התקדמות המדע הטכנולוגיה מאריכים את חיינו וגורמים לכך שנהיה בריאים יותר וכשירים יותר לביצוע שלל משימות לטווח ארוך. בעוד אצל חלק מהאוכלוסיה העניין מתבטא בהחלפת קריירה בגיל שבו לרוב פורשים בו לפנסיה, אצל אחרים מתעוררות כמיהות אחרות. לילדים ולהחלפת חיתולים למשל.

כך קרה שאישה הודית פנתה לאלוהי ההפריות המלאכותית והפכה השבוע לאמא לתאומות כשהיא בת 73. האישה, מגונטור, ילדה ביום רביעי האחרון צמד תינוקות קטנות ובריאות, בניתוח קיסרי. מבית החולים נמסר כי האם והבנות בריאות ושלמות, ושהכל עבר על הצד הטוב ביותר.

האישה המדוברת, ירמאטי רג'רמה ראו, נשואה משנת 1962, ועל אף שחלום חייה היה תמיד להיות אם, הדבר לא הסתייע מסיבות בריאותיות שונות, והפך לנושא המרכזי המאפיל על אושרה, כך מדווחים בתקשורת העולמית. ברגע אחרון של תקווה, פנתה ירמאטי לרופא בעל קליניקה להפריות בשם סנקילה אומשנקר, לו מרפאה בקותפט, שהסכים לקחת את המקרה שלה כפרוייקט, תחת שמירה והשגחה צמודה.

המקרה זוכה לסיקור תקשורתי מרובה, ובין המרואיינים היתה גם אמה של האם הטריה, בת תשעים פלוס, שהודתה כי גם עבורה החלום מתגשם, כי תמיד קיוותה להפוך לסבתא, ושתפקידה בכח היה רק לבשל לבתה אוכל טעים וטוב, ואת היתר השאירה לרופאים. ד״ר אומשנקר ליווה את ההריון הייחודי מרגע ההפריה ועד לניתוח הקיסרי, והאם היתה תחת השגחה קרדיולוגית וזכתה לניטור תכוף. התוצאה, כאמור, אם עם ידיים מלאות, בת 73, שיש לאחל לה בריאות טובה וחיים ארוכים-ארוכים, למען בנותיה המתוקות.