אין תמונה
כבר מעל 2,500 חברים

זה החל מרעיון פשוט לייעול מתן המידע על סצנת חיי הלילה הגאים של תל אביב – והפך לדבר הכי חם בקרב הבליינים בעיר.

בתוך חודשים ספורים קנה לו עמוד הפייסבוק של ה-TLV Scene יותר מ-2,500 חברים, וכיום אין כמעט ליין גאה בעיר שמכבד את עצמו שלא משתף פעולה עם פרויקט המידע החם למסיבות גאות, מספק לו חינמים והנחות ונושא את הלוגו שלו במודעותיו.

את הפרויקט יזם ומוביל גיא לייטרסדורף, בן 22 מתל אביב (נולד וגדל בעיר – ויש דבר כזה). לייטרסדורף נמצא מחוץ לארון מגיל 19, ומאז מבלה לא מעט במסיבות.

"יום אחד ישבתי בבית ודיברתי עם חברים, ורצינו לדעת לאן לצאת היום", הוא מספר. "לא היה מקום שאפשר בו לדעת בדיוק איך, מי, כמה ואיפה. בהרבה אתרים ועיתונים המידע לוקה בחסר, ובעיקר קשה לעשות את ההתאמה בין האירוע למידע החברתי הרלוונטי – לראות את האיוונט בפייסבוק, לדעת מי הולך, כמה הולכים ולראות עוד פרטים אודות האירוע".

או אז עלה במוחו של לייטרסדרוף הרעיון: כמה קשה זה כבר יכול להיות לרכז את כל המידע הזה במקום אחד? אחרי הכל, בניגוד לעיתון או אתר אינטרנט מסוים, אם יש משהו שכולנו הולכים איתו לכל מקום – זה הפייסבוק.

"לעבוד עם חברים זה נותן יותר מוטיבציה"

"הרעיון הוא לא רק לשרת את האינדיבידואל, לא רק לקבל חינם", מבהיר לייטרסדורף, "אלא שחיי הלילה יהיו יותר מוכרים לכולם. שאנשים שרק יצאו מהארון ולא כל כך בתוך הסצנה, תהיה להם האופציה להכיר את הכל בבת אחת".

tlvscene (צילום: תומר ושחר צלמים)
"להפוך את חיי הלילה ליותר מוכרים לכולם", גיא לייטרסדורף | צילום: תומר ושחר צלמים

"אני יודע שלפני שעשיתי את זה, יצאתי אולי לשלושה-ארבעה ליינים והכרתי עוד מפה ומשם. כשהתחלתי ממש לחפור בזה, הבנתי איזה עושר יש בקהילה הזאת. הדברים הראשונים שכתבתי על הוול זה: 'אתם לא תאמינו מה אפשר לעשות כל יום'. כי באמת, אפשר לעשות כמה דברים ביום ראשון, כמה דברים ביום שני, כמה דברים ביום שישי, כל יום. פתאום את נחשף להמון דברים".

מיכאל ברונמן (צילום: רן לזרוני)
הכי כיף לעבוד עם חברים, מיכאל ברונמן | צילום: רן לזרוני

לייטרסדורף התייעצץ וקיבל עזרה מחברים רבים, כדי לסייע לפרויקט לקרום עור וגידים. מיכאל אזולאי ומיכאל ברונמן, שני חברים קרובים, הפכו ממש לשותפים לדרך. "לעבוד עם חברים זה הרבה יותר נחמד מאשר לעבוד לבד, זה נותן הרבה יותר מוטיבציה", מסביר לייטרסדורף.

עם הזמן החלו הליינים והמועדונים השונים לגלות עניין בפרויקט החדש, והחלו לפנות אל לייטרסדורף כדי שיכתוב עליהם בצורה מסוימת.

"ראיתי עניין גדול בלחבר את הליינים לקהל בצורה יותר מוצלחת", הוא אומר. "ליינים מאוד רוצים להגיע לקהל שלהם בצורה יותר טובה ואפקטיבית ולא פולשנית. אנשים בדרך כלל לא אוהבים שדוחפים להם מידע, כמו פליירים ואינבוקסים. אנשים מעדיפים לקבל את המידע כשהם נכנסים ומחפשים בעצמם".

