קארן רוברטס, שלמדה שיווק אופנה לפני שהתגייסה לחיל הים האמריקאי, מצאה את עצמה מאוכזבת מאוד מאפשרויות המלתחה המוגבלות הזמינות לנשים בוצ'ות. האופנה הנשית נראתה לה נשית מדי, ובגדי גברים לא תמיד התאימו לה.

אופנה לנשים בוצ'ות (צילום: Haute Butch)
בגדי הגברים לא מתאימים במידות לנשים | צילום: Haute Butch

אחרי התייעצות עם זוגתה ועם חבריה, היא החליטה לעצב ולהשיק את המותג HauteButch, ליין אופנה מיוחד עבור נשים בוצ'ות ואלו המעדיפות טאצ'  גברי.

"החלטתי שזה חשוב בהתבסס על החוסר שאני חווה כאישה בוצ'ית בחלופות אופנתיות, והתסכול המשותף לנשים רבות כמוני. העדפות הסגנון שלנו לא תואמות את המיינסטרים בזירה הקמעונאית, ואנחנו לא בהכרח מתקבלות בברכה במחלקות הגברים". 

אופנה לנשים בוצ'ות (צילום: Haute Butch)
העיצובים של קארן רוברטס | צילום: Haute Butch

אוסף הפריטים של HauteButch מורכב מחולצות מכופתרות, מעילים, נעליים ואביזרים כגון עניבות פרפר וכובעים, בהשפעת מעצבים כמו פיליפ לים, אלכסנדר מקווין, ריק אוונס, ויוויאן וסטווד ויוז'י ימאמוטו. בנוסף עומד המותג לשחרר חולצות טוקסידו, מכנסיים וגם וסטים בהשראה צבאית.

רוברטס מסבירה מדוע יש צורך בבגדים מיוחדים לנשים בוצ'יות, והן אינן יכולות להסתפק בבגדי גברים: "בגדי גברים לא נעשים עבור נשים. השרוולים ארוכים מדי, הכתפיים רחבות מדי והיקף הצווארון רחב מדי. בנוסף, אורך החולצות ארוך מדי והבגדים לא מתייחסים לשדיים או לירכיים המעוגלות שלנו".

לדברי רוברטס, מותגים רבים התעלמו מהצרכים של נשים בוצ'יות, למעט מגמות אופנה אנדרוגיניות שבאות וחולפות, ולכן HauteButch עבורה הוא לא רק מותג, אלא גם דרך להגדלת הנראות והכבוד של נשים בוצ'יות.

"רבים מהלקוחות שלנו הם נשים סטרייטיות, ואפילו כמה גברים סטרייטים רוכשים ולובשים פריטים של HauteButch. עניבות פרפר וכובעים, במקרים רבים, יכולים להיות אוניברסלים. אין לנו כוונה למנוע  מאף אדם ללבוש פריטים מהליין שלנו. אם זה מתאים לסגנון ולאישיות שלכם, אנחנו מחבקים אתכם".

אופנה לנשים בוצ'ות (צילום: Haute Butch)
אופנה לנשים בוצ'ות | צילום: Haute Butch
אופנה לנשים בוצ'ות (צילום: Haute Butch)
אופנה לנשים בוצ'ות | צילום: Haute Butch

אופנה לנשים בוצ'ות (צילום: Haute Butch)
אופנה לנשים בוצ'ות | צילום: Haute Butch

עמוד הקיקסטארטר, שנועד להשיג מימון לפרויקט של רוברטס, נבחר כבחירת צוות האתר וכבר גייס יותר ממחצית מהמטרה שלו, כאשר נותרו עוד 13 יום לסיום הגיוס לפרויקט.