>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
חודש הגאווה ביוטיוב
אחרי שהעניקה לנו ביצת פסחא גאה בחלונית החיפוש, הכינה גוגל הפתעה לגולשיה הגאים באתר שיתוף הווידאו הפופולרי יוטיוב: כל מי שנכנס ביום שישי האחרון ליוטיוב, יכול היה למצוא לב בצבעי הקשת. מעבר עם העכבר על הלב הקפיץ הודעה באנגלית ובה כתוב: "יוטיוב חוגגת גאווה עם קהילת הלהט"ב". לחיצה על הלב הכניסה את הגולשות והגולשים אל הסרטון שנכנס לספוטלייט היומי, תחת ההאשטג: #ProudToLove (גאים לאהוב).

בסרטון המרגש קיבצה יוטיוב קטעים מסרטוני יציאה מהארון שהפכו ויראליים במיוחד, בהם יציאתו מהארון של סנסציית הרשת דיווי וייבי בפני סבתו והצעיר שתיעד את יציאתו מהארון אל מול אמו. כמו כן, ללקט נכנסו קטעים זכורים במיוחד, בהם תמיכתו של הנשיא ברק אובמה, פרויקט "It Gets Better" של דן סבאג', הסרטון סוחט הדמעות של הנער ג'ונה מאורי שר ובנה צ'אז בונו והחתונה הגאה הראשונה בתולדות צרפת

את החגיגה הגאה קיימה יוטיוב ביום שישי האחרון, שבו ציינה קהילת הלהט"ב 44 שנים למהומות סטונוול – ההתקוממות הגדולה שממנה צמחה תנועת המחאה הגאה.

"ביוטיוב אנחנו מאמינים שלכולם יש את הזכות לאהוב ולהיות נאהבים", מסרו ביוטיוב. "אנו שואפים להפוך את יוטיוב למקום שבו כל הקהילות יכולות להרגיש גאות להביע את עצמן ולתקשר באמצעות וידאו. זוהי הסיבה שאנו כל כך גאים לעמוד לימין קהילת הלהט"ב ולתמוך בשוויון זכויות ושוויון בנישואים לכולם". 

מנוע החיפוש בצבעי הקשת

במהלך השבועות האחרונים הכינה גוגל ביצת פסחא גאה בדמות צביעה של שורת החיפוש בצבעי הגאווה. ביצת הפסחא עדיין מופיעה, נכון לכתיבת שורות אלו, מיד עם חיפוש של מילים ומונחים באנגלית הקשורים לנושא הגאווה.

המונח "ביצת פסחא" בעולם המחשבים מתאר שינויים בתפקוד של תוכנה או אתר, ללא תועלת או נזק כלשהו למשתמש ולשם שעשוע בלבד. השם "ביצת פסחא" הוא על שם הביצים שנהוג לצבוע בחג הנוצרי.

אין תמונה
גאווה בגוגל

ביצת הפסחא הגאה מופיעה אמנם בחיפוש מילים ומונחים גאים אנגלית בלבד, אך היא זמינה בגרסה הישראלית של מנוע החיפוש, כמו גם בגרסא האמריקנית, הקנדית, הברזילאית, המקסיקנית, הצרפתית, הפולנית והספרדית.

בין המילים והמונחים שיגרמו לביצת הפסחא הגאה להופיע: "gay" (הומו), "lesbian" (לסבית), "transgender" (טרנסג'נדר), "bisexual" (ביסקסואל), "LGBT" (להט"ב), ",marriage equality" (שוויון בנישואים), "Stonewall" (סטונוול), "homosexuality" (הומוסקסואליות), "drag queen" (מלכת דראג) ו"drag king" (מלך דראג).

מה שלא יגרום לביצי הפסחא להופיע הן מילים פוגעניות או שליליות, כמו "faggot" (מתרומם) או "homophobia" (הומופוביה).