יציאה מהארון יכולה להיות דבר מאוד מפחיד, במיוחד אם אתה לא בטוח איך האנשים שחשובים לך יגיבו. זאת גם הסיבה שצעירים וצעירות להט"בים רבים מתקשים למצוא את המילים או הדרך הנכונה לשתף את בני המשפחה שלהם במי שהם באמת. אבל במקום שבו אין מילים - יש מוזיקה. 

בטרנד מרגש שצובר בטיקטוק תאוצה, משתמשים בני דור ה-Z הלהט"בים במוזיקה וברשת החברתית כדי לאזור אומץ ולצאת מהארון בפני הקרובים אליהם ביותר. הוא התחיל בחודש מאי, אז פרסמה הטיקטוקרית קייט גיל את השיר המקורי שלה "קן וברבי", העוסק בילד שיוצא מהארון כהומו.

 

@kaategill

LOVE IS LOVE BABY ️‍ ##originalsong ##lgbt ##fyp ##foryou ##getmoving ##foryoupage ##duetwithme ##indoorlooks ##minivlog ##singing ##4u

♬ original sound - kate

 

"ומה אם הוא רוצה את קן ולא את ברבי? למה הוא צריך להגיד שהוא מצטער?", שרה קייט וסללה דרך מקורית לבני נוער רבים לצאת מהארון. מאז פורסם השיר לראשונה הוא הספיק לצבור 3.4 מיליון צפיות (!!) והפופולריות שלו הובילה את היוצרת להקליט שתי גרסאות נוספות - אחת לאלו המזדהים כביסקסואלים ואחת נוספת לבנות המזדהות כלסביות. 

מאז, ממקמים הצעירים את בני המשפחה שלהם מול הטלפון, מפעילים את השיר ומבקשים מהם להאזין למילים - כך שאין עוד צורך במילים נוספות. כך למשל אדריאן ריין הייטס, צעיר בן 20 מהפיליפינים, יצא מהארון בפני אמא שלו כביסקסואל. בסרטון המרגש שהעלה לרשת החברתית, נראה אדריאן המפוחד שואל את אמא שלו אם היא מבינה את המשמעות והיא מצידה פשוט אומרת "כן", רגע לפני שהיא עוטפת אותו בחיבוק מלא אהבה, קבלה ותמיכה. 

 

@joscelynleighh

It’s always gonna be Barbie ##WeWinTogether ##HalloweenLook ##ShowUpShowOff ##MyPFP ##fyp

♬ original sound - kate

 

 

@emoboy_d

when i tell y’all my sister is my best friend ♥️

♬ original sound - kate

 

"הלכתי לשירותים ואמרתי לעצמי שאני הולך לעשות את זה. זה עכשיו או לעולם לא", אמר הייטס למגזין VICE וסיפר שחשב כי אמא שלו תתאכזב ממנו, אבל הופתע מהתגובה החמה שלו. "היא אמרה שהיא גאה מאוד במי שהפכתי להיות ושהיא תמיד תתמוך בי. אחרי שיצאתי מהארון הרגשתי הקלה, כאילו אני יכול סוף סוף לנשום. הרגשתי קרוב אליה". 

בסרטון דומה, שצבר 5.8 מיליון צפיות, יצאה מהארון ג'יידה ג'ונס בת ה-17 בפני ההורים שלה כלסבית. ג'ונס סיפרה כי לאמא שלה הדבר "היה ברור מאליו", אבל היא בכל זאת שמחה לגלות שהיא מקבלת אותה לחלוטין. "היא כל הזמן מנסה לשאול אותי על זוגיות ושואלת אותי שאלות כמו 'האם מצאת כבר חברה'. היא מנסה לגרום לי להרגיש בטוחה במי שאני".

בניגוד לאמא של ג'יידה, אביה חווה קשיים, אבל תומך בבתו. "לפני שיצאתי מהארון הרגשתי לכודה ופחדתי", היא אמרה, "היום אני מרגישה טוב יותר עם עצמי. אני יכולה לבטא את מי שאני באמת בלי להרגיש כלואה". הטרנד המרגש כמובן לא מסתכם בזאת וברשת החברתית מסתובבים עוד סרטונים רבים שיגרמו לכם לסיים חבילה של טישו.

 

@finndahooman

y'all i just came out to my mom

♬ original sound - kate

 

 

@jj.ayda

uh i was very scared- ##fyp ##lgbt ##HappyHalloween

♬ original sound - kate

 

 

@alisaaaaa_83

Explination video after this ##MotivationMonday ##fyp ##comingout ##foryou ##dad ##family ##nervous ##lgbtq

♬ original sound - kate