מבט אחד קטן למצלמה הספיק להפוך את דוגמן הרשת גיא אסיף לאחת הדמויות הויראליות של השבוע, אבל אם תשאלו את טוויטר אז לאו דווקא במובן החיובי. בקטע קצר (8 שניות בסך הכל) שפרסם אסיף ברשתות החברתיות הוא נראה רוקד במסיבה ומנשנש בהנאה משולש פיצה, אלא שאז חולף על פניו גבר ומביט בו לשנייה קצרה, אז אסיף מסתכל בחזרה למצלמה ומעקם את הפרצוף. 

הסרטון היה יכול להישאר גיף חמוד ופנימי בין חברים, אבל אסיף שיתף אותו בכל הרשתות החברתיות, בליווי הכותרת "My “EXCUSE ME?!” face caught in 4K" ("פרצוף ה'סלח לי?!' שלי נתפס ב-4K"). תוך פחות מ-24 שעות הקטע הפך ויראלי בטירוף, זכה ליותר משתי מיליון צפיות וקיבל המון, אבל המון, תגובות מאוד חריפות. 

מבחינתו של אסיף אולי מדובר בסרטון משעשע עם טינה קלה לבחור אחד, אבל מגיבים רבים שבחנו את הסיטואציה מהצד חשבו שהתגובה של אסיף חצופה ומתנשאת. "אני רואה אותך מתנהג בגסות רוח לאדם זר שעובר על פניך, ומנסה לפרסם את זה בטוויטר כאילו אנשים עומדים להסכים איתך כי אתה 'מושך'", כתב אחד, בציוץ שקיבל יותר לייקים מהפוסט המקורי של אסיף. 

מגיבים אחרים דווקא בחרו להתעכב על כך שאסיף צילם את עצמו אוכל בפה פתוח: "מה שבאמת אמור להדאיג אותך זה שהפה שלך אמור להיות סגור כשאתה אוכל, אבל הוא לא", כתב גולש נוסף. אחר פשוט פרסם מם עם המסר: "גסות רוח לא הופכת אותך ליפה יותר". גולשים אחרים כתבו שאין ממה להיות מופתעים כשמדובר בישראלים ואחרים כתבו על "תחושת העליונות של גייז חתיכים", אבל אלו רק דוגמאות חלקיות ועדינות יותר, משום שהסרטון גרר קרוב ל-7,000 תגובות. 

אבל בחיים כמו בחיים, אין באמת דבר כזה פרסום רע. מאז עלה הסרטון לאוויר מספר העוקבים של אסיף זינק בכמה עשרות אלפים ועומד כרגע על קרוב ל-55 אלף. הוא עצמו בחר לשתף בגאווה כמה תגובות נבחרות ומצחיקות של הייטרים, ואפילו שינה באופן זמני את הכינוי שלו בטוויטר ל"The Pizza Guy" (נער הפיצה). 

בשיחה עם mako, סיפר אסיף שאת הקטע הקצר צילם חבר ולמרות ההנחה הרווחת אצל הגולשים, הבחור שחלף על פניו לא ניסה להתחיל איתו. "אני לא יודע מי הבחור הזה, אבל במהלך המסיבה הוא ניסה להתקרב אלינו כמה פעמים, ואז חבר שלי צילם אותי ולמרות שביקשנו ממנו לא לעבור - הוא עבר", סיפר אסיף. 

הרשת ממש השתוללה. ציפית לתגובות כאלה?
"ממש לא. הרגע הזה היה ביני לבין חברים שלי והאינטראקציה שלי בסרטון הייתה עם המצלמה ולא איתו. זה היה מצחיק, קיבלתי על זה תגובות טובות באינסטגרם, וכשראיתי שזה מתחיל להתגלגל לאיפה שזה התגלגל, לא הייתה לי ברירה אלא לקחת את זה בצחוק. מי שמגיב לסרטון הזה לא מבין את הסיטואציה, התחילו לנתח את האישיות שלי על סמך כמה שניות ועל כל דבר היה מה להגיד. יש ביקורות שבחרתי להבין, אבל טבעי שלא כולם יתחברו". 

אחת התגובות המשעשעות הייתה צייצן שטען שמצא תמונה מזווית אחרת של הסיטואציה, ופרסם תמונה של עכבר עם פיצה בפיו. "הצחיק אותי מאוד העכבר שאוכל פיצה וגם שיתפתי את זה בסטורי באינסטגרם. שיתפתי גם פוסטים שקיללו אותי ואיחלו לי דברים שאני לא רוצה לחזור עליהם, כדי שאנשים יראו מה קורה כשדבר כזה הופך ויראלי". 

יש משהו שכן היית רוצה לומר למבקרים?
"אל תאמינו לכל מה שאתם רואים באינטרנט. חד וחלק. לא התכוונתי לפגוע באף אחד ומי שנפגע, אני מצטער בשבילו. זאת לא הייתה המטרה".