>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
מה איתוך?
קשה היה להתעלם ביומיים האחרונים מהסרטון הישראלי "דברים שפרחות מועדונים אומרות". תוך שעות כבשו חבורת האוחצ'ות המלרלרות את עמודי הפייסבוק והפידים של רבים בקהילה הגאה ומחוצה לה. "בדיחה פרטית שלנו פתאום מדוברת בעיר, אנשים שאני לא מכיר שולחים לי הודעות 'שנדדדלייייררר' ו"עופרה כבר עלתה?..'", מספר ס., אחד מיוצרי הסרטון, המבקש בעקשנות לשמור על עילום שם כמו יתר חברי הקבוצה.

"יהיו גג 40 צפיות"

 "עברו שלושה ימים, ואנחנו עומדים על 24 אלף צפיות. הבטחתי שב-50000 אני מכין מסיבה... נראה מה יהיה. מעניין לשמוע את הדיבור בשישי הקרוב שבו יש מסיבה באומן, לדעתי שירזי צריך לשלם לנו אחוזים".

ס. אומר כי לאחרונה נראים הרבה סרטונים ביוטיוב 'דברים שנשים אומרות במסעדות', 'דברים שגברים אוהבים' ועוד, אבל לא מצא שום סרטון בסגנון בעברית, וכזה שמדבר על נושאים מצחיקים שקשורים בקהילה. "הכל התחיל בהתכתבות סמס עם חבר. עלו שם המון משפטים משעשעים בשיחה אחת, אמרתי לו שאני אוסף אותם למצגת – סתם שיהיה משעשע נשלח בין חברים.

המצגת גדלה ל 200 שקפים, אז ס. שם לב שאם קוראים אותה מהר זה נהייה ממש מצחיק, במיוחד אם קוראים את זה בפעם השניה והשלישית. "אז עלה לי הרעיון להקליט את זה, הקריינים יכולים להציג את זה הרבה יותר מהר. שני חברים מאוד מוכשרים קריינו את זה בקלילות אותנטית, ובסופ"ש ערכתי את הכל יחד, והעלתי את זה ליוטיוב בכוונה אמיתי שמלבדינו המשועשעים יהיו גג 40 צפיות, 100 בעוד שנה אולי".

אזהרה: הסרטון מפיל מצחוק, אבל כולל מילים גסות.

הוירוס

ס. שלח את זה ל 10 חברים בפייסבוק, ואחרי שעה הופתע כשראה שיש כבר 100 צפיות. "אז הבטחתי לשאר היוצרים שבמידה ומגיעים ל 500 בעוד חודש, נעשה עוד אחד. הלכנו לישון, וקמנו ל- 1200 צפיות. פתאום זה נהייה כמו וירוס. 8,300 צפיות ומופיע על דפי פייסבוק של מאות אנשים שאני מכיר וגם כאלה שלא, פנו אלינו מאתרי חדשות ודפי פייסבוק בבקשה לראיין, ידוע לי שזה הגיע אפילו לעופרה ולמוטי סעדיה (וכן – היא כבר עלתה)".

אין תמונה
מסיבה של שירזי (למצלומים אין קשר לכתבה)

האחריות על התכנים לדברי ס. היא של "משפחת אין גבול". "הגעתי לעיר הגדולה כארוניסט צעיר לתוך קבוצת אנשים מדהימה, מקבלת ופתוחה: 'משפחת אין גבול'". הקבוצה התגבשה בשנת 2004 ממקבץ של הומואים וכמה נשים שעבדו יחד בסלקום באותו הזמן. ראש הקבוצה, כיום שף מוכר בלונדון, גיבש אותם ו"חינך" אותם איך לחיות בתל אביב ובקהילה הגאה "כמו שצריך". "אנחנו יחד מאז, למרות שהתפזרנו בעולם, החלפנו עבודות, דירות וארצות. ההומור שבסרטון כולו בדיחות פרטיות של הקבוצה הזאת 'משפחת אין גבול', ידענו שזה דיבור מצחיק, אנחנו לא טוענים שהמצאנו שם הכל, אבל לא תארנו שזה יצחיק כ"כ הרבה אנשים.

"אם גם אנחנו 'פרחות הומואיות קשות של המסיבות' אני לא יודע לומר. עשינו, בילינו, ניסינו, אבל הכל בטוב טעם ולא בהגזמה. יש בינינו שף, מורה לחינוך מיוחד, פסיכולוג, רו"ח, עו"ד ואנשי מחשבים - אז אולי אנחנו לא ממש כאלה פרחות – אני מאחל משפחה כזאת לכל אחד".

ס. עונה לחיצי הביקורת שצצים מדי פעם, לעתים דווקא מתוך הקהילה. "היום זה כבר ברור: הדיבור הוא התפתחות של תרבות גאה, של הומור קהילתי, זה לא הופך אותנו ליותר נשיים או פחות גבריים – אין טעם בסטיגמות. כל עוד מבינים שזה משעשע מבחינתי, זה נהדר. אני לא מדבר עם אבא שלי, הבוס שלי או בן זוג שלי ככה... אולי בעצם רק כשהוא מתנהג כמו דרמה קווין".

>> לא הבנתם חצי מהמילים? כנסו למיליון הגאווה השלם