כמעט כל להט"ב שהחל להתחבט בצעירותו בשאלת הזהות המינית או המגדרית שלו פנה תחילה לפלטפורמת החיפוש הפופולרית כדי לנסות ולקבל תשובה. עם השנים הנראות הלהט"בית בטלוויזיה ובקולנוע הרקיעה שחקים, הקהילה הגאה החלה לצאת מהארון, הרשתות החברתיות נכנסו לתמונה ויותר ויותר דמויות להט"ביות הפכו למודלים לחיקוי לנערים ונערות. 

על אף שהמידע הפך נגיש ונפוץ יותר, מחקר חדש שבחן את מספר החיפושים בגוגל סביב שאלות על זהות מינית ומגדרית גילה שבעשרים השנים האחרונות חלה עלייה דרמטית של 1,300% בחיפושים אחר השאלה "האם אני גיי?", לפחות בארצות הברית. המחקר, שערכה סוכנות יחסי הציבור והשיווק Cultural Currents Institute, התמקד בחמש שאלות בסיסיות: "האם אני הומו?", "האם אני לסבית?", "האם אני טרנס?", "איך לצאת מהארון?" והביטוי "א-בינארי". 

 

חשוב לציין כי הסוכנות הדגישה כי הנתונים מייצגים את העלייה ביחס לתקופת הזמן הרלוונטית ולמיקום הגיאוגרפי בו נבחנה העלייה, מתוך הבנה כי השימוש כיום במנוע החיפוש גבוה משמעותית משנת 2004. ניתוח הנתונים מציע השערה כי מספר החיפושים גבוה יותר במדינות שמרניות, בהן יש יותר נטייה להיות יותר "בארון". דוגמה בולטת היא יוטה, מדינה שידועה במספר גדול של מורמונים, שמובילה את טבלת החיפושים אחרי השאלות "האם אני הומו?", "האם אני לסבית?" ו"האם אני טרנס?". 

"יוטה, מדינה עם ערכים חברתיים שמרניים מסורתית, נמצאת באופן מפתיע בראש שלוש מתוך חמש שאלות חיפוש", נכתב במחקר. "זה עשוי להצביע על חקירה משמעותית של זהות בקרב הגולשים במדינה, ואולי הדבר נובע מתוך קונפליקט בין רגשות אישיים לציפיות חברתיות". 

מלבד ההסבר כי לבני נוער כיום יש גישה חופשית וטובה יותר למידע ברשת מאשר לדורות הקודמים, ייתכן מאוד כי העלייה החדה בחיפושים הללו כי תולדה של דור חדש שמעז לחקור בגלוי ובמודע את הזהות המינית או המגדרית שלו. סקר אחר מדצמבר 2022 בו השתתפו כ-1,350 אוסטרלים בגילאי 24-15 גילה כי שליש מהם מזדהים על הקשת הלהט"בית.