>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
האוהדים במחווה יוצאת הדופן. כל הכבוד
על הקושי של שחקני כדורגל וספורטאים מקצועיים לצאת מהארון נכתב לא מעט, אך אולי המחווה הזו של אוהדי קבוצת הכדורגל סט. פולי סקווד בגרמניה תעזור. אוהדי הקבוצה אחדו כוחות במהלך משחק נגד פדרבורן, והפגינו נגד הומופוביה בצורה ספורטיבית ומעוררת השראה.

המהלך תואם על ידי ארגון Alerta Network, המגדיר עצמו כ"תנועה אנטי-פשיסטית". במסגרת המחווה, החזיקו האוהדים דגלי גאווה ושלטים בהם נראים זוגות מאותו המין כמו גם מסרים בעד סולידריות ונגד הומופוביה.

בסרטון נראים האהודים מוציאים מכיסם את הדגלים בשעה שהאוהדים נכנסים למגרש. במקביל ובתזמון מושלם מונף שלט ענק ועליו שם הארגון. המשחק אמנם הסתיים בתיקו 2-2, אך כולם בעצם ניצחו.

שחקן הכדורגל שיצא מהארון - ופרש

המחווה של אוהדי סט. פולי התקיימה חודשים לאחר ששחקן הכדורגל המקצועי רובי רוג'רס סיפר בראיון מדוע נאלץ לפרוש מעולם הספורט לאחר שיצא מהארון. רוג'רס סיפר איך חשש לאורך השנים כי יציאתו מהארון תפגע בהצלחה ובמימוש "חלומות על הגביע העולמי, המשחקים האולימפיים, חלומות להביא גאווה למשפחה. מה היו חיי בלי כל אותם החלומות? הייתי יכול לחיות את חיי בלעדיהם?", שאל.

בצעד אמיץ חשף כיצד לא יכול היה לשמור את זהותו בארון. "סודות יכולים לגרום לנזק פנימי רב. אנשים אוהבים לדבר על כנות, ואיך היא יכולה להיות כה פשוטה ונקייה. נסה להסביר לאנשים שאתה אוהב שאתה הומו אחרי 25 שנה. נסה לשכנע את עצמך שמי שיצר אותך היו לו כוונות נפלאות עבורך, למרות שלימדו אותך אחרת".

רוג'רס הוסיף, כי תמיד חשב שיצליח להסתיר את הסוד. "הכדורגל היה מקום המפלט עבורי, המטרה, הזהות שלי. הכדורגל הסתיר את הסוד שלי ונתן לי יותר שמחה משיכולתי לדמיין. לעולם לא אשכח את החברים שהכרתי לאורך השנים, ואלה שתמכו בי מרגע שידעו את הסוד שלי.

"כעת הזמן להיפרד, לגלות את עצמי בנפרד מהכדורגל. החיים מלאים בדברים נפלאים. הבנתי כי הדרך היחידה בה אוכל ליהנות מחיי באמת, תהיה בכנות. כנות יכולה לבאס, אבל הופכת את החיים לפשוטים ונקיים. הסוד שלי נעלם, אני אדם חופשי ויכול להמשיך ולחיות את חיי כפי שהבורא רצה".