את היתרונות של המדיה החברתית אנחנו כבר מכירות. היא מגשרת בין עולמות, ארצות ותרבויות והמרחב הפייסבוקאי גדוש, אולי אפילו יותר מדי, בקבוצות המעניקות לכולנו מקום להביע את עצמנו ולהתכנס סביב מטרה משותפת. למען האמת, זאת משימה די פשוטה ללכת לאיבוד בעומס, ולא תמיד אנחנו מצליחות למצוא את הקבוצות שהוקמו במיוחד בשבילנו. אבל למרות שלעיתים זה לא נראה ככה - יש הרבה קבוצות שהוקמו כדי לתת מענה לנשים גאות. 

הקבוצות הוקמו על ידי נשים חדורות מטרה, שביקשו ליצור במה ומרחב בטוח עבור נשים שאוהבות נשים. כן - לכולן. גם לאלו שעדיין בארון ומחפשות מקום בטוח לפרוק את מה שיושב על הלב, גם לאלו שרוצות להכיר אהבה חדשה וגם לאלו שמנסות להבין כיצד הן הולכות להקים משפחה. אלו הקבוצות שכל אישה גאה חייבת להכיר. 

לסביות על המחשב (צילום: DedMityay, Shutterstock)
צילום: DedMityay, Shutterstock

וידויים של לסביות וביסקסואליות

נשים מכל הקשת הלהט"בית מוצאות בקבוצה הפעילה הזו פלטפורמה בטוחה ודיסקרטית, המעניקה להן אפשרות להביע את עצמן בלי לסנן ובלי להיחשף - זאת כל עוד הוידוי שלהן לא פוגעני. החלטתי שאני רוצה להעניק לנשים מקום נקי ונטול סטיגמות להביע את עצמן", מספרת לנו הילה גנות, שהקימה את הקבוצה בה חברות כיום קצת יותר מ-4,400 נשים. היא מספרת שבקבוצה יש מקום לכל דעה ועמדה, אבל כדי לשמור על מרחב הקבוצה בטוח, כל וידוי עובר בדיקה. "יש ימים שאני ושירה רפאלוביץ, המנהלת הנוספת של הקבוצה, לא עומדות בקצב ומסננות וידויים תוך כדי עבודה", היא מגלה. 

בוידויים השונים שעולים בקבוצה אפשר לראות תגובות רבות של נשים פעילות, שהקימו קהילה משגשגת ותומכת שמייצרת חברויות ומערכות יחסים בקצב מסחרר. "מישהי פעם פרסמה שהיא נקלעה לקשיים ואין לה אוכל. פתאום ראינו את הצד היפה של הקהילה, את האחווה האמיתית וההירתמות. הבנות רק רצו לתת". 

הצטרפו ל"וידויים של לסביות וביסקסואליות"

ממים של לסביות וביסיות

את השם של הקבוצה, בה חברות כ-8,900 נשים, היה אפשר לשנות בקלות ל"ממים של לסביות וביסיות שיגרמו לך להתפוצץ מצחוק שעות ולא להפסיק". הקבוצה הנשית הקורעת מלאה בהומור וציניות, ומאפשרת לנשים לספר סיפור בצורה מתוחכמת וקלילה על ידי פרסום ממים היסטריים. חיפשתן אסקפיזם טהור וכיף לא נורמלי שעוזר להתמודד עם תקופות פחות מצחיקות? אתן במקום הנכון. "הקבוצה מאפשרת לי להיות חלק מקהילה בה לכולן יש מכנה משותף", סיפרה לנו אחת מחברות הקבוצה. "דווקא עכשיו, בתקופת הקורונה, יש שם הרבה יותר דברים מצחיקים, כי כולן באותו מצב, כולן בבית".

הצטרפו ל"ממים של לסביות וביסיות"

מתוך "ממים של לסביות וביסיות" (צילום: מתוך "ממים של לסביות וביסיות", פייסבוק)
מתוך "ממים של לסביות וביסיות" | צילום: מתוך "ממים של לסביות וביסיות", פייסבוק

טיפולי פוריות לנשים גאות

הקבוצה אמנם הוקמה ממש לאחרונה, אבל כבר חברות בה מאות נשים גאות, שמקבלות השראה ממקימת הקבוצה - דניאל יצחק מהאגודה למען הלהט"ב. הקבוצה הוקמה מתוך צורך אמיתי ואישי של אישה גאה אחת, שעברה תהליך מורכב והחליטה לנתב את המסע האישי שלה לאחווה קהילתית. 

כמו שאפשר להבין משם הקבוצה, היא מיועדת לנשים שעוברות או מתכננות לעבור טיפולי פוריות, ומעניקה תמיכה להן ולבנות הזוג שלהן. לפני שיצאה לדרך עם התהליך האישי שלה, דניאל מספרת שניסתה לחפש מידע בקבוצות השונות בפייסבוק, אבל די מהר התברר לה שרובן מעניקות מידע המכוון לזוגות הטרוסקסואלים וגם הוא ברובו לא מאומת על ידי אנשי מקצוע. 

היא החליטה שעליה לפעול למען הקהילה והקימה קבוצה אינפורמטיבית, מהימנה וחדורת מטרה, בה תמצאו כתף תומכת, מפגשי זום עם רופאים ועצות מומחים בנושאים בוערים כמו צו הורות. "אני מאמינה שזה הוא החוזק שלנו כקהילה, להעביר מידע ולעזור, זה מה שעושה אותנו קהילה חזקה ומגובשת", סיפרה לנו.

הצטרפו ל"טיפולי פוריות לנשים גאות"

יש לסביות

שתקום הלסבית שלא ישבה לפחות פעם אחת לחפש סרטים וסדרות עם דמויות לסביות. ייצוג להט"בי בפלטפורמות השונות הוא לא רק נראות, אלא גם מקור מידע והזדהות של הצופה. אם פעם היינו יושבות במשך שעות על מנועי חיפוש וצוללות לכל קטגוריית סרטים רק כדי למצוא דמות של אישה לסבית, היום אנחנו פשוט נכנסות לקבוצה הזאת, בה חברות כ-2,500 נשים גאות, שדואגות לעדכן בכל פעם בה לסבית צצה - בסרט, בסדרה, בקליפ או בחדשות. חשבתן שאין לסביות? טעות קשה. 

הצטרפו ל"יש לסביות"

חתולסביות

למרות שכתבנו פעם שעצם העובדה שאישה היא לסבה זה לא אומר שתמצאו אותה יושבת בבית עם 20 חתולים, בהחלט יש נשים שאוהבות נשים ועל הדרך גם חתולים, או יותר נכון, לפחות 702 כאלה. כאן תפגשו נשים משתפות תמונות קורעות של סיטואציות אותנטיות ומצחיקות עם החתולים שלהן, אבל יותר חשוב מכך - הקבוצה היא פלטפורמה מושלמת להתייעצות בכל הקשור לחברים על ארבע. 

הצטרפו ל"חתולסביות"

לסביות מגננות ביחד

ד"ר, תצילי אותי, האבוקדו שלי חולה. גם אתן שומעות את ההיביסקוס, הסנסיווריה והבייבי סוקולנטיים לוחשים לכן מילות אהבה? אז למה אתן לא מצטרפות לקהילה הצבעונית בה חברות 781 נשים שמכורות לירוק? כאן תמצאו אינספור פוסטים ועצות של נשים גאות שלא מצליחות להפסיק לגנן, ואפילו מוסרות מדי פעם צמחים ומתנות. זאת לא רק דרך נפלאה לטפח גינה משגעת, אלא גם הזדמנות של ממש להכיר עלמה חמודה לגדל איתה חסה סלנובה באושר. רק בחייאת, אל תשאלו אותה אם אבא שלה גנן. 

הצטרפו ל"לסביות מגננות ביחד"

לסביות מתעמלות ביחד

בורא עולם, אנא ממך, עזור לנו לקום מהספה שאנחנו דבוקות אליה עוד מהסגר הראשון, כי אנחנו די בטוחות שהגיע הזמן לגרד את עצמנו ולהתחיל לזוז. אבל מאיפה משיגים מוטיבציה? מקבוצת הפייסבוק הזאת כמובן, שמלאה בנשים שחיות ונושמות ספורט ויהפכו אתכן לכוכבות מרתון עולות. אם אין סיכוי כזה, אז זאת סך הכל הזדמנות מצוינות להסתכל על נשים אחרות עושות ספורט - שמענו שזה גם תורם למצב הרוח. 

הצטרפו ל"לסביות מתעמלות ביחד" 

לסביות מבשלות ביחד

אחרי שטיפלנו בגינה ובילינו שעה בלהסתכל על נשים אחרות עושות סקווטים, הגיע הזמן לנשנש משהו, לא?. אנחנו לא יודעות איך אתן ביליתן את הסגר, אבל אנחנו חגגנו על המשלוחים, אז אולי הגיע הזמן להתחיל ללמוד להסתדר בסביבה המאיימת שנקראת בפי רבים מטבח. עם אסרטיביות מקרטעת עם ניחוח חביתה שרופה, החלטנו להצטרף לקבוצה שאולי תביא את הישועה. בקבוצה המהממת הזו, בה חברות יותר מ-900 נשים, תוכלו לחלוק את החוויות הקולינריות שלכן וללמוד מהטובות ביותר. היינו ממליצות בפה מלא אבל אנחנו בדיוק באמצע ביס.

הצטרפו ל"לסביות מבשלות ביחד"