>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

טיזר ראשון גאווה 2012 (צילום: זיו שדה)
שוברים את הבועה התל אביבית. תמונות מתוך הקמפיין | צילום: זיו שדה
בימים אלה מסתיימים צילומי הקמפיין שיוביל את מצעד הגאווה התל אביבי ואת אירועי חודש הגאווה.

תחת הסלוגן "כל הארץ דגלים דגלים", שבא לחבר את המצעד לפריפריה ולשבור את תדמית "הבועה התל אביבית", יצא צוות הקמפיין לשורת צילומים שבאים להביא סיטואציות הממחישות את הדומה והשונה שבין הקהילה לבין החברה. התמונות צולמו ב-3 מתוך 7 סטים שונים שבהם צולם הקמפיין: בחוף גורדון, בפארק הירקון ובתחנת אוטובוס בצומת גלילות.

טיזר ראשון גאווה 2012 (צילום: זיו שדה)
הקהילה נמצאת בכל מקום | צילום: זיו שדה

"קהילת הלהט"ב נמצאת בכל מקום"

"תהליך הצילום של הקמפיין דורש מאיתנו להתעסק הרבה בנושאים רגישים, חלקם נושאים שאפילו בתוך הקהילה אנחנו לא מעזים לשאול", מסביר אימרי קלמן, שמפיק את הקמפיין יחד עם יוני מייזלר. קלמן, שאמון על העיצוב הגרפי והקריאייטיבי של הקמפיין, מוסיף: "אני מרגיש שאני לומד כל כך הרבה מהמצולמים, מהסיפורים שלהם ומהתחושות שלהם בנוגע למצעד ולמקום של הקהילה והגאווה בחיים שלהם".

טיזר ראשון גאווה 2012 (צילום: זיו שדה)
כל הארץ דגלים, דגלים | צילום: זיו שדה
"הקמפיין מורכב מסדרה של שמונה אימאג'ים, המציגות סיטואציות שכולנו מכירים מהיומיום, מהחיים בישראל, כחברה – ולחבר אותם לנושאים של גאווה", מספר מייזלר. "הקמפיין בא להראות שקהילת הלטה"ב נמצאת בכל מקום, שיש לנו את הזכות להיות שונים בכל מקום בו אנו נמצאים, יחד עם הזכות להיות שווי זכויות".

"מה שמלווה את כל האימאג'ים זה שדגל הגאווה מופיע בכל האימאג'ים בצורה כזאת או אחרת", הוא מוסיף.

הצלם זיו שדה מספר כי בתור הומו שהגיע מהפריפריה, מקיבוץ אפיקים שעל שפת הכנרת, הוא נרגש מאוד מהיציאה של הקמפיין מגבולות תל אביב. "זה מרגש אותי שאנשים יבינו ויראו שאנחנו נמצאים בכל המדינה. אני חושב שהקמפיין הזה ידבר לא רק לקהילת הלהט"ב, אלא לכל מי ששונה בחברה, שמעניק עוד גוונים לחברה".

"קיבלנו המחשה בשטח שהקמפיין משקף את המציאות"

טיזר ראשון גאווה 2012 (צילום: זיו שדה)
מצלמים בחוף גורדון | צילום: זיו שדה
"הסצנה הראשונה שצילמנו הייתה משפחה של הורים בני אותו מין – זוג לסביות, הילה ושלי והבת המתוקה שלהן", מספר מייזלר. צילמנו אותן בסצנה של פיקניק משפחתי בפארק הירקון. תוך כדי הצילומים, מגיעה בחורה ומתעניינת מה בדיוק אנחנו עושים. סיפרנו לה על הקמפיין, והיא אמרה: 'וואלה, אתם מתארים בדיוק את מה שקורה שני מטרים ממכם'.

"היא מצביעה לנו על שלושה זוגות של לסביות עם ילדים שישבו ועשו פיקניק בפארק הירקון. זה היה נורא מגניב, כי אתה רוצה להעביר מסר, והנה אתה מקבל המחשה בשטח שהקמפיין באמת משקף את המציאות".

על הסטיילינג בקמפיין אחראית מורן סוסו, על האיפור אמונה ליעוז, שמשמשת גם כאחת המצולמות בסצנה הטרנסג'נדרית של הקמפיין. יין יושק באירוע חגיגי עם רון חולדאי ב-19 במאי במועדון השפגאט.

לייק לעמוד הרשמי של מצעד הגאווה כבר עשיתם?

>> גאווה 2012: המצעדים מגיעים לפריפריה

>> אני אוהב את הבן ההומו שלכם. למה אתם לא?

>> עומר שריף הבן: "אני הומו ויהודי"

>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה