נער אפרו אמריקאי בשם קווסו הציג בפני חבריו לכיתה כפרויקט אישי בשיעור היסטוריה, ריקוד ווגינג שהם כנראה יזכרו לנצח. קווסו הוא יוצר בתחילת דרכו מהברונקס בניו יורק על פי הפרופיל שלו בטוויטר, שם פרסם את התיעוד של הריקוד המושלם. התיעוד המדהים מהר מאוד הפך ויראלי, וזכה עד כה ל-1.8 מיליון צפיות.

"עבור שיעור ההיסטוריה האפרו לטינית בכיתה שלי היינו צריכים לשתף פרויקט המוצג בדרך יצירתית. החלטתי ללכת על ווגינג. הניגרז בחדר לא היו מוכנים", כותב קווסו בציוץ שהפך לסנסציית רשת.

קווסו ביצע הופעה מדהימה של הריקוד מול קבוצת בחורים קשוחה, שלא נראתה מתרשמת במיוחד מההשקעה. למרות הקהל הקשה, קווסו התנדנד במכנסיים קצרים וחולצה לבנה קצוצה עם קשת עליה, ונתן את כל כולו לריקוד בכיתה הכמעט ריקה.

המחליק האולימפי הגאה אדם ריפון פרגן לו על הסרטון לצד תגובה מרימה מהפעיל החברתי ואושיית היוטיוב, טיילר אוקלי. "הכיתה שלך לא ראויה לך!", אוקלי כתב לו. תכלס.

ה"ווגינג", שהתפתח בהשפעת המגזין בקרב חברי קהילת ההומואים השחורים בניו יורק, היה יותר מכוריאוגרפיה, הוא היווה אמצעי ביטוי מוחצן עבור נערים שחורים שסבלו מדיכוי חברתי. בתחילת שנות התשעים מדונה הפכה את ריקוד ה"ווגינג" ששלט במועדוני גייז במשך שנים לנחלת הכלל. השיר הפך לאחד מלהיטיה הגדולים ביותר והפך לריקוד שכל סבתא ונכדה מכירות.

>> "החלטנו לרדת מהארץ וקנינו בית על אי יווני" 

>> 11 אמהות מפורסמות שתומכות בילדיהן הלהט"בים

>> "המפקד אמר מול הפלוגה: שלא אחשוב אפילו בצחוק שאתה כזה!"

סרט הדוקו "פריז בוערת" שצולם במהלך שנות ה-80, מתעד את "תרבות הנשפים" של העיר ניו יורק, ושל הקהילות הטרנסג'נדריות, האפרו-אמריקאיות, הלטינו והגיי שהיו מעורבות בתרבות זו. גם שם תמצאו כמה מריקודי הווגינג המהפנטים ביותר. היום הריקוד חזר לככב שוב על המסך במרכז הסדרה של ריאן מרפי, "פוזה".