הטבות, הנחות והגרלות לנרשמים

לייטרסדורף מדגיש כי הוא מדווח וכותב על כל ליין שהוא, בין אם הליין משתף פעולה או לא. "גם חשוב לי שמידע יהיה אפקטיבי", הוא אומר. "אני מנסה לא להתנסח בצורה צעקנית, אלא בצורה חסרת פניות ואינפורמטיבית. משם יש קישור לאיוונט, עם כל הצהלה והצבע שיש. זה אחד הנכסים הגדולים ביותר של TLV Scene – קצר, ענייני וחסר פניות"/

מיכאל אזולאי (צילום: אור קפלן)
שותף לדרך, מיכאל אזולאי | צילום: אור קפלן

בהתחלה פרסם ה-TLV Scene סטטוס לכל מסיבה, שצריך היה לעשות לייק ולהגיב. אחר כך עבר הפרויקט לרעיון אפקטיבי יותר של סטטוס יומי ותגובות נפרדות.

"כל יום מתפרסם סטטוס ובו תמצית של מה הולך בעיר – תמצית של האווירה של מה שכיף ומעניין באותו היום", מסביר לייטרסדורף. "ואז בתגובות אני מפרט על כל מסיבה בנפרד, ככה שאפשר לקבל עליה את המידע המלא, קישור לאיוונט הרלוונטי וסרטון מעניין אם יש.

"ואז אפשר לעשות לייק על אותה התגובה שבה המידע על מסיבה ספציפית. מבין האנשים שעושים לייק למסיבה מסוימת, אני מגריל את ההטבות שהמסיבה רוצה לתת – חינמים, הנחות, מישהו שיתקלט כמה שירים באמצע המסיבה ועוד דברים כיד הדמיון".

"אני בחור טכנולוגי שאוהב לבלות – ומכאן החיבור"

לפרויקט יצאו לא מעט סטיקרים, חולצות ועוד גאדג'טים מגניבים. כשהוא נשאל מאיפה הכסף, מסביר לייטרסטורף כי מדובר בהשקעה אישית. אולם, בתכנון מתבשלת לה אפליקציית אייפון, שבה יהיו מפורטות כל המסיבות הגאות בפריסה שבועית, וגם לקבל את ההטבות במקום.

"אתה יכול לעמוד בתור למסיבה, לראות את השלט שאומר כי במסיבה יש הנחה לחברי TLV Scene, להיכנס לאפליקציה ולקבל את ההנחה במקום", מסביר לייטרסדורף.

האפליקציה המתוכננת, למי שתהה, תהיה בחינם. כמו באפליקציות חינמיות אחרות, בתחתית האפלקיציה יהיה פס פרסומת קטן וסטנדרטי של אפל. "אפל מספקים את החומר השיווקי וחולקים איתך ברווחים – 70% לי ו-30% להם", מפרט לייטרסדורף. "הם אחראים וקובעים מי המפרסמים, אני לא מתעסק בזה בכלל. אני רק מקבל את הכסף על פי מספר הצפיות. ככה שזה ממשיך להיות נטול פניות ואני לא תלוי בגורם זה או אחר שיפרסם".

האפליקציה תהיה בשלב ראשון באנגלית, כדי לפנות גם לתיירים, ומאוחר יותר מתוכננות גרסה עברית, גרסה לאנדרואיד ושכלולים נוספים, כמו לראות מי מחברי הפייסבוק שלך נמצאים איתך באותה מסיבה – ואפילו לנהל איתם צ'ט.

"אני בחור מאוד ריאלי וטכנולוגי, והשאיפה שלי היא להיות יזם ובעל חברת הייטק בעתיד", אומר לייטרסדורף. "אני מאוד אוהב לבלות ולצאת, ואני מאוד מעריך את הזכות שיש לי לבלות בקהילה הגאה. לא סתם אומרים שהומואים נהנים יותר. החיבור הטבעי בין השניים הוא לעשות משהו טכנולוגי שקשור לחיי הלילה.

"אם אני אעשה פרויקט הייטק מוצלח שאוכל לזקוף לזכותי ובדרך מאוד נהניתי – עשיתי את שלי. כי אז אוכל להתברג היטב בחברות הייטק. אני מצפה להרוויח את זה ותוך כדי ממש להינות".

>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה

>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?