איגוד השיווק הישראלי הודיע היום (חמישי) על זכייתם של mako וקבוצת קשת בפרס ה-Booster, על מהלך ההסברה הנרחב שלהם שחשף את המציאות הישראלית בארץ ובעולם, פוסט שבעה באוקטובר, עם תכני הסברה מקוריים ותכני חדשות ודוקו אקטואליים, שהגיעו למאות מיליוני צפיות. הפרס בתחרות, שהתקיימה השנה בסימן מלחמה, מוענק על ידי האיגוד עבור מהלכים מבוססי דיגיטל, טכנולוגיה, דאטה או תוכן, המיועדים לדיגיטל ומציגים יכולות ייחודיות בתחום. ועדת הפרס ציינה כי "המהלכים הנבחרים הרשימו בהירתמות של המגזר העסקי לטובת החברה הישראלית בתקופת מלחמה".

תוך ימים ספורים מפרוץ המלחמה קם מיזם ההסברה של mako, במסגרתו הוקם מערך פנים ארגוני שמייצר סרטוני הסברה, תוך שימוש נרחב בנכסים הדיגיטליים של mako בפרט ושל הקבוצה בכלל, בדגש על עמוד האינסטגרם של mako. בקשת יצרו תשתית הפצה והגדלת חשיפה נרחבת לסרטונים כמו שיתופי פעולה עם ארגון Stand With Us ועם פלטפורמת המשפיענים Humanz, והפצתם דרך למעלה מ-100 משפיענים ישראלים ופרו-ישראלים עם קהל בינלאומי כמו גל גדות, בר רפאלי, מנדנה דיאני, מונטנה טאקר ועוד. מאות סרטוני הרילס באנגלית באינסטגרם של mako הגיעו ללמעלה מ-300 מיליון צפיות, 50-30% מתוכן בחו"ל, במדינות כמו ארה"ב, קנדה, ברזיל וארגנטינה.

במקביל, הקימה קשת 12 תשתית תרגום והפצה לכתבות של חדשות 12 ותוכנית התחקירים "עובדה", שעולות באנגלית לפלטפורמת הסטרימינג Stand4Israel. הכתבות המתורגמות מופצות על ידי קשת לעשרות כלי תקשורת בינלאומיים ולסוכנויות ידיעות, משפיענים ישראלים וזרים, עמודי סושיאל שפונים לקהל בינלאומי, גופי הסברה, קהילות יהודיות ועוד. למעלה מ-100 כתבות שתורגמו והופצו, הגיעו ללמעלה מ-100 מיליון צפיות בזירת הסושיאל הבינלאומית, לצד מאות מיליוני צפיות נוספות דרך פולואפים בכלי תקשורת זרים.