על הנסיעה הזו נתן לוי, נהג מונית בן 45 מטירת הכרמל לא חלם. הבוקר (א') בשעה 6 קיבל לוי שיחת טלפון ששינתה את חייו. "קיבלתי טלפון ממלון ניר עציון שם שאלו אותי אם אני יכול לבצע נסיעה לירושלים. את מה שעברתי אחר כך לעולם לא אשכח".

בפתח בית המלון חיכתה ללוי אישה לאחר ירידת מים ושאלה אם הוא יכול להסיע אותה לבית החולים שערי צדק בירושלים שם היא התכוונה ללדת. "הסתכלתי עליה, חייכתי וניסיתי להסביר לה שלפי הוויז הנסיעה ארוכה, ובשמחה אקח אותה לבית חולים בחיפה שזה יהיה הרבה יותר מהר וקרוב", מספר לוי.

לדבריו, היא סירבה ואמרה שבעלה מחכה לה בשערי צדק, והיא מתעקשת ללדת דווקא שם משום שזה 'בית חולים של דתיים'. "אמרתי לה שאין שום בעיה אבל שלא תעז ללדת לי במונית", הוא נזכר בחיוך", אבל היא צחקה ואמרה שהיא רחוקה מזה. הצירים רחוקים אחד מהשני".

אלא שכשעמדו בפקקים בכביש 6 הצירים התחילו להתחזק שוב והיולדת החלה להרגיש שהכאבים מתחזקים ומתגברים. "הצעתי לה להתקשר למשטרה שיפנו לנו את הדרך או להזמין אמבולנס אבל היא טענה שהיא בסדר", משחזר לוי. "בעליות לירושלים, נקלענו שוב לפקקים בלתי נגמרים ושם התחיל הבלאגן ברכב. הייתה ירידת מים נוספת והצירים התחזקו, היא התחילה לצעוק, ביקשה אמבולנס, וכל העת היא דיברה עם בעלה במקביל", הוא מספר.

"הוצאתי את התינוקת ועטפתי אותה" (צילום: נתן לוי)
צילום: נתן לוי

איך התבצעה הלידה?
"מד"א היו איתי בטלפון הדריכו אותי ובמקביל שלחו ניידת",מספר לוי. "הלידה עצמה הייתה מאוד מהירה - בערך 3 דקות. הראש בצבץ החוצה, הם אמרו לי לשים את הידיים והסבירו איך למשוך, ואז הוצאתי את התינוקת עטפתי אותה במגבת והנחתי אותה על האימא. אחרי 12 דקות הגיע אמבולנס - וכמובן שפינו אותה לבית החולים למרות שהיינו כבר ממש קרובים", הוא מספר בהתרגשות.

לא הרתיע אותך? מה הרגשת?

"זה המקרה הכי מטורף שקרה לי אחרי 25 שנים שאני נהג מונית", הוא אומר. "מיד סיפרתי לאשתי שלא  ממש האמינה, אבל אחרי ששלחתי לה תמונות היא היללה אותי. אני אבא בעצמי לשלושה ילדים והייתי כמובן בשלושת הלידות. זהו הדבר הכי מדהים שהייתי בחיים והיום היה הדבר הכי מדהים שעשיתי בחיי. תודה שזכיתי להיות שותף בנס הזה", הוא מסכם בקול רועד.

מבית חולים "שערי צדק" נמסר: "היולדת מטופלת בשערי צדק ושבעת רצון מחוויות הלידה הטובות שהיו לה בלידותיה הקודמות ובחרה ללדת גם את הלידה הזו בשערי צדק. קיבלנו אותה באהבה ובמסירות כדרכנו".