כשיוספה אטלי סהר צעקה "אמא!" במהלך הלידה, היא ידעה למה היא מתכוונת. אמא שלה הייתה שם, עוזרת לה ברגע האמת.

"פניתי לאותה אישה בשני כובעים שונים. התפללתי שהיא תעזור לי", היא מספרת בחיוך. "היא התנהגה בצורה הכי מקצועית שיכולה להיות. בזכותה, למעשה, הגיעה המתנה הגדולה ביותר שיכולה להיות".

איריס אטלי, אמה של יוספה, מספרת שלה זה לא היה פשוט. "הכנתי את עצמי מראש. אמרתי שאם אני צריכה להתמודד עם הלידה של יוספה, עם הלידה הראשונה שלה, אני חייבת לשים את הכובע של המיילדת ואת האמא להשאיר בבית".

כדי ליילד את הבת שלך אתה חייב להתנתק מהאימהות, מסבירה איריס. המודעות לתקלות שיכולות לקרות במהלך הלידה מעלה חששות רבים. "ידעתי שאם אני לא אעשה את שיעורי הבית אני לא אוכל להתמודד".

יוספה, מצידה, לא חששה לרגע שאמה תאבד עשתונות אל מול הכאב הצפוי שלה. "אמא שלי במערכת הרפואה מאז שנולדתי. אמא מתפקדת בבית בכובע רפואי כל הזמן. היו לנו שיחות מרגע שנכנסנו להיריון והיא כל הזמן הייתה אומרת: 'אני אשתדל להתחשב בך, אבל במידה ואני אצטרך לעשות משהו, לא תהיה ברירה'".

אחרי שהלידה הסתיימה בשלום, איריס הרשתה לעצמה סוף סוף להתפרק ופרצה בבכי. "אמרתי לה: עכשיו את הבת שלי. אמרתי לכולם שזה לגעת בשמים, ואז לרדת לקרקע".

לבנה של יוספה קוראים ינון אליהו. "היא סבתא ייחודית", מספרת יוספה. "הוא לא דומה לי, הוא דומה לאמא שלי. הוא ירש את הגנים של המיילדת".