אליס פיין בת ה-23 היתה מאוד נרגשת לקראת הלידה הראשונה שלה. היא לא ידעה בדיוק למה לצפות, וכמו אמהות רבות לפניה עברה שעות ארוכות ומתישות של צירים בציפייה לרגע המיוחל בו ייצא לאוויר העולם בנה הבכור ויהפוך אותה לאמא. אלא שהמציאות לא ממש תאמה את הציפיות. הרופאים בבית החולים הבריטי שגו בהערכתם בצפי זמן הלידה, נתנו לאליס תרופה מנמנמת על מנת שתנוח לקראת צירי הלחץ, ואליס פשוט ישנה בזמן הלידה.

הלידה הזו לא התחילה מעצמה. אליס קיבלה זירוז בשבוע 38 כאשר הרופאים שמו לב שבנה הפסיק לגדול ברחם וביקשו להוציא אותו בהקדם. בדיעבד לא נראה שבנה של אליס סובל מבעיות התפתחות כלשהן, ושמדובר היה בטעות במדידות, אולם גם בלידה המשיכו הטעויות. הטעות של הרופאים התרחשה בעקבות תקלה במכשירים המודדים את עוצמת הצירים והמרווחים ביניהם. "המוניטור לא קרא כמו שצריך את הצירים שלי", מסבירה עכשיו האם. "הרופאים לא קלטו כמה אני קרובה ללידה בעצם אז הם נתנו לי תרופות מרדימות, קיוו שאשן שעתיים ואתחזק. אלא שחצי שעה אחר כך הם הבינו שהגיע הזמן ללחוץ".

הזירוז שקיבלה אליס לא השפיע במשך שעות רבות, והיא קיבלה עוד ועוד חומרים, בתקווה שלא תצטרך לעבור ניתוח קיסרי. "היא היתה לגמרי אאוט", מספר בעלה, ג׳ון, בן ה-31. "היא לא הרגישה כלום, והצוות הרפואי חשש שהיא מסוממת מדי מכדי ללחוץ בצירים. איכשהו, לשמחתם של הרופאים, גופה של אליס ביצע את המשימה, היא הצליחה לישון וללדת בעת ובעונה אחת, ואין לה כל זיכרון מהלידה.

זיכרון אחד כן נחרט בה, וטוב שכך: רגע המפגש עם בנה. "אני זוכרת שהאחות הניחה את פיליפ בזרועותיי, אבל מיד נרדמתי שוב", היא מספרת. "רק שעתיים מאוחר יותר התעוררתי באמת ופגשתי כמו שצריך את הבן שלי. אני שמחה מצד אחד שפספסתי את כאבי הלידה, אבל צר לי שלא הייתי יותר נוכחת ברגע לידתו של בני. כשהוא יגדל וישאל אותי על הלידה שלו אצטרך לספר לו שנמנמתי במהלכה".

רופאים שונים מגיבים על הסיפור בתקשורת העולמית, ובעוד דוברי בית החולים הבהירו שאין זה נדיר שנשים שנטלו משככי כאבים ינמנמו בין צירים, הרופאים האחרים מעמידים דברים על דיוקם, מרגיעים את ההריוניות ואומרים שאפידורל אינו מרדים או מטשטש במידה שהיולדת אינה מודעת לסביבתה, ושלא מדובר בהשפעה אפידורלית במקרה הנוכחי הזה. "לידה היא עבודה קשה מאוד", מדגישה הגניקולוגית ד״ר אלכסיס שוב. "האפידורל יכול לגרום לנשים לא לחוש צירים או לא להבין כמה מהר הלידה מתקדמת, אבל לא יגרום להן לפספס את הלידה. הרופאים והאחיות מסתמכים על המוניטור בעיקר כדי לראות שמצבו של התינוק בסדר, אבל אין להסתמך עליו על מנת לקבוע את התקדמות הלידה".

>> האם את יודעת מה המשמעות של תינוקות קשת בענן?