אם נראה לכם שהרשתות החברתיות התמלאו פתאום באינספור איורים של החברים שלכם עם כפות רגליים עגולות, עיניים ענקיות ולבבות ענק שמתפוצצים מאחורה, זה כי זה באמת קורה. בעשרים וארבע השעות האחרונות, השתלטו בלוסום, באבלס ובאטרקאפ, הלא הן הפאוור פאף גירלז המיתולוגיות על האינטרנט, והוסיפו לחיים שלנו קצת סוכר, פלפל וכל דבר נעים.

הסדרה עלתה לשידור במקור ב-1998 והסתיימה ב-2005, אחרי 78 פרקים וסרט באורך מלא של חברות, אומץ ושמלות בצבעים תואמים. כמו כל מה שקרה בניינטיז, גם היא זוכה בימים אלה לעדנה מחודשת, וערוץ Cartoon Network הזמין פרקים חדשים שלה, שישודרו בארצות הברית החל ממחר (04.4). כחלק מיחסי הציבור לפרקים החדשים, השיק הערוץ את Powerpuff Yourself, מחולל הפאוורפאף שיהפוך את כולכם לקצת יותר גיבורי על, ורצוי – בשמלה. המשתמשים באתר יוכלו לבחור עיניים, שיער, ביגוד, אביזרים ורקע, ולהפוך את דמותם לטפט, תמונת פרופיל ואפילו גיף.

אמרנו לו לבחור באקראי, וקיבלנו את החבר הסטלן שלנו:

פאוורפאף

הסדרה עוקבת אחר הרפתקאותיהן של שלוש אחיות, שנוצרו כתוצאה מניסוי שהשתבש, בו ניסה פרופסור יוטוניום ליצור את הילדות המושלמות, ושפך בטעות לתערובת את כימיקל X המסתורי. האחיות – בלוסום (שמלה ורודה), באבלס (שמלה כחולה) ובאטרקאפ(שמלה ירוקה) הן בעלות כוחות על, ונוסף לכוח פיזי מרשים, הן יכולות גם לעוף ולירות לייזים מהעיניים. כל אחת מהבנות התברכה גם בכוחות אישיים. בלוסום, למשל, יכולה לנשוף כפור, ובאבלס יכולה לדבר עם חיות.

הפאוור פאף גירלז נחשבו מיום עליית הסדרה לאייקונים פמיניסטיים, כיוון שהן בנות אמיצות, חזקות וחכמות (בעיקר ביחס לתושבי העיר טאונסוויל, עליה הן מגנות פעם אחר פעם מפני כל מיני מפלצות ופושעים), שמביסות את אויביהן בתושיה רבה ועבודת צוות. נוסף על היותה סדרת הרפתקאות במיטב מסורת האנימציה היפנית (וזו בכלל סדרה אמריקאית, למרות העיניים הענקיות), הבנות לומדות גם לקחים רבים על התבגרות והשתלבות בחברה. ההיפוך המגדרי בסדרה הפך את הפאוור פאפיות גם לסמלים קוויריים בזעיר אנפין. אתר Pride, למשל, ציין 13 שיעורים שכל להט"ב יכול ללמוד מהבנות, כולל "נורמות מגדריות הן עלובות", כמחווה לפעמים הרבות בהן דמויות בסדרה מתלבשות בניגוד למגדר שלהן.

הדמות הקווירית ביותר בסדרה היא גם מעוררת המחלוקת ביותר – דמותו של השטן Him (הוא), שד מרושע אדום עור, בעל קול גבוה, ריסים מעוגלים, גינוני התנהגות נשיים וחיבה לצעיפי פרווה ורודים. ל-Him יש מעריצים להט"בים רבים, שמאוהבים בסגנון הדראג שלו, בו הם רואים פארודיה על תבניות מגדריות, כיוון שהוא אחד הנבלים המרושעים והמסוכנים ביותר בסדרה, אבל לעולם לא יוותר על אמבטיית קצף מפנקת. המתנגדים לו, מוחים נגד הייצוג הסטריאוטיפי של הדמות, וטוענים שהעובדה שמדובר בדמות מרושעת מייצגת את הקהילה הגאה כולה כמסוכנת, ואת הנשיוּת כדבר מסוכן, דבר שצריך למגר.

פאוורפאף הוא
גברית - הוא