>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
סקארסגרד

כנהוג ב-24 השנים האחרונות, יציינו ברחבי העולם היום (11.10) את "יום היציאה מהארון הלאומי", שמטרתו להביע תמיכה בחברי הקהילה שבארון ולהעלות את המודעות לבעיות וקשיים עמם מתמודדים חברי הקהילה הלהט"בית ברחבי העולם.

לרגל כך, ישדר ערוץ MTV תכנית מיוחדת בהנחיית והשתתפות דן סבאג' (48), שייסד ומנהל את פרויקט "יהיה בסדר" (It Gets Better), במסגרתו מעלים אלפי מפורסמים ואנשים מן הישוב סרטונים מעצימים ותומכים בבני נוער להט"בים.

מזמינים צעירים לצאת מהארון

"יום היציאה מהארון הלאומי" נוסד לראשונה בשנת 1988 על ידי רוברט אייכברג, פסיכולוג מניו מקסיקו וג'ין או'לירי, פעילה חברתית מלוס אנג'לס. התאריך שנקבע הוא ה-11 באוקטובר, לציון שנה לצעידה המפורסמת בוושינגטון למען זכויות הקהילה הלהט"בית (לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים).

בשנתו הראשון, צוין היום על ידי 18 מדינות ברחבי ארה"ב, בשנה השנייה 21 מדינות ורק לאחר שבשנת 1990 התקשורת בארה"ב נתנה רוח גבית ליום החשוב, הצטרפו כל חמישים המדינות. בהמשך הצטרפו אף מדינות נוספות מחוץ לארה"ב, בהן אוסטרליה, גרמניה, קרואטיה, הולנד, פולין, שווין, ניו זילנד, קנדה ובריטניה.

היום בא לתמוך בחברי הקהילה המצויים עדיין בארון ולעזור להם לצאת ממנו, כמו גם להעלות למודעות את הבעיות מהם סובלים חברי הקהילה הגאה. בישראל היום אינו מוכר באופן רשמי, אך ערוץ הגאווה החליט לאמץ את הרעיון החשוב ולהצטרף לחגיגות בעולם.

הפרויקט של סבאג' קם על מנת לעזור לנערים ונערות להט"בים להתמודד עם הקשיים שנכפים עליהם בשל זהותם המגדרית או נטייתם המינית. המיזם המוצלח של דן מאגד בתוכו סרטוני יוטיוב של אנשים מרחבי העולם, מפורסמים, גאים וסטרייטים, שמבקשים להעניק לאותם צעירים כוח להיות מי שהם.

אל אותם מפורסמים מצטרפים אלפי אנשים מן הישוב המעלים סרטונים מעצימים. כיום קיימים באתר למעלה מ-50,000 סרטונים (1), שנצפו על ידי יותר מ-50 מיליון בני אדם בכל העולם.

מגוון המפורסמים שהצטלמו לפרויקט מרשים ביותר, וכולל בין היתר את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מזכירת המדינה, הילארי קלינטון, השחקנית אן האת'ווי, הזמר אדם למברט, הקומיקאית שרה סילברמן, כמו גם קבוצות ורשתות שונות, כגון: גוגל, פייסבוק, פיקסאר, גאפ ואחרים.

לרגל היום המיוחד, שעדיין לא תפס בארץ, החלטנו להרים את הכפפה ולהעלות כמה מהסרטונים הבולטים והמעצימים שיצא לנו לראות.

הזמרת ג'ול

אלכסנדר סקארסגרד

ג'יין לינץ' וזוגתה

הנשיא אובמה

השחקן נלסן אליס (דם אמיתי)

השחקן זכארי קווינטו

הילארי קלינטון

השחקנית רוטינה ווסלי (דם אמיתי)

השחקן והפעיל החברתי, צ'אז בונו

סגן הנשיא ביידן

צוות עובדי גוגל

צוות עובדי אפל

צוות עובדי פייסבוק

צוות עובדי דיסני

הזמר אדם לוין

דן סבאג'

>> כתבי ערוץ הגאווה נפרדים מאנשי השנה בעולם של 2011