>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
בינתיים אוהבים מרחוק

בסוף החודש יודיעו שופטי בית המשפט העליון בארה"ב על החלטתם בנושא נישואים גאים, ואזרחי ארה"ב הלהט"בים עושים כל שביכולתם כדי להטות את הכף לטובת שוויון זכויות.

לאחרונה עלה לרשת סרטון סוחף של זוג גברים, שבעקבות האיסור על נישואים גאים במדינת קליפורניה (DOMA) נאלצו להיפרד אחרי 6 שנות זוגיות. דיוויד (אמריקאי) וג'ייסון (בריטי) התחתנו בניו יורק בשנת 2012, אך ג'ייסון אינו זכאי לגרין קארד שיאפשר לו לגור בארה"ב ביחד עם בעלו, בדומה לזוגות סטרייטים.

חוגגים יום נישואים ראשון בנפרד

"ג'ייסון הוזהר על ידי הרשויות בארה"ב במשך שנתיים, עקב ביקוריו הרבים במדינה באמצעות ויזת תייר", כתב דיוויד באתר ה-DOMA PROJECT. "ממליצים לו להמתין 6 חודשים לפני שיוכל לשוב למדינה".

"בביקורים קודמים שלו כל החברים ובני משפחה שואלים אותי אם אני מתרגש לקראת הביקור, אבל הדבר היחיד שחשבתי עליו במשך השעה (או שעתיים או שלוש) לאחר שמטוסו נוחת, הוא האם יצליח לעבור את ההגירה וייצא משדה התעופה".

את יום הנישואים השני שלהם ו-6 שנות הזוגיות יאלצו ג'ייסון ודיוויד לחגוג בנפרד. לפי האתר שלהם, הם אינם הזוג היחיד שסובל כתוצאה מהחוק. באתר ה-DOMA סיפורים רבים של עשרות זוגות גאים במצבים דומים.

לפי האתר, ה-DOMA  מונע מזוגות גאים למעלה מ-1,100 זכויות פדרליות להם זכאים זוגות של גבר ואישה.

החלטת בית המשפט צפוי להתקבל לפני ה-27 ביוני.

>> רופאי הילדים בארה"ב בעד נישואים גאים