סביבה בטוחה כדי לעזור לקהילה שלנו להתחבר ולשגשג", הם מוסרים, "כל פעילות הונאה היא הפרה בוטה של הכללים שלנו, ואנו לוקחים את זה ברצינות גדולה